Bottas, Hülkenberg, Ricciardo - abecedně seřazení adepti na druhé místo u Ferrari vedle Vettela. Neustálé dohady, prognózy a hledání důvodů, proč právě ten a ne onen pilot by měl hájit barvy závodní stáje, která dosud jako jediná nevynechala ani jeden ročník šampionátu F1.
Pochopitelně nelze říci, kdo má šance největší, je třeba si také uvědomit, že kdo by v tuto chvíli zlomil hůl nad Kimi Räikkönenem, mohl by se šeredně mýlit. Existují však i vyjádření osobností, které bezesporu v automobilovém sportu něco dokázaly, mezi něž patří David Coulthard. Nyní se svou troškou do mlýna přišel další bývalý pilot, vítěz deseti Grand Prix, Rakušan Gerhard Berger.
Účastník 210 závodů vyslovil domněnku, že Hülkenberg by mohl být ideálním partnerem Vettela s ohledem na statut týmové dvojky. Bottas i Ricciardo jsou dle jeho mínění velice ambiciózní, což by mohlo vést k neshodám mezi piloty. "Jestli půjde vše přirozenou cestou, Hülkenberg má velkou naději," tvrdí Berger. Navíc Hülkenbergův kredit hodně vzrostl po jeho vítězství ve 24 hodinách Le Mans, což je především marketingový přínos. "Dokázal jsem, že když mám špičkový vůz, umím vítězit. Lidé, kteří mi nevěřili by teď měli mít mnohem méně pochybností. Ale chci zůstat realistou a tak se stavět k tomu, co v následujících týdnech a měsících přijde."
Italský tisk, to je občas kapitola sama pro sebe. Někdy je na stránkách tamních novin hotovo a jasno, ačkoliv tomu skutečnost neodpovídá. Gazzetta dello sport dokonce tvrdí, že odchod Kimiho Räikkönena z Ferrari a z F1 vůbec je hotovou věcí. "Musel by se stát zázrak, aby k tomu nedošlo," komentuje situaci novinář Luigi Perna. A to navzdory tomu, že celosvětový průzkum Grand Prix Drivers' Association Global Fan Survey umístil finského pilota jako nejpopulárnější osobnost na startovním roštu, teprve za ním figurují Fernando Alonso a Jenson Button, zatímco obhájce titulu Lewis Hamilton na pomyslné stupně vítězů nedosáhl.
Je tu však také nepřehlédnutelný fakt, že v případě Icemana mohou hrát jistou roli i peníze. Kimi je totiž pro tým značně nákladnou položkou, která zatím neodvádí to, co by se od ní čekalo. I proto David Coulthard naznačil, že přichod mladšího nadějného pilota by mohl být řešením. "Marketingově má značka Räikkönen velkou sílu, co ano, ale nejpádnějším argumentem v této oblasti je vždy vítězství," pokračuje skotský expilot.
Ale zpět na stránky tisku - Gazzetta dello sport v minižebříčku kandidátů na post u Ferrari preferuje Bottase. Proti tomu se ohrazuje německý Sport Bild s argumentem, že Ferrari by muselo Valtteriho vykoupit od Williamsu, kde má Fin ještě roční smlouvu: "Je skutečně velmi nepravděpodobné, že by Italové monstrózních 20 milionů dolarů zaplatili." Už jsme dříve uvedli, že Maurizio Arrivabene by byl ochoten přistoupit na částku čtyř milionů.
Také Daniel Ricciardo už naznačil, že Red Bull nebude jeho konečnou stanicí a u Ferrari by se mu líbilo, ale tady má jasno dr. Helmut Marko, dlouholetý spolupracovník rakouské stáje a rovněž jeden z těch, kteří v minulosti usedali do kokpitu formule 1. "Vím, že Ferrari o něj stojí, ale v tomhle případě nemají šanci. Naše smlouva je absolutně neprůstřelná," nepřipouští dr. Marko ani eventualitu odstupného.
Takže Bottas, Hülkenberg, Räikkönen nebo Ricciardo? Opět hezky podle abecedního pořádku. Kdo nakonec bude svírat volant s emblémem vzpínajícího se koně? Těšíme se na váš názor.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.