Poslední výsledky Pastora Maldonada poněkud rozjasnily dosud zachmuřené tváře představitelů Lotusu. Sice se tým z Enstone odpoutal od Sauberu, ale nadále svádí tvrdý souboj se stájí Force India, která díky výbornému výsledku v Rakousku poskočila na páté místo.
Tým spojuje lepší výsledky s rostoucí výkonností nového podvozku E23, proto doufá, že na domácí půdě fanoušky ještě více potěší. Alespoň je o tom přesvědčen týmový šéf Federico Gastaldi.
"Domácí závod je vždy specifický tým, že sem obvykle přijde mnoho zaměstnanců naší továrny i rodinných příslušníků a přátel. Když pak v davu vidíte známé a mluvíte s mnoha lidmi, tak je to něco skvělého, i když je mi jasné, že na konci víkendu patrně přijdu o hlas," přibližuje atmosféru v domácím prostředí Gastaldi.
"Máme tu z hlediska logistiky určitou dopravní výhodu, někteří členové týmu mohou během Grand Prix přespat doma, což se odráží v jejich větší motivaci. Vždyť vlastně závodíme na našem prahu, proto chceme pro každého, kdo je s námi v Enstone, připravit v pondělí velkou oslavu. Ale musíme samozřejmě mít co slavit," dodává Gastaldi.
Šéf Lotusu věří, že se po neděli tým posune v Poháru konstruktérů na páté místo, ale považuje to pouze za jeden z dílčích kroků k dalšímu zlepšení. "Force India byla v Rakousku lepší a dostala se před nás. Naším cílem stále je dostihnout Red Bull, proto nás mrzí, že musel odstoupit Romain a zůstal nám tak jen jeden vůz. Ale Pastor ukázal, že je rychlý a že potenciál balíčku změn přinesl své ovoce.
Pokud se nám podaří dojet s oběma vozy na bodech, bude to určitě dobrý výchozí bod pro další souboj o příčky v Poháru konstruktérů. Pořád ještě zbývá polovina sezóny, takže je dost prostoru ke zlepšení. A my se rozhodně nemíníme vzdát!" varuje soupeře Gastaldi.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.