Poslední výsledky Pastora Maldonada poněkud rozjasnily dosud zachmuřené tváře představitelů Lotusu. Sice se tým z Enstone odpoutal od Sauberu, ale nadále svádí tvrdý souboj se stájí Force India, která díky výbornému výsledku v Rakousku poskočila na páté místo.
Tým spojuje lepší výsledky s rostoucí výkonností nového podvozku E23, proto doufá, že na domácí půdě fanoušky ještě více potěší. Alespoň je o tom přesvědčen týmový šéf Federico Gastaldi.
"Domácí závod je vždy specifický tým, že sem obvykle přijde mnoho zaměstnanců naší továrny i rodinných příslušníků a přátel. Když pak v davu vidíte známé a mluvíte s mnoha lidmi, tak je to něco skvělého, i když je mi jasné, že na konci víkendu patrně přijdu o hlas," přibližuje atmosféru v domácím prostředí Gastaldi.
"Máme tu z hlediska logistiky určitou dopravní výhodu, někteří členové týmu mohou během Grand Prix přespat doma, což se odráží v jejich větší motivaci. Vždyť vlastně závodíme na našem prahu, proto chceme pro každého, kdo je s námi v Enstone, připravit v pondělí velkou oslavu. Ale musíme samozřejmě mít co slavit," dodává Gastaldi.
Šéf Lotusu věří, že se po neděli tým posune v Poháru konstruktérů na páté místo, ale považuje to pouze za jeden z dílčích kroků k dalšímu zlepšení. "Force India byla v Rakousku lepší a dostala se před nás. Naším cílem stále je dostihnout Red Bull, proto nás mrzí, že musel odstoupit Romain a zůstal nám tak jen jeden vůz. Ale Pastor ukázal, že je rychlý a že potenciál balíčku změn přinesl své ovoce.
Pokud se nám podaří dojet s oběma vozy na bodech, bude to určitě dobrý výchozí bod pro další souboj o příčky v Poháru konstruktérů. Pořád ještě zbývá polovina sezóny, takže je dost prostoru ke zlepšení. A my se rozhodně nemíníme vzdát!" varuje soupeře Gastaldi.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.