Zdá se, že dohady kolem Renaultu nabraly směr do cílové rovinky. Více mediálních zdrojů, mezi nimiž je i francouzské Autonewsingo tvrdí, že konečné řešení situace ze strany automobilky, která zaměstnává už několik týdnů svět F1, vstupuje do závěrečné fáze.
Renault se vrátí na trati formule 1 s vlastním týmem! Tak mohou už brzy vypadat titulní strany motoristického tisku. Francouzská automobilka už údajně vyjednává se stájí Lotus na zpětném převzetí; tím by došlo k jistému uzavření kruhu, protože to byl právě tým se sídlem v Enstone, který jako nástupce Renaultu ve formuli 1 od roku 2009 pokračoval.
Podle francouzských médií už byly učiněny kroky k odkoupení 51% podílu společnosti Genii, kterou vlastní Gerard Lopez. Ohledně osoby šéfa nového týmu nejčastěji zaznívá jméno čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta.
Spojenectví Lotus-Renault a převzetí týmu by však znamenalo, že dojde k porušení stávající smlouvy mezi stájí v Enstone a Mercedesem, což by pro Francouze znamenalo vytáhnout z kasičky další peníze na splacení pokuty za nedodržený kontrakt. Rovněž se rozebírá situace týmů Red Bull a Toro Rosso, jímž Renault dodává motory. Padají otázky, zda by týmy zvolily jiného dodavatele nebo ukončily své působení v F1.
Současný pilot Lotusu Romain Grosjean by příchod samostatného týmu Renault uvítal a považuje ho za strhující událost. "Jako patriot bych velice rád viděl francouzský tým a slyšel na stupních vítězů Marseillaisu," přiznal zástupcům RMC Sport. "Zprávy o návratu Renaultu by byly opravdu úžasné a stoprocentně by mě lákaly."
Grosjean se vyjádřil i k případné spolupráci s legendou francouzského motorsportu Alainem Prostem: "Vždy jsem ho považoval za gentlemana nejen formule 1, ale automobilového sportu vůbec. Bylo by to něco neuvěřitelného, pracovat s Alainem," přiznává Romain.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.