Bottas, Hülkenberg, Ricciardo - abecedně seřazení adepti na druhé místo u Ferrari vedle Vettela. Neustálé dohady, prognózy a hledání důvodů, proč právě ten a ne onen pilot by měl hájit barvy závodní stáje, která dosud jako jediná nevynechala ani jeden ročník šampionátu F1.
Pochopitelně nelze říci, kdo má šance největší, je třeba si také uvědomit, že kdo by v tuto chvíli zlomil hůl nad Kimi Räikkönenem, mohl by se šeredně mýlit. Existují však i vyjádření osobností, které bezesporu v automobilovém sportu něco dokázaly, mezi něž patří David Coulthard. Nyní se svou troškou do mlýna přišel další bývalý pilot, vítěz deseti Grand Prix, Rakušan Gerhard Berger.
Účastník 210 závodů vyslovil domněnku, že Hülkenberg by mohl být ideálním partnerem Vettela s ohledem na statut týmové dvojky. Bottas i Ricciardo jsou dle jeho mínění velice ambiciózní, což by mohlo vést k neshodám mezi piloty. "Jestli půjde vše přirozenou cestou, Hülkenberg má velkou naději," tvrdí Berger. Navíc Hülkenbergův kredit hodně vzrostl po jeho vítězství ve 24 hodinách Le Mans, což je především marketingový přínos. "Dokázal jsem, že když mám špičkový vůz, umím vítězit. Lidé, kteří mi nevěřili by teď měli mít mnohem méně pochybností. Ale chci zůstat realistou a tak se stavět k tomu, co v následujících týdnech a měsících přijde."
Italský tisk, to je občas kapitola sama pro sebe. Někdy je na stránkách tamních novin hotovo a jasno, ačkoliv tomu skutečnost neodpovídá. Gazzetta dello sport dokonce tvrdí, že odchod Kimiho Räikkönena z Ferrari a z F1 vůbec je hotovou věcí. "Musel by se stát zázrak, aby k tomu nedošlo," komentuje situaci novinář Luigi Perna. A to navzdory tomu, že celosvětový průzkum Grand Prix Drivers' Association Global Fan Survey umístil finského pilota jako nejpopulárnější osobnost na startovním roštu, teprve za ním figurují Fernando Alonso a Jenson Button, zatímco obhájce titulu Lewis Hamilton na pomyslné stupně vítězů nedosáhl.
Je tu však také nepřehlédnutelný fakt, že v případě Icemana mohou hrát jistou roli i peníze. Kimi je totiž pro tým značně nákladnou položkou, která zatím neodvádí to, co by se od ní čekalo. I proto David Coulthard naznačil, že přichod mladšího nadějného pilota by mohl být řešením. "Marketingově má značka Räikkönen velkou sílu, co ano, ale nejpádnějším argumentem v této oblasti je vždy vítězství," pokračuje skotský expilot.
Ale zpět na stránky tisku - Gazzetta dello sport v minižebříčku kandidátů na post u Ferrari preferuje Bottase. Proti tomu se ohrazuje německý Sport Bild s argumentem, že Ferrari by muselo Valtteriho vykoupit od Williamsu, kde má Fin ještě roční smlouvu: "Je skutečně velmi nepravděpodobné, že by Italové monstrózních 20 milionů dolarů zaplatili." Už jsme dříve uvedli, že Maurizio Arrivabene by byl ochoten přistoupit na částku čtyř milionů.
Také Daniel Ricciardo už naznačil, že Red Bull nebude jeho konečnou stanicí a u Ferrari by se mu líbilo, ale tady má jasno dr. Helmut Marko, dlouholetý spolupracovník rakouské stáje a rovněž jeden z těch, kteří v minulosti usedali do kokpitu formule 1. "Vím, že Ferrari o něj stojí, ale v tomhle případě nemají šanci. Naše smlouva je absolutně neprůstřelná," nepřipouští dr. Marko ani eventualitu odstupného.
Takže Bottas, Hülkenberg, Räikkönen nebo Ricciardo? Opět hezky podle abecedního pořádku. Kdo nakonec bude svírat volant s emblémem vzpínajícího se koně? Těšíme se na váš názor.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.