Když se ve světě F1 probraly šance adeptů na místo u Ferrari, obrátila se pozornost médií k samotnému Icemanovi. Jak vnímá nastálou situaci, je nervózní, bojí se o své místo? Kimi zůstal chladný jako vždy, i když je podle některých kolegů pod značným tlakem.
Tak například Felipe Massa, který strávil v minulosti u Ferrari osm sezón, je přesvědčen, že finský pilot se nachází pod značným tlakem okolí. Ostatně s Räikkönenem strávil u Ferrari tři sezóny, takže jeho reakce dobře zná. Brazilský pilot si podobnou situaci prožil také, může velice dobře posoudit situaci, co se v Maranellu děje, když vše nejde podle plánu. "Není vůbec dobré se nacházet v takové pozici. A myslím, že je důležité to připomenout," říká Felipe a zároveň si ukazuje na hlavu: "Kimi má jeden velký problém zde. Víc než ostatní věci teď trpí tím, pod jakým tlakem se nachází."
Massa dále pokračuje: "Ani přízvisko Iceman moc nemusí. Jak naznačují některé výsledky, může dělat v tíživé situaci chyby. Teď by si potřeboval odpočinout a pustit se znovu do práce, začít zase sbírat dobré výsledky. O tom, že je to velký talent může pochybovat jen málokdo, má rozhodně na víc. Ale ta situace s hledáním nového pilota mu určitě na klidu nepřidá. Existují určitá jména, která si tým vybral, ale já mezi nimi nejsem, takže si tím nemusím lámat hlavu," dodává se smíchem Massa.
Vicemistr světa 2008 také připouští, že na nezáviděníhodné situaci Räikkönenově se podílí přílišná mediální pozornost. "Zvláště u Ferrari je to specifické. Tým se za vás postaví, ale ono to není jen o týmu. Ferrari je obrovská společnost, každý den je v nějakém médiu, ať v dobrém či špatném případě. A určitě vám dojde, že to nemusí vždy působit dobře. Zvláště když Ferrari je jedním z nejslavnějších, pokud vůbec nejslavnější tým F1, takže ta odpovědnost je mnohem větší."
"Když jsem se ocitl ve složité situaci, opravdu jsem cítil, že mě okolnosti mohou až drtit, potřeboval jsem nějakou změnu, odreagovat se, nakonec to vyřešil odchod do jiného týmu. Tím se plno věcí změnilo a musím říci, že většinou v můj prospěch," dodává Massa.
Kimi Räikkönen si však zachovává svou typickou tvář. Mediální humbuk kolem jeho postavy ho vůbec nepřekvapuje, ani spekulace, jejichž je středem. Smlouvu má do konce letošní sezóny, opce na rok 2016 vyprší koncem července. Fin prozatím ztrácí na svého týmového kolegu Vettela na třetím místě průběžné klasifikace 48 bodů. Vnímá také komentáře týkající se jeho místa u Ferrari a je si toho vědom.
"Snažíme se, aby výsledky v jednotlivých závodech byly co nejlepší, což se ne vždy podaří, jako v posledních dvou, ale to se může stát. Někdy to tak dopadne. O výměně nevím o moc víc než vy. Od začátku se jenom spekuluje, pořád na stejný způsob, takže mě na tom těžko něco může překvapit," obrací se k novinářům Kimi.
Poté, co v Kanadě udělal hodiny a v Rakousku havaroval hned na začátku závodu byl Fin dotázán, zda je pořád ještě nadšen svým vozem a jestli si myslí, že se s ním může zlepšit. "A proč by se mi najednou nemělo líbit? Jen proto, že jsem měl jednu nehodu? Kvůli ní se všechno nezmění. Nehody se stávají, je to součásto závodů. Pořád máme skvělé auto, sice ne dostatečně rychlé, abychom pravidelně dotírali na Mercedes, ale jsem s ním spokojen a tvrdím, že proti loňsku je podstatně lepší," odmítá kritiku Räikkönen.
"Když se něco jednou dvakrát nepovede, nezačnu hned své auto nenávidět nebo říkat, že ho nechci. Pochopitelně mi jde o zlepšovat výkony vozu jako moje - zvláště když pořád toužíte po vítězství. Absolvovali jsme dost dlouhou cestu, ale nezapomínáme, že je před námi ještě hodně práce," řekl na závěr prozatím poslední finský mistr světa.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.