První polský pilot v dějinách formule 1 a vítěz Grand Prix Kanady 2008 připouští, že formule 1 se mu pomalu vzdaluje. Sice se svého snu o návratu nehodlá vzdát, ale také je realistou.
Třicetiletý rodák z Krakova v roce 2011 po těžké havárii v rallye utrpěl zranění, která ho vyřadila z účasti ve formuli 1. Ačkoliv už od té doby opět usedl za volant závodního vozu, zranění ruky mu znemožnilo návrat do formule 1. Není to jediný případ - v roce 1990 se zřítil s vrtulníkem italský pilot Alessandro Nannini a po těžkém zranění ruky se mu také se uzavřela jeho kariéra v F1, ačkoliv bratr slavné zpěvačky Gianni Nannini ještě dále závodil v jiných motoristických kategoriích.
"Naděje umírá až poslední," tváří se Kubica optimisticky, "ale jsem také realistou." Dle jeho vlastních slov by v současné době byl schopen řídit vůz F1 jen na některých tratích, jinde by mu bylo jeho zranění překážkou. "Kdyby mi někdo řekl »Roberte, pokud shodíš 10 kilo, které máš navíc, budeš moci příští rok startovat na Monze«, tak pro to udělám všechno... jenže váha není jediný problém."
Kubica také popisuje okamžiky po své nehodě v rallye: "Ocitl jsem se v situaci, kdy jsem si musel stanovit nové cíle. Nové proto, že už nemohu překonávat ty předchozí, bylo potřeba je nahradit takovými, které jsou v mých možnostech," uvádí Kubica.
Formuli 1 moc často v současné době nesleduje, připustil ale, že se mu zdá méně atraktivní, protože vozy jsou pomalejší. "To ale neznamená, že není zajímavá. Úvodní kola rozhodně zaostávají, protože pokud bych to poměřil s rokem 2008, tak nyní tento úsek trvá o nějakých osm minut déle," vzpomíná Kubica. "Když jsme třeba testovali tři dny, tak jsme byli ke konci opravdu vyčerpaní, stačilo ubrat v jednom kole o tři desetiny a hned jsme pocítili úlevu," uzavírá Kubica.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.