První zprávy o úsilí katarských pořadatelů o konání závodu formule 1 v této destinaci se objevily v únoru. Poté, co se společnost Qatar projevila zájem o odkup práv od společnosti CVC Group, snaha katarských funkcionářů zesílila.
Katarská Motor and Motorcycle Federation (QMMF) po svém oficiálním oznámení z 8. února 2015 deklaruje, že pořádání Grand Prix F1 je téměř realitou. "Mohu sdělit, že jsme už velice blízko podpisu dohody ohledně Grand Prix F1 v Kataru," sdělil prezident SMMF Nasser bin Khalifa al Attiyah. "Ačkoliv ještě některé věci musíme doladit a projevit jistou trpělivost, celý projekt už je připraven. Čeká nás ještě pár schůzek s Ecdlestonem, také budeme požadovat ještě trochu více času, ale na všechny potíže máme připravena řešení."
Lokalitou pro závod vozů F1 by měl být okruh Losail, na němž se v roce 2004 jel poprvé závod MotoGP. V současné době mu chybí licence k pořádání závodů F1, může se zde pouze testovat, ale odborníci tvrdí, že změna statutu může být krátkodobou záležitostí. Okruh je ostatně nadále prověřován, zda je pro Grand Prix F1 způsobilý. Prezident QMMF však nevidí žádný problém: "Jsme v takové situaci, že můžeme využít stávající okruh nebo vytvořit v Losail City zcela nový areál. Máme rozpracovaných mnoho nových projektů, naším cílem je v tomto regionu vybudovat silnou základnu motorsportu," dodává bin Khalifa al Attiyah.
"Předpokládám, že se Katar stane centrem dění v této sportovní oblasti na Blízkém Východě. Pořádáme tu MotoGP, mistrovství světa superbiků, letos se tu pojede šampionát cestovních vozů. Právě jsme prodloužili smlouvu na konání MotoGP na dalších deset let," vypočítává úspěchy preziden QMMF. Jeho snahy však může zhatit jedna maličkost - Ecclestone má neoficiální dohodu s pořadateli Grand Prix Bahrajnu, že v regionu Blízkého Východu se bez jejich výslovného souhlasu nesmí žádný další závod F1 pořádat.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.