Damon Hill strávil na tratích formule 1 osm sezón a prožil během své kariéry to, čemu se říká "z nuly na vrchol a zpět". Od neúspěšných pokusů na skomírajícím Brabhamu přes mistrovský titul až k novému hledání motivace u Arrowsu a Jordanu.
V rámci britské Grand Prix se vítěz 22 Grand Prix rozhovořil o problémech současné formule 1 s důrazem na diváky. Je to oblast, kterou nelze přehlížet nebo jí věnovat menší pozornost. Damon, jenž v září oslavi 55. narozeniny, upozorňuje na skutečnost, že F1 "ztrácí fanoušky po celých houfech".
Formule 1 už podobnou situaci jako letos zažívala v minulosti, ať jí tehdy vládl Red Bull nebo Ferrari. Ostatně i v dávné minulosti byl jednu sezónu na vrcholu třeba Lotus, jindy opět Ferrari nebo Tyrrell. Jenže ona období se natahují na několik let a to fanoušky odrazuje. Podle oficiálních zpráv počet televizních fanoušků F1 celosvětově klesl o 5,6 procent. Brit jako jednu z možných variant zlepšení poměrů v této oblasti vidí poskytování formule 1 zdarma - nikoli na placených televizních kanálech.
"Sport si nyní musí vydobýt své místo v životním stylu lidí. Zdá se mi, že až příliš podporujeme elitářství. Pokud nejste dostatečně bohatí, nemůžete se k některým zprávám dostat, takže pak nemůžete mít ani dostatečný rozhled. Takže jaké jsou v tomto sportu možnosti? Nelze ho srovnávat s fotbalem, tenisem nebo golfem, tam si zajdete ven a kopnete do míče neho vezmete raketu či golfovou hůl. Formule 1 se musí postarat o to, aby v očích fanoušků zaujala důležitý post," domnívá se Hill.
Hillovi se nelíbí ani skutečnost, že formule 1 putuje do malých zemí, kde je fanouškovská základna podstatně menší než v evropských státech, kde má dlouhodobou tradici, ale přišla o "svou" Grand Prix. "Většina ze špičkových jezdců jsou Evropané. Pořád na starém kontinentu přetrvává láska a náklonnost k tomuto sportu, ale musí stále více odolávat jiným formám zábavy než dříve. Proto je třeba pro vzkříšení toho skutečného závodění něco udělat. Nic není lepšího, než když máte možnost vyhrát. Je to jako v Premier League: Bournemouth asi příští sezónu nevyhraje, ale šance tu je," přirovnává Hill.
Jsou tedy změny možné? Na první pohled to vypadá nepravděpodobně, každý situace znalý fanoušek se domnívá, že F1 se nebude chtít vzdát bohatých příjmů. "Filozofie Bernieho Ecclestonea je takové, že ceny není třeba snižovat. Rád bych připomněl něco z mého dětství. To jsme brouzdali kolem paddocku a sbírali samolepky, které byly rozdávány zadarmo. Brali jsme to jako hru a snažili se jich nasbírat co nejvíc. A tím jsme získali vztah k tomuto sportu. Kdo měl samolepku s Huntem, tak už byl někdo. Na to rád vzpomínám."
Hill by viděl velký prostor pro internetové vysílání, kde už mnoho lidí sleduje závody na YouTube. Ve své vizi se ale blíže nezmínil o bližší představě takové možnosti.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.