Dohady o tom, zda talentovaný Valtteri Bottas dodrží smlouvu s Williamsem nebo podlehne vábení Ferrari se stále přetřásá. Bottas doposud nechtěl vůbec situaci komentovat a tvrdil, že jeho prioritou jsou aktuální výkony v britské stáji.
Na intenzitě však nabraly i spekulace o setrvání Kimi Räikkönena v maranellském týmu, o kterých server F1NEWS.cz několikrát informoval. Zprávy se různí, mluví se o rozhodnutí do konce července, kdy vyprší opce na rok 2016, podle jiných by se mělo rozhodnout v rámci Grand Prix Itálie, která v minulosti vzhledem ke svému postavení bývala tradičním "přestupním" termínem.
Bottas sice není jediným pilotem, jehož jméno v souvislosti s Ferrari padlo, ale podle odborníků má vedle Daniela Ricciarda a Nica Hülkenberga největší šanci se do kokpitu vozu ozdobeného tradičním černým koněm dostat.
Italský časopis Autosprint si dokonce dovolil určitou kamufláž, na titulní stranu svého aktuálního čísla byl díky kouzlu Photoshopu Bottas "obléknut" do červené kombinézy a přes obrázek byl vytištěn nápis Kimi, probuď se. Má jít o snahu vyburcovat Icemana k lepším výsledkům, které by mu setrvání v týmu zajistily.
Maurizio Arrivabene sice doposud tuto zapeklitou situaci nijak neprojasnil, ale mezi řádky lze vycítit, že Bottasův příchod považuje za další krok k návratu na výsluní. Prohlásil také, že je tým vděčný Alonsovi za odvedenou práci, ale nemá smysl se ohlížet zpět. Podpořil ho v tom i materiál v italském časopise Auto Hebdo: "Fernando bude navždy součástí historie Ferrari, ale je čas tuto kapitolu uzavřít."
"Nelituji Alonsova odchodu. Vettel je podobně jako on velice rychlý, pracovitý, a tým mu od první chvíle věří. Touží opět po titulu a nachází zmovu důvěru v sebe sama. To ostatní pro nás není důležité," říká Arrivabene a zjevně odkazuje na některé Alonsovy výroky, že se po Vettelově příchodu úroveň Ferrari nijak neposunula vpřed. "Může říkat co chce," krčí rameny Maurizio. "Může to komentovat dalších deset let, ale kde se náš tým nachází, je zřejmé. Jeho kapitola u nás je uzavřena."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.