První polský pilot v dějinách formule 1 a vítěz Grand Prix Kanady 2008 připouští, že formule 1 se mu pomalu vzdaluje. Sice se svého snu o návratu nehodlá vzdát, ale také je realistou.
Třicetiletý rodák z Krakova v roce 2011 po těžké havárii v rallye utrpěl zranění, která ho vyřadila z účasti ve formuli 1. Ačkoliv už od té doby opět usedl za volant závodního vozu, zranění ruky mu znemožnilo návrat do formule 1. Není to jediný případ - v roce 1990 se zřítil s vrtulníkem italský pilot Alessandro Nannini a po těžkém zranění ruky se mu také se uzavřela jeho kariéra v F1, ačkoliv bratr slavné zpěvačky Gianni Nannini ještě dále závodil v jiných motoristických kategoriích.
"Naděje umírá až poslední," tváří se Kubica optimisticky, "ale jsem také realistou." Dle jeho vlastních slov by v současné době byl schopen řídit vůz F1 jen na některých tratích, jinde by mu bylo jeho zranění překážkou. "Kdyby mi někdo řekl »Roberte, pokud shodíš 10 kilo, které máš navíc, budeš moci příští rok startovat na Monze«, tak pro to udělám všechno... jenže váha není jediný problém."
Kubica také popisuje okamžiky po své nehodě v rallye: "Ocitl jsem se v situaci, kdy jsem si musel stanovit nové cíle. Nové proto, že už nemohu překonávat ty předchozí, bylo potřeba je nahradit takovými, které jsou v mých možnostech," uvádí Kubica.
Formuli 1 moc často v současné době nesleduje, připustil ale, že se mu zdá méně atraktivní, protože vozy jsou pomalejší. "To ale neznamená, že není zajímavá. Úvodní kola rozhodně zaostávají, protože pokud bych to poměřil s rokem 2008, tak nyní tento úsek trvá o nějakých osm minut déle," vzpomíná Kubica. "Když jsme třeba testovali tři dny, tak jsme byli ke konci opravdu vyčerpaní, stačilo ubrat v jednom kole o tři desetiny a hned jsme pocítili úlevu," uzavírá Kubica.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.