První zprávy o úsilí katarských pořadatelů o konání závodu formule 1 v této destinaci se objevily v únoru. Poté, co se společnost Qatar projevila zájem o odkup práv od společnosti CVC Group, snaha katarských funkcionářů zesílila.
Katarská Motor and Motorcycle Federation (QMMF) po svém oficiálním oznámení z 8. února 2015 deklaruje, že pořádání Grand Prix F1 je téměř realitou. "Mohu sdělit, že jsme už velice blízko podpisu dohody ohledně Grand Prix F1 v Kataru," sdělil prezident SMMF Nasser bin Khalifa al Attiyah. "Ačkoliv ještě některé věci musíme doladit a projevit jistou trpělivost, celý projekt už je připraven. Čeká nás ještě pár schůzek s Ecdlestonem, také budeme požadovat ještě trochu více času, ale na všechny potíže máme připravena řešení."
Lokalitou pro závod vozů F1 by měl být okruh Losail, na němž se v roce 2004 jel poprvé závod MotoGP. V současné době mu chybí licence k pořádání závodů F1, může se zde pouze testovat, ale odborníci tvrdí, že změna statutu může být krátkodobou záležitostí. Okruh je ostatně nadále prověřován, zda je pro Grand Prix F1 způsobilý. Prezident QMMF však nevidí žádný problém: "Jsme v takové situaci, že můžeme využít stávající okruh nebo vytvořit v Losail City zcela nový areál. Máme rozpracovaných mnoho nových projektů, naším cílem je v tomto regionu vybudovat silnou základnu motorsportu," dodává bin Khalifa al Attiyah.
"Předpokládám, že se Katar stane centrem dění v této sportovní oblasti na Blízkém Východě. Pořádáme tu MotoGP, mistrovství světa superbiků, letos se tu pojede šampionát cestovních vozů. Právě jsme prodloužili smlouvu na konání MotoGP na dalších deset let," vypočítává úspěchy preziden QMMF. Jeho snahy však může zhatit jedna maličkost - Ecclestone má neoficiální dohodu s pořadateli Grand Prix Bahrajnu, že v regionu Blízkého Východu se bez jejich výslovného souhlasu nesmí žádný další závod F1 pořádat.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.