Před schůzkou Strategické skupiny to vře

Max Mosley během interview, autor: F1almanah.mk | Creative Commons 3.0
Max Mosley během interview, autor: F1almanah.mk | Creative Commons 3.0, foto: Wikipedia
Robert RoBertino Pavelka 1. července 2015 08:09
Sdílej:

Dnes v podvečer se setká v Londýně Strategická skupiny F1, aby posoudila návrhy na zlepšení situace tohoto motoristického odvětví. Informoval o tom britský deník The Times.

Max Rufus Mosley, který letos v dubnu oslavil 75. narozeniny, stál v čele FIA v letech 1993 - 2009. Podle zástupců britských médií byl na schůzku pozván také, ale odmítl se jí zúčastnit: "Jsem přesvědčen, že by moje přítomnost by způsobila zbytečný povyk."

Zakladatel někdejší stáje March a spolupracovník Bernie Ecclestonea v Asociaci konstruktérů (F1CA, později FOCA) dodal, že jedním z důvodů, proč pozvání nepřijal, je rovněž přítomnost jeho následovníka Jeana Todta, který problémy F1 zlehčuje, zatímco ostatní osobnosti uznávají, že je nutné udělat něco s klesajícím zájmem fanoušků. Poznamenal to v minulých dnech například Christian Horner: "Musí nastat pokrok a tohle setkání je nesmírně důležité. F1 se nachází v kritické fázi" (článek zde).

Mosley dle zástupců tisku podobné "kritické fáze" řešil už v minulosti, ty byly mnohem více konfliktní než za Todta. "Těch krizí bylo mnohem víc a Mosley vždy měl ucelený názor, jak je řešit," komentují současnou situaci pozorovatelé. "Strategická skupina si neví rady a FIA žádné řešení nenabízí, tak proč by neměl k tomu říci své i zkušený funkcionář, jakým Mosley bezesporu byl?"

Jean Todt samozřejmě palbu kritiky na svou adresu odmítá, stejně jako názor, že jen nečinně sedí a formule 1 kolem něj probíhá rozkladným procesem. "Lidé si stěžují, že jsem neviditelný, tichý prezident. Já tvrdím, že je omyl a nesprávná analýza se domnívat, že F1 je ve špatném stavu. Tím však nechci říci, že není co napravovat. Možnost něco v F1 udělat je asi nejtěžší věc, jaká vůbec existuje," snaží se odrazit negativní vnímání Todt.

S tím nesouhlasí boss F1 Bernie Ecclestone a další zainteresované subjekty. Z jejich prohlášení vyplývá, že Todt má dost pravomocí k tomu, aby změny prosazoval. "Domnívám se, že hlavním problémem Todta je, že by nejraději všem vyhověl, a to nejde," prohlásil šéf Red Bullu Christian Horner ve včerejším rozhovoru. "Tento přístup nikam nepovede. To, co je nejlepší pro tento sport musí být postaveno před zájmy některých týmů."

K zásadnímu prohlášení se také chystá Donald MacKenzie, jehož CVC Group rozvířila hladinu vod F1 prohlášením o plánovaném odpodeji vlastnických práv. MacKenzie byl rovněž jeden z těch, kteří před dnešním zasedáním Strategické skupiny požadují "urgentní změny".

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.