Na jednu stranu se říká, že F1 je méně atraktivní, na druhou o možnost stát se její součástí usilují další státy. Pokud byla v druhé polovině minulého století v SSSR jen snem, nyní už má Rusko vlastní Grand Prix. Ale to není všechno.
Poslední dobou se mluví o velkém zájmu Ázerbajdžánu vytvořit vlastní tým F1, nebo alespoň rozhodujícím způsobem vstoupit do nějaké zavedené stáje ve formě majoritního vlastníka. V plánu je rovněž snaha dosáhnout zařazení do kalendáře F1 prostřednictvím městského okruhu v hlavním městě Baku. To samozřejmě vzbuzuje patřičné reakce v ruském motoristickém sportu.
Poradce Ruské automobilové federace Igor Ermilin se domnívá, že pokud by se měl ve formuli 1 takto prezentovat podstatně menší soused Ruské federace, je přímo povinností, aby Rusko mělo v F1 stejné zastoupení. "Není pro nás vůbec dobré, že v Ázerbajdžánu se buduje strategie národního týmu a my nic takového nemáme. S ohledem na naše možnosti a současnou situaci nevidím jediný důvod, proč bychom nemohli vytvořit ruský národní tým a proniknout s ním do nejlepší pětice."
V 70. letech minulého století byly v moskevském a charkovském automobilovém institutu vytvořeny prototypy vozů, které by splňovaly atributy F1, ale tehdejší Sovětský svaz se pouze spokojil s konstatováním, že technicky tuto motoristickou kategorii zvládli - vozy MADI a CHADI se tak staly pouze známými raritami. Dnešní přístup je pochopitelně jiný. "Naše technologie, zvláště z oblasti vesmíru a vojenských letadel dokazují, že máme schopné a inteligentní lidi, kteří by se s danou problematikou dokázali vypořádat. I naše společnosti mají potenciál takový projekt financovat, proto můžeme světu ukázat, že budeme úspěšní," uzavírá Ermilin.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.