Dnes v podvečer se setká v Londýně Strategická skupiny F1, aby posoudila návrhy na zlepšení situace tohoto motoristického odvětví. Informoval o tom britský deník The Times.
Max Rufus Mosley, který letos v dubnu oslavil 75. narozeniny, stál v čele FIA v letech 1993 - 2009. Podle zástupců britských médií byl na schůzku pozván také, ale odmítl se jí zúčastnit: "Jsem přesvědčen, že by moje přítomnost by způsobila zbytečný povyk."
Zakladatel někdejší stáje March a spolupracovník Bernie Ecclestonea v Asociaci konstruktérů (F1CA, později FOCA) dodal, že jedním z důvodů, proč pozvání nepřijal, je rovněž přítomnost jeho následovníka Jeana Todta, který problémy F1 zlehčuje, zatímco ostatní osobnosti uznávají, že je nutné udělat něco s klesajícím zájmem fanoušků. Poznamenal to v minulých dnech například Christian Horner: "Musí nastat pokrok a tohle setkání je nesmírně důležité. F1 se nachází v kritické fázi" (článek zde).
Mosley dle zástupců tisku podobné "kritické fáze" řešil už v minulosti, ty byly mnohem více konfliktní než za Todta. "Těch krizí bylo mnohem víc a Mosley vždy měl ucelený názor, jak je řešit," komentují současnou situaci pozorovatelé. "Strategická skupina si neví rady a FIA žádné řešení nenabízí, tak proč by neměl k tomu říci své i zkušený funkcionář, jakým Mosley bezesporu byl?"
Jean Todt samozřejmě palbu kritiky na svou adresu odmítá, stejně jako názor, že jen nečinně sedí a formule 1 kolem něj probíhá rozkladným procesem. "Lidé si stěžují, že jsem neviditelný, tichý prezident. Já tvrdím, že je omyl a nesprávná analýza se domnívat, že F1 je ve špatném stavu. Tím však nechci říci, že není co napravovat. Možnost něco v F1 udělat je asi nejtěžší věc, jaká vůbec existuje," snaží se odrazit negativní vnímání Todt.
S tím nesouhlasí boss F1 Bernie Ecclestone a další zainteresované subjekty. Z jejich prohlášení vyplývá, že Todt má dost pravomocí k tomu, aby změny prosazoval. "Domnívám se, že hlavním problémem Todta je, že by nejraději všem vyhověl, a to nejde," prohlásil šéf Red Bullu Christian Horner ve včerejším rozhovoru. "Tento přístup nikam nepovede. To, co je nejlepší pro tento sport musí být postaveno před zájmy některých týmů."
K zásadnímu prohlášení se také chystá Donald MacKenzie, jehož CVC Group rozvířila hladinu vod F1 prohlášením o plánovaném odpodeji vlastnických práv. MacKenzie byl rovněž jeden z těch, kteří před dnešním zasedáním Strategické skupiny požadují "urgentní změny".
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.