Byla to nejen smršť trestů za výměny motorových komponentů, ale také stížnosti fanoušků, že současné pokuty jsou nepřehledné a je jich přespříliš. Strategická skupina F1 tedy rozhodla se k tomuto problému vrátit.
Ve čtvrtek vydala FIA toto prohlášení: "Návrh na důkladnou revizi penalizací za opravy motorů byl jednomyslně schválen a Komise F1 jej prostřednictvím expresní dodávky postoupí k odhlasování Světové radě motorsportu příští týden v Mexico City."
Strategická skupina také pozměnila pravidlo o výši povolených motorů. Počínaje tímto závodním víkendem budou mít noví výrobci pohonných jednotek jeden agregát jako určitý bonus navíc. Toto pravidlo se v letošním roce týká Hondy. "Bylo dohodnuto povolení využít jeden motor navíc jakémukoli výrobci v prvním roce jeho působení v F1; v zájmu spravedlnosti bude toto pravidlo využito u Hondy zpětně pro sezónu 2015."
FIA a FOM rovněž vydaly soubor opatření týkajících se "nákladů na dodávky pohonných jednotek, včetně přezkoumání systému žetonů, zvýšení povoleného limitu paliva pro závod a omezení užití dynamometrů. Současně Strategická skupina posvětila plán na vyladění výfukového systému ke zlepšení zvuku motorů v následujícím ročníku.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.