Včerejší dlouho očekávané setkání strategické skupiny v Biggin Hill. Dychtivě očekávaná rozhodnutí však nejsou v kontextu minulých dní až takovým překvapením, většinou se týkají oblastí, o kterých se dlouhodobě mluvilo.
Mezi hlavní oblasti změn patří omezení pomocných aplikací pro piloty, aby ovládání vozů bylo náročnější, docházelo k častějším soubojům a byly na trati rychlejší. Dalším důležitým bodem bude omezení radiové komunikace mezi pilotem a boxy a zavedení manuálního startu. Všechna tato nařízení by měla být aplikována v Grand Prix Belgie, která se bude konat po letní pauze.
"Výrazné omezení pomůcek a radiové komunikace byly jednoznačně podpořeny a budou zavedeny co nejrychleji, počínaje letošní Grand Prix Belgie - se důrazem na startovní proceduru - a další v roce 2016. Tato opatření by měla přinést pilotům větší kontrolu nad vozem a vnést do závodu větší dramatičnost a nepředvídatelnost."
Nebyly to jediné změny, o kterých se ve středu večer hovořilo. S výhledem na zrychlení vozů pro rok 2017 přišlo také na přetřes možné revidování kvalifikačního formátu, který by mohl vstoupit v platnost už příští rok. Mezi návrhy se objevila i možnost krátkého sobotního závodu, stejně jako kompletní změny kvalifikačního systému.
Strategická skupina také posvětila možnost, aby si v následující sezóně týmy vybíraly směsi pro závod podle svého uvážení. Nyní probíhají konzultace s Pirelli jak s touto novou okolností co nejlépe naložit.
Změny, které schválila Strategická skupina musí nyní schválena Komisí F1 a poté ratifikována na konci tohoto měsíce světovou radou FIA.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.