Včerejší dlouho očekávané setkání strategické skupiny v Biggin Hill. Dychtivě očekávaná rozhodnutí však nejsou v kontextu minulých dní až takovým překvapením, většinou se týkají oblastí, o kterých se dlouhodobě mluvilo.
Mezi hlavní oblasti změn patří omezení pomocných aplikací pro piloty, aby ovládání vozů bylo náročnější, docházelo k častějším soubojům a byly na trati rychlejší. Dalším důležitým bodem bude omezení radiové komunikace mezi pilotem a boxy a zavedení manuálního startu. Všechna tato nařízení by měla být aplikována v Grand Prix Belgie, která se bude konat po letní pauze.
"Výrazné omezení pomůcek a radiové komunikace byly jednoznačně podpořeny a budou zavedeny co nejrychleji, počínaje letošní Grand Prix Belgie - se důrazem na startovní proceduru - a další v roce 2016. Tato opatření by měla přinést pilotům větší kontrolu nad vozem a vnést do závodu větší dramatičnost a nepředvídatelnost."
Nebyly to jediné změny, o kterých se ve středu večer hovořilo. S výhledem na zrychlení vozů pro rok 2017 přišlo také na přetřes možné revidování kvalifikačního formátu, který by mohl vstoupit v platnost už příští rok. Mezi návrhy se objevila i možnost krátkého sobotního závodu, stejně jako kompletní změny kvalifikačního systému.
Strategická skupina také posvětila možnost, aby si v následující sezóně týmy vybíraly směsi pro závod podle svého uvážení. Nyní probíhají konzultace s Pirelli jak s touto novou okolností co nejlépe naložit.
Změny, které schválila Strategická skupina musí nyní schválena Komisí F1 a poté ratifikována na konci tohoto měsíce světovou radou FIA.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.