Kolize v Grand Prix Rakouska za zatáčkou Remus mezi Räikkönenem a Alonsem dopadla pro oba piloty dobře, z vozů vystoupili nezraněni. Jenže jsou tu ještě další dopady a ty mohou ještě více prohloubit vrásky na Španělově už tak dost zamračené tváři.
McLaren, který se vyšplhal jako patrový vůz na Finovo ferrari jen těžko mohl přečkat daný okamžik bez vážnější újmy. Nyní Honda potvrdila, že agregát srážku nejspíš nepřestál bez poskvrny. Pro Alonsa to rozhodně není dobrá zpráva, zvláště když se odstoupením v Rakousku dostal na nelichotivou (třebaže dělenou) první příčku "Krále odpadlíků", jenže zatímco jeho kolega na této pozici, Pastor Maldonado, v posledních dvou závodech bodoval, Fernando je stále mimo oficiální klasifikaci. To se mu stalo zatím jen jednou v kariéře - při jeho první sezóně v týmu Minardi (2001).
"Měli jsme oba agregáty na kontrole v továrně a jsme přesvědčeni, že jeho poškození po nehodě může vést k nezbytné výměně motoru, oznámil šéf Hondy Jasuhisa Araj. To vyvolalo okamžité debaty ohledně Alonsova motoru - pokud zástupci Hondy říkají "mohl by", pak to s určitostí znamená "bude". Na podobné slovní hříčky jsme v F1 zvyklí. Bohužel pro Španěla není důležité, jak motor k úhoně přišel, ale fakt, že by musel použít nový. Pokud se tyto nemilé prognózy naplní, čeká Fernanda na startu britské Grand Prix sešup o deset míst na startu. Už v Rakousku oba vozy byly postiženy penalizací 25 míst na startu.
Není to jediný problém McLarenu, Araj totiž potvrdil, že také Buttonův motor je "předmětem vyšetřování" z důvodu vadného senzoru. "Honda nehodlá udělat žádné hardwarové změny v místě konání závodu, ale bude optimalizovat aerodynamické části pohonnou jednotku v oblasti aerodynamiky s ohledem na podvozek," dodal Arai.
Tým McLaren serveru F1NEWS.cz sdělil, že pro závod v Silverstone se v Alonsově případě vrátí ke starší pohonné jednotce, aby se španělský pilot vyhnul penalizaci.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.