Když se ve světě F1 probraly šance adeptů na místo u Ferrari, obrátila se pozornost médií k samotnému Icemanovi. Jak vnímá nastálou situaci, je nervózní, bojí se o své místo? Kimi zůstal chladný jako vždy, i když je podle některých kolegů pod značným tlakem.
Tak například Felipe Massa, který strávil v minulosti u Ferrari osm sezón, je přesvědčen, že finský pilot se nachází pod značným tlakem okolí. Ostatně s Räikkönenem strávil u Ferrari tři sezóny, takže jeho reakce dobře zná. Brazilský pilot si podobnou situaci prožil také, může velice dobře posoudit situaci, co se v Maranellu děje, když vše nejde podle plánu. "Není vůbec dobré se nacházet v takové pozici. A myslím, že je důležité to připomenout," říká Felipe a zároveň si ukazuje na hlavu: "Kimi má jeden velký problém zde. Víc než ostatní věci teď trpí tím, pod jakým tlakem se nachází."
Massa dále pokračuje: "Ani přízvisko Iceman moc nemusí. Jak naznačují některé výsledky, může dělat v tíživé situaci chyby. Teď by si potřeboval odpočinout a pustit se znovu do práce, začít zase sbírat dobré výsledky. O tom, že je to velký talent může pochybovat jen málokdo, má rozhodně na víc. Ale ta situace s hledáním nového pilota mu určitě na klidu nepřidá. Existují určitá jména, která si tým vybral, ale já mezi nimi nejsem, takže si tím nemusím lámat hlavu," dodává se smíchem Massa.
Vicemistr světa 2008 také připouští, že na nezáviděníhodné situaci Räikkönenově se podílí přílišná mediální pozornost. "Zvláště u Ferrari je to specifické. Tým se za vás postaví, ale ono to není jen o týmu. Ferrari je obrovská společnost, každý den je v nějakém médiu, ať v dobrém či špatném případě. A určitě vám dojde, že to nemusí vždy působit dobře. Zvláště když Ferrari je jedním z nejslavnějších, pokud vůbec nejslavnější tým F1, takže ta odpovědnost je mnohem větší."
"Když jsem se ocitl ve složité situaci, opravdu jsem cítil, že mě okolnosti mohou až drtit, potřeboval jsem nějakou změnu, odreagovat se, nakonec to vyřešil odchod do jiného týmu. Tím se plno věcí změnilo a musím říci, že většinou v můj prospěch," dodává Massa.
Kimi Räikkönen si však zachovává svou typickou tvář. Mediální humbuk kolem jeho postavy ho vůbec nepřekvapuje, ani spekulace, jejichž je středem. Smlouvu má do konce letošní sezóny, opce na rok 2016 vyprší koncem července. Fin prozatím ztrácí na svého týmového kolegu Vettela na třetím místě průběžné klasifikace 48 bodů. Vnímá také komentáře týkající se jeho místa u Ferrari a je si toho vědom.
"Snažíme se, aby výsledky v jednotlivých závodech byly co nejlepší, což se ne vždy podaří, jako v posledních dvou, ale to se může stát. Někdy to tak dopadne. O výměně nevím o moc víc než vy. Od začátku se jenom spekuluje, pořád na stejný způsob, takže mě na tom těžko něco může překvapit," obrací se k novinářům Kimi.
Poté, co v Kanadě udělal hodiny a v Rakousku havaroval hned na začátku závodu byl Fin dotázán, zda je pořád ještě nadšen svým vozem a jestli si myslí, že se s ním může zlepšit. "A proč by se mi najednou nemělo líbit? Jen proto, že jsem měl jednu nehodu? Kvůli ní se všechno nezmění. Nehody se stávají, je to součásto závodů. Pořád máme skvělé auto, sice ne dostatečně rychlé, abychom pravidelně dotírali na Mercedes, ale jsem s ním spokojen a tvrdím, že proti loňsku je podstatně lepší," odmítá kritiku Räikkönen.
"Když se něco jednou dvakrát nepovede, nezačnu hned své auto nenávidět nebo říkat, že ho nechci. Pochopitelně mi jde o zlepšovat výkony vozu jako moje - zvláště když pořád toužíte po vítězství. Absolvovali jsme dost dlouhou cestu, ale nezapomínáme, že je před námi ještě hodně práce," řekl na závěr prozatím poslední finský mistr světa.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.