První zprávy o úsilí katarských pořadatelů o konání závodu formule 1 v této destinaci se objevily v únoru. Poté, co se společnost Qatar projevila zájem o odkup práv od společnosti CVC Group, snaha katarských funkcionářů zesílila.
Katarská Motor and Motorcycle Federation (QMMF) po svém oficiálním oznámení z 8. února 2015 deklaruje, že pořádání Grand Prix F1 je téměř realitou. "Mohu sdělit, že jsme už velice blízko podpisu dohody ohledně Grand Prix F1 v Kataru," sdělil prezident SMMF Nasser bin Khalifa al Attiyah. "Ačkoliv ještě některé věci musíme doladit a projevit jistou trpělivost, celý projekt už je připraven. Čeká nás ještě pár schůzek s Ecdlestonem, také budeme požadovat ještě trochu více času, ale na všechny potíže máme připravena řešení."
Lokalitou pro závod vozů F1 by měl být okruh Losail, na němž se v roce 2004 jel poprvé závod MotoGP. V současné době mu chybí licence k pořádání závodů F1, může se zde pouze testovat, ale odborníci tvrdí, že změna statutu může být krátkodobou záležitostí. Okruh je ostatně nadále prověřován, zda je pro Grand Prix F1 způsobilý. Prezident QMMF však nevidí žádný problém: "Jsme v takové situaci, že můžeme využít stávající okruh nebo vytvořit v Losail City zcela nový areál. Máme rozpracovaných mnoho nových projektů, naším cílem je v tomto regionu vybudovat silnou základnu motorsportu," dodává bin Khalifa al Attiyah.
"Předpokládám, že se Katar stane centrem dění v této sportovní oblasti na Blízkém Východě. Pořádáme tu MotoGP, mistrovství světa superbiků, letos se tu pojede šampionát cestovních vozů. Právě jsme prodloužili smlouvu na konání MotoGP na dalších deset let," vypočítává úspěchy preziden QMMF. Jeho snahy však může zhatit jedna maličkost - Ecclestone má neoficiální dohodu s pořadateli Grand Prix Bahrajnu, že v regionu Blízkého Východu se bez jejich výslovného souhlasu nesmí žádný další závod F1 pořádat.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.