První zprávy o úsilí katarských pořadatelů o konání závodu formule 1 v této destinaci se objevily v únoru. Poté, co se společnost Qatar projevila zájem o odkup práv od společnosti CVC Group, snaha katarských funkcionářů zesílila.
Katarská Motor and Motorcycle Federation (QMMF) po svém oficiálním oznámení z 8. února 2015 deklaruje, že pořádání Grand Prix F1 je téměř realitou. "Mohu sdělit, že jsme už velice blízko podpisu dohody ohledně Grand Prix F1 v Kataru," sdělil prezident SMMF Nasser bin Khalifa al Attiyah. "Ačkoliv ještě některé věci musíme doladit a projevit jistou trpělivost, celý projekt už je připraven. Čeká nás ještě pár schůzek s Ecdlestonem, také budeme požadovat ještě trochu více času, ale na všechny potíže máme připravena řešení."
Lokalitou pro závod vozů F1 by měl být okruh Losail, na němž se v roce 2004 jel poprvé závod MotoGP. V současné době mu chybí licence k pořádání závodů F1, může se zde pouze testovat, ale odborníci tvrdí, že změna statutu může být krátkodobou záležitostí. Okruh je ostatně nadále prověřován, zda je pro Grand Prix F1 způsobilý. Prezident QMMF však nevidí žádný problém: "Jsme v takové situaci, že můžeme využít stávající okruh nebo vytvořit v Losail City zcela nový areál. Máme rozpracovaných mnoho nových projektů, naším cílem je v tomto regionu vybudovat silnou základnu motorsportu," dodává bin Khalifa al Attiyah.
"Předpokládám, že se Katar stane centrem dění v této sportovní oblasti na Blízkém Východě. Pořádáme tu MotoGP, mistrovství světa superbiků, letos se tu pojede šampionát cestovních vozů. Právě jsme prodloužili smlouvu na konání MotoGP na dalších deset let," vypočítává úspěchy preziden QMMF. Jeho snahy však může zhatit jedna maličkost - Ecclestone má neoficiální dohodu s pořadateli Grand Prix Bahrajnu, že v regionu Blízkého Východu se bez jejich výslovného souhlasu nesmí žádný další závod F1 pořádat.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.