V květnu 2015 byla podepsána nová smlouva mezi Mercedesem a Lewisem Hamiltonem. Jak však uvedl šéf týmu Toto Wolff, měla tato událost docela zajímavé pozadí a dokonce se objevily snahy celý kontrakt zhatit.
Muž, který podepsal nejvyšší šek v historii britského motorsportu nyní líčí, jak probíhalo uzavření kontraktu s Lewisem Hamiltonem na další tři roky ve stáji Mercedes. "Nikdy jsme o nikom jiném neuvažovali, ale bylo tam dost lidí, kteří se nás snažili zviklat. Někdo najednou zaklepal na hotelové dveře. Ptám se »Kdo je tam?«. Ozvalo se: »Můžeme si na deset minut promluvit?«. Striktně jsem odmítl. A to samé se stalo i Lewisovi."
Wolff odmítl uvést konkrétní jména, ale spekuluje se, že Alonso rozčarovaný úrovní Ferrari mohl zkoušet své štěstí u dominantního Mercedesu. Wolff se také během sedmiměsíčního dohadování obával, aby jednání nepřineslo opačný výsledek.
Šéf Mercedesu také připouští, že jednání s hvězdami na vrcholu jakéhokoli sportovního odvětví je někdy choulostivé. Připomíná případ rakouské lyžařky Anny Fenninger, která kvůli momentálnímu rozladění chtěla skončit kariéru. Proto je nutno klást velký důraz na individualitu každého sportovce a hlavně ji umět dobře pochopit.
"Jejich chování je diametrálně odlišné od běžných lidí. Jsou velice citliví, emotivní, soutěživí, to vše jim dává schopnost být těmi kým jsou. Proto je s nimi také poněkud obtížnější debata. Třeba konkrétně Lewis, je to chlap, který chce žít na skvělém místě, být šťastný a také se tak cítit. Takový prostě je," tvrdí Wolff a na rozdíl od Damona Hilla si nemyslí, že by se Hamilton příliš rozptyloval láskou k hudbě, jiným sportům nebo životem na vysoké noze. "Moc dobře si je vědom, co je pro jeho závodní kariéru důležité."
Také Toto Wolff prožil dosud pozoruhodný životní příběh, který bychom mohli nazvat "jak chudý chlapec k milionům přišel a stal se králem F1". Když mu bylo pět let, otci byl diagnostikován nádor na mozku a za deset let se Wolff musel vyrovnat s jeho úmrtím. Rozhodl se odejít předčasně z univerzity, aby se přiblížil formuli 1.
Kdyby v této branži neuspěl, asi by se věnoval obchodu a připojil se k některé velké obchodní společnosti. Jak přiznává, rozhodující pro něj byly investice na internetu, které překonaly jeho nejoptimstičtější představy.
"Pořád jsem v polovině svého života, takže své úspěchy nemohu sečíst. Chci toho ještě hodně dokázat, a jednou z věcí, která mezi ně patří, je další titul pro Lewise Hamiltona," dodává Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.