Mechanici týmu Sauber pracují přesčas. Nikoli však kvůli zanedbání svých povinností nebo že by došlo k nějakým nečekaným technickým komplikacím. Hlavní příčina neobvyklé pracovní doby byla někde jinde.
Podle zpráv švýcarské stáje vyrazily vozy z týmové základny v Hinvillu ve čtvrtek kolem šesté hodiny ranní, tedy podle časového plánu, bohužel na francouzské straně Eutorunnelu je zastavila blokáda a stávkující dav. Transportéry tedy musely volit náhradní trasu, ale uvízly ve čtyřkilometrové dopravní zácpě. Mechanici nyní závodí s časem, aby vozy pro Markuse Ericssona a Felipe Nasra stihli v dějišti britské Grand Prix připravit před dopoledním tréninkem.
Týmový manažer Beat Zehnder měl mezitím čas zveřejnit některé své názory na zasedání Strategické skupiny F1. Periodiku Speed Week sdělil, že snaha o zrychlení vozidel zvětšením pneumatik a zvýšením přítlaku negativně ovlivní možnost předjíždět. "Televizní divák nepozná, jestli je auto o tři, čtyři nebo šest sekund rychlejší. Rozhodně si ale všimne, jestli se víc bojuje o pozice, jenže jak k tomu má dojít, když piloti nebudou schopní předjíždět?"
Zehnder také zpochybnil důvěryhodnost výkonné skupiny, která prosadila jen deset procent předložených návrhů. "Jen si to přiznejme, co vlastně udělali? Piloti nesmí měnit helmy, mohou si vybrat startovní číslo a měli jsme v posledním závodě sezóny 2014 dvojnásobek bodů. Trochu málo na to, aby se tento sport změnil, nemyslíte?
Pohybuji se v této oblasti několik let," pokračuje Zehnder. "Velký rozdíl oproti minulosti je ten, že dříve šéfové stájí byli zároveň i majitelé, to už v současné době z větší části není pravda. Dnes je v paddocku spousta vysoce placených šéfů, kteří chtějí mít v krátkém čase výsledky, ale nic pro to nedělají. A vůbec jim nevadí, že utrácejí zbytečně velké sumy peněz. Jde zcela mimo ně, jaké jsou dlouhodobé zájmy formule 1," dodává Zehnder.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.