Na jednu stranu se říká, že F1 je méně atraktivní, na druhou o možnost stát se její součástí usilují další státy. Pokud byla v druhé polovině minulého století v SSSR jen snem, nyní už má Rusko vlastní Grand Prix. Ale to není všechno.
Poslední dobou se mluví o velkém zájmu Ázerbajdžánu vytvořit vlastní tým F1, nebo alespoň rozhodujícím způsobem vstoupit do nějaké zavedené stáje ve formě majoritního vlastníka. V plánu je rovněž snaha dosáhnout zařazení do kalendáře F1 prostřednictvím městského okruhu v hlavním městě Baku. To samozřejmě vzbuzuje patřičné reakce v ruském motoristickém sportu.
Poradce Ruské automobilové federace Igor Ermilin se domnívá, že pokud by se měl ve formuli 1 takto prezentovat podstatně menší soused Ruské federace, je přímo povinností, aby Rusko mělo v F1 stejné zastoupení. "Není pro nás vůbec dobré, že v Ázerbajdžánu se buduje strategie národního týmu a my nic takového nemáme. S ohledem na naše možnosti a současnou situaci nevidím jediný důvod, proč bychom nemohli vytvořit ruský národní tým a proniknout s ním do nejlepší pětice."
V 70. letech minulého století byly v moskevském a charkovském automobilovém institutu vytvořeny prototypy vozů, které by splňovaly atributy F1, ale tehdejší Sovětský svaz se pouze spokojil s konstatováním, že technicky tuto motoristickou kategorii zvládli - vozy MADI a CHADI se tak staly pouze známými raritami. Dnešní přístup je pochopitelně jiný. "Naše technologie, zvláště z oblasti vesmíru a vojenských letadel dokazují, že máme schopné a inteligentní lidi, kteří by se s danou problematikou dokázali vypořádat. I naše společnosti mají potenciál takový projekt financovat, proto můžeme světu ukázat, že budeme úspěšní," uzavírá Ermilin.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.