Dnes v podvečer se setká v Londýně Strategická skupiny F1, aby posoudila návrhy na zlepšení situace tohoto motoristického odvětví. Informoval o tom britský deník The Times.
Max Rufus Mosley, který letos v dubnu oslavil 75. narozeniny, stál v čele FIA v letech 1993 - 2009. Podle zástupců britských médií byl na schůzku pozván také, ale odmítl se jí zúčastnit: "Jsem přesvědčen, že by moje přítomnost by způsobila zbytečný povyk."
Zakladatel někdejší stáje March a spolupracovník Bernie Ecclestonea v Asociaci konstruktérů (F1CA, později FOCA) dodal, že jedním z důvodů, proč pozvání nepřijal, je rovněž přítomnost jeho následovníka Jeana Todta, který problémy F1 zlehčuje, zatímco ostatní osobnosti uznávají, že je nutné udělat něco s klesajícím zájmem fanoušků. Poznamenal to v minulých dnech například Christian Horner: "Musí nastat pokrok a tohle setkání je nesmírně důležité. F1 se nachází v kritické fázi" (článek zde).
Mosley dle zástupců tisku podobné "kritické fáze" řešil už v minulosti, ty byly mnohem více konfliktní než za Todta. "Těch krizí bylo mnohem víc a Mosley vždy měl ucelený názor, jak je řešit," komentují současnou situaci pozorovatelé. "Strategická skupina si neví rady a FIA žádné řešení nenabízí, tak proč by neměl k tomu říci své i zkušený funkcionář, jakým Mosley bezesporu byl?"
Jean Todt samozřejmě palbu kritiky na svou adresu odmítá, stejně jako názor, že jen nečinně sedí a formule 1 kolem něj probíhá rozkladným procesem. "Lidé si stěžují, že jsem neviditelný, tichý prezident. Já tvrdím, že je omyl a nesprávná analýza se domnívat, že F1 je ve špatném stavu. Tím však nechci říci, že není co napravovat. Možnost něco v F1 udělat je asi nejtěžší věc, jaká vůbec existuje," snaží se odrazit negativní vnímání Todt.
S tím nesouhlasí boss F1 Bernie Ecclestone a další zainteresované subjekty. Z jejich prohlášení vyplývá, že Todt má dost pravomocí k tomu, aby změny prosazoval. "Domnívám se, že hlavním problémem Todta je, že by nejraději všem vyhověl, a to nejde," prohlásil šéf Red Bullu Christian Horner ve včerejším rozhovoru. "Tento přístup nikam nepovede. To, co je nejlepší pro tento sport musí být postaveno před zájmy některých týmů."
K zásadnímu prohlášení se také chystá Donald MacKenzie, jehož CVC Group rozvířila hladinu vod F1 prohlášením o plánovaném odpodeji vlastnických práv. MacKenzie byl rovněž jeden z těch, kteří před dnešním zasedáním Strategické skupiny požadují "urgentní změny".
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.