Na jednu stranu se říká, že F1 je méně atraktivní, na druhou o možnost stát se její součástí usilují další státy. Pokud byla v druhé polovině minulého století v SSSR jen snem, nyní už má Rusko vlastní Grand Prix. Ale to není všechno.
Poslední dobou se mluví o velkém zájmu Ázerbajdžánu vytvořit vlastní tým F1, nebo alespoň rozhodujícím způsobem vstoupit do nějaké zavedené stáje ve formě majoritního vlastníka. V plánu je rovněž snaha dosáhnout zařazení do kalendáře F1 prostřednictvím městského okruhu v hlavním městě Baku. To samozřejmě vzbuzuje patřičné reakce v ruském motoristickém sportu.
Poradce Ruské automobilové federace Igor Ermilin se domnívá, že pokud by se měl ve formuli 1 takto prezentovat podstatně menší soused Ruské federace, je přímo povinností, aby Rusko mělo v F1 stejné zastoupení. "Není pro nás vůbec dobré, že v Ázerbajdžánu se buduje strategie národního týmu a my nic takového nemáme. S ohledem na naše možnosti a současnou situaci nevidím jediný důvod, proč bychom nemohli vytvořit ruský národní tým a proniknout s ním do nejlepší pětice."
V 70. letech minulého století byly v moskevském a charkovském automobilovém institutu vytvořeny prototypy vozů, které by splňovaly atributy F1, ale tehdejší Sovětský svaz se pouze spokojil s konstatováním, že technicky tuto motoristickou kategorii zvládli - vozy MADI a CHADI se tak staly pouze známými raritami. Dnešní přístup je pochopitelně jiný. "Naše technologie, zvláště z oblasti vesmíru a vojenských letadel dokazují, že máme schopné a inteligentní lidi, kteří by se s danou problematikou dokázali vypořádat. I naše společnosti mají potenciál takový projekt financovat, proto můžeme světu ukázat, že budeme úspěšní," uzavírá Ermilin.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.