Blížící se setkání TOP 6 s Bernie Ecclestonem a prezidentem FIA ve středu večer může přinést pro formuli 1 zásadní změny. Šéf Red Bullu Christian Horner však nesdílí optimismus, který například dává najevo Jean Todt.
Zopakujme populární výrok prezidenta FIA o rakovině a bolavé hlavě; tímto příměrem se Jean Todt snažil dát najevo, že problémy s F1 nejsou ještě tak dramatické. Padly ale také názory, že F1 se současným pojetím blíží zániku, majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz dokonce nastínil něco ve stylu katastrofického scénáře. Podle Christiana Hornera nelze podobné jevy zlehčovat.
"Můj názor je, že se formule 1 nachází v kritickém stavu. Pořád se domnívám, že je to fantastický projekt, ale nelze přehlédnou každoroční odliv diváků, což dokazuje, že atraktivnost a přitažlivost tohoto sportu v této chvíli opravdu není dobrá. Měli jste se jít podívat do Goodwoodu, abyste viděli, jak na tom doopravdy jsme," burcuje Horner.
"Pierre Gasly testoval náš vůz na Red Bull Ringu a sdělil nám, že rychlost vozu GP2 na rovinkách není až tak odlišná, největší rozdíl viděl v účinnosti brzd. Potvrdil, že vůz se s ohledem na posilovač řízení a některé další malé změny v oblasti kontrolních systému řídil vlastně lehce. Pak si v Goodwoodu sedl do RB 1 s desetiválcovým motorem a jenom vydechl: »Tedy to je vážně bestie«," nabídl Horner srovnání.
"Myslím, že se musíme zaměřit na způsob, jak náš produkt posunout kupředu. Jakou chceme F1 mít? Buď to bude technická exhibice nebo zábava. Já se domnívám, že tam musí být z každého něco," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.