Blížící se setkání TOP 6 s Bernie Ecclestonem a prezidentem FIA ve středu večer může přinést pro formuli 1 zásadní změny. Šéf Red Bullu Christian Horner však nesdílí optimismus, který například dává najevo Jean Todt.
Zopakujme populární výrok prezidenta FIA o rakovině a bolavé hlavě; tímto příměrem se Jean Todt snažil dát najevo, že problémy s F1 nejsou ještě tak dramatické. Padly ale také názory, že F1 se současným pojetím blíží zániku, majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz dokonce nastínil něco ve stylu katastrofického scénáře. Podle Christiana Hornera nelze podobné jevy zlehčovat.
"Můj názor je, že se formule 1 nachází v kritickém stavu. Pořád se domnívám, že je to fantastický projekt, ale nelze přehlédnou každoroční odliv diváků, což dokazuje, že atraktivnost a přitažlivost tohoto sportu v této chvíli opravdu není dobrá. Měli jste se jít podívat do Goodwoodu, abyste viděli, jak na tom doopravdy jsme," burcuje Horner.
"Pierre Gasly testoval náš vůz na Red Bull Ringu a sdělil nám, že rychlost vozu GP2 na rovinkách není až tak odlišná, největší rozdíl viděl v účinnosti brzd. Potvrdil, že vůz se s ohledem na posilovač řízení a některé další malé změny v oblasti kontrolních systému řídil vlastně lehce. Pak si v Goodwoodu sedl do RB 1 s desetiválcovým motorem a jenom vydechl: »Tedy to je vážně bestie«," nabídl Horner srovnání.
"Myslím, že se musíme zaměřit na způsob, jak náš produkt posunout kupředu. Jakou chceme F1 mít? Buď to bude technická exhibice nebo zábava. Já se domnívám, že tam musí být z každého něco," dodává Horner.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.