Bottas, Hülkenberg, Ricciardo - abecedně seřazení adepti na druhé místo u Ferrari vedle Vettela. Neustálé dohady, prognózy a hledání důvodů, proč právě ten a ne onen pilot by měl hájit barvy závodní stáje, která dosud jako jediná nevynechala ani jeden ročník šampionátu F1.
Pochopitelně nelze říci, kdo má šance největší, je třeba si také uvědomit, že kdo by v tuto chvíli zlomil hůl nad Kimi Räikkönenem, mohl by se šeredně mýlit. Existují však i vyjádření osobností, které bezesporu v automobilovém sportu něco dokázaly, mezi něž patří David Coulthard. Nyní se svou troškou do mlýna přišel další bývalý pilot, vítěz deseti Grand Prix, Rakušan Gerhard Berger.
Účastník 210 závodů vyslovil domněnku, že Hülkenberg by mohl být ideálním partnerem Vettela s ohledem na statut týmové dvojky. Bottas i Ricciardo jsou dle jeho mínění velice ambiciózní, což by mohlo vést k neshodám mezi piloty. "Jestli půjde vše přirozenou cestou, Hülkenberg má velkou naději," tvrdí Berger. Navíc Hülkenbergův kredit hodně vzrostl po jeho vítězství ve 24 hodinách Le Mans, což je především marketingový přínos. "Dokázal jsem, že když mám špičkový vůz, umím vítězit. Lidé, kteří mi nevěřili by teď měli mít mnohem méně pochybností. Ale chci zůstat realistou a tak se stavět k tomu, co v následujících týdnech a měsících přijde."
Italský tisk, to je občas kapitola sama pro sebe. Někdy je na stránkách tamních novin hotovo a jasno, ačkoliv tomu skutečnost neodpovídá. Gazzetta dello sport dokonce tvrdí, že odchod Kimiho Räikkönena z Ferrari a z F1 vůbec je hotovou věcí. "Musel by se stát zázrak, aby k tomu nedošlo," komentuje situaci novinář Luigi Perna. A to navzdory tomu, že celosvětový průzkum Grand Prix Drivers' Association Global Fan Survey umístil finského pilota jako nejpopulárnější osobnost na startovním roštu, teprve za ním figurují Fernando Alonso a Jenson Button, zatímco obhájce titulu Lewis Hamilton na pomyslné stupně vítězů nedosáhl.
Je tu však také nepřehlédnutelný fakt, že v případě Icemana mohou hrát jistou roli i peníze. Kimi je totiž pro tým značně nákladnou položkou, která zatím neodvádí to, co by se od ní čekalo. I proto David Coulthard naznačil, že přichod mladšího nadějného pilota by mohl být řešením. "Marketingově má značka Räikkönen velkou sílu, co ano, ale nejpádnějším argumentem v této oblasti je vždy vítězství," pokračuje skotský expilot.
Ale zpět na stránky tisku - Gazzetta dello sport v minižebříčku kandidátů na post u Ferrari preferuje Bottase. Proti tomu se ohrazuje německý Sport Bild s argumentem, že Ferrari by muselo Valtteriho vykoupit od Williamsu, kde má Fin ještě roční smlouvu: "Je skutečně velmi nepravděpodobné, že by Italové monstrózních 20 milionů dolarů zaplatili." Už jsme dříve uvedli, že Maurizio Arrivabene by byl ochoten přistoupit na částku čtyř milionů.
Také Daniel Ricciardo už naznačil, že Red Bull nebude jeho konečnou stanicí a u Ferrari by se mu líbilo, ale tady má jasno dr. Helmut Marko, dlouholetý spolupracovník rakouské stáje a rovněž jeden z těch, kteří v minulosti usedali do kokpitu formule 1. "Vím, že Ferrari o něj stojí, ale v tomhle případě nemají šanci. Naše smlouva je absolutně neprůstřelná," nepřipouští dr. Marko ani eventualitu odstupného.
Takže Bottas, Hülkenberg, Räikkönen nebo Ricciardo? Opět hezky podle abecedního pořádku. Kdo nakonec bude svírat volant s emblémem vzpínajícího se koně? Těšíme se na váš názor.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.