Okřídlení rčení říká "Mládí vpřed" (přičemž potměšilci dodávali - vzadu čeká práce). Problém mladé generace ve formuli 1 už se dostal na přetřes několikrát, tentokrát se k němu poměrně rázně vyjádřil obhájce titulu Lewis Hamilton.
Existují skupiny, které nemají rády srovnávání, ostatně jsou určité etapy sportovních odvětví, kdy to dost dobře nejde. Kdybychom se podívali na první ročníky formule 1, asi by neznalé šokovalo, že věkový průměr se blížil hranici 40 let. Ani jeden z pilotů první desítky klasifikace úvodního ročníku F1 nebyl mladší třiceti let a dokonce v ní byli dva padesátníci. Pro dnešek věc naprosto nepředstavitelná.
Asi i proto se Lewis Hamilton nechal slyšet, že se mu nelíbí startovní rošt "plný dětí". Jde o zjevnou narážku na stále mladší piloty v závodním poli, z nichž je nejznámějším případem sedmnáctiletý Max Verstappen. "Máme tu zbytečně mnoho mladíků, což je v kontrastu s érou třeba sira Stirlinga Mosse," svěřil se Brit periodiku Sport Bild.
"Tehdy to byla otázka loajality a přátelství, ne nadarmo přirovnávaná k prostředí tradičních britských klubů. Piloti byli skuteční gentlemani. To se dnes z formule 1 vytratilo, téměř nikoho takového tu nepotkáte. Každý myslí jen na sebe," lituje Hamilton.
Podle třicetiletého mistra světa se také paddock stává nudným a šedým místem. "Chybí mi tu třeba holky, které jsem dřív potkával. Teď je tu tolik chlapů, že už to opravdu není zábava," komentuje situaci Lewis, který však podle Damona Hilla až příliš často dělí čas mezi závody a radovánky, což podle mistra světa 1996 může jeho profesionálnímu image i růstu uškodit (více zde).
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.