Zdá se, že dohady kolem Renaultu nabraly směr do cílové rovinky. Více mediálních zdrojů, mezi nimiž je i francouzské Autonewsingo tvrdí, že konečné řešení situace ze strany automobilky, která zaměstnává už několik týdnů svět F1, vstupuje do závěrečné fáze.
Renault se vrátí na trati formule 1 s vlastním týmem! Tak mohou už brzy vypadat titulní strany motoristického tisku. Francouzská automobilka už údajně vyjednává se stájí Lotus na zpětném převzetí; tím by došlo k jistému uzavření kruhu, protože to byl právě tým se sídlem v Enstone, který jako nástupce Renaultu ve formuli 1 od roku 2009 pokračoval.
Podle francouzských médií už byly učiněny kroky k odkoupení 51% podílu společnosti Genii, kterou vlastní Gerard Lopez. Ohledně osoby šéfa nového týmu nejčastěji zaznívá jméno čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta.
Spojenectví Lotus-Renault a převzetí týmu by však znamenalo, že dojde k porušení stávající smlouvy mezi stájí v Enstone a Mercedesem, což by pro Francouze znamenalo vytáhnout z kasičky další peníze na splacení pokuty za nedodržený kontrakt. Rovněž se rozebírá situace týmů Red Bull a Toro Rosso, jímž Renault dodává motory. Padají otázky, zda by týmy zvolily jiného dodavatele nebo ukončily své působení v F1.
Současný pilot Lotusu Romain Grosjean by příchod samostatného týmu Renault uvítal a považuje ho za strhující událost. "Jako patriot bych velice rád viděl francouzský tým a slyšel na stupních vítězů Marseillaisu," přiznal zástupcům RMC Sport. "Zprávy o návratu Renaultu by byly opravdu úžasné a stoprocentně by mě lákaly."
Grosjean se vyjádřil i k případné spolupráci s legendou francouzského motorsportu Alainem Prostem: "Vždy jsem ho považoval za gentlemana nejen formule 1, ale automobilového sportu vůbec. Bylo by to něco neuvěřitelného, pracovat s Alainem," přiznává Romain.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.