Mechanici týmu Sauber pracují přesčas. Nikoli však kvůli zanedbání svých povinností nebo že by došlo k nějakým nečekaným technickým komplikacím. Hlavní příčina neobvyklé pracovní doby byla někde jinde.
Podle zpráv švýcarské stáje vyrazily vozy z týmové základny v Hinvillu ve čtvrtek kolem šesté hodiny ranní, tedy podle časového plánu, bohužel na francouzské straně Eutorunnelu je zastavila blokáda a stávkující dav. Transportéry tedy musely volit náhradní trasu, ale uvízly ve čtyřkilometrové dopravní zácpě. Mechanici nyní závodí s časem, aby vozy pro Markuse Ericssona a Felipe Nasra stihli v dějišti britské Grand Prix připravit před dopoledním tréninkem.
Týmový manažer Beat Zehnder měl mezitím čas zveřejnit některé své názory na zasedání Strategické skupiny F1. Periodiku Speed Week sdělil, že snaha o zrychlení vozidel zvětšením pneumatik a zvýšením přítlaku negativně ovlivní možnost předjíždět. "Televizní divák nepozná, jestli je auto o tři, čtyři nebo šest sekund rychlejší. Rozhodně si ale všimne, jestli se víc bojuje o pozice, jenže jak k tomu má dojít, když piloti nebudou schopní předjíždět?"
Zehnder také zpochybnil důvěryhodnost výkonné skupiny, která prosadila jen deset procent předložených návrhů. "Jen si to přiznejme, co vlastně udělali? Piloti nesmí měnit helmy, mohou si vybrat startovní číslo a měli jsme v posledním závodě sezóny 2014 dvojnásobek bodů. Trochu málo na to, aby se tento sport změnil, nemyslíte?
Pohybuji se v této oblasti několik let," pokračuje Zehnder. "Velký rozdíl oproti minulosti je ten, že dříve šéfové stájí byli zároveň i majitelé, to už v současné době z větší části není pravda. Dnes je v paddocku spousta vysoce placených šéfů, kteří chtějí mít v krátkém čase výsledky, ale nic pro to nedělají. A vůbec jim nevadí, že utrácejí zbytečně velké sumy peněz. Jde zcela mimo ně, jaké jsou dlouhodobé zájmy formule 1," dodává Zehnder.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.