S výkonem v Rakousku nebyl obhájce titul vůbec spokojen, proto si na domácí půdě klade pochopitelně jediný možný cíl. Navíc je tu určitá hrozba, že by za krajně nepříznivých okolností mohl přijít o průběžné první místo v šampionátu.
V loňském závodě, poznamenaném děsivou havárií Kimi Räikkönena, Hamilton s přehledem vyhrál; druhý Bottas na něj ztrácel víc než půl minuty, zatímco jeho největší soupeř Nico Rosberg ukončil své působení na trati v 29. kole s porouchanou převodovkou. Teď je odhodlán se vyhnout opakování porážky z předchozího závodu v Rakousku a znovu prožít onen úžasný pocit na stupních vítězů před domácím publikem.
"Nemyslím, že bych na Red Bull Ringu nějak výkonnostně poklesl," domnívá se Hamilton. "Nebyl to pro mě zkrátka takový ten jednoduchý závod, takže jsem otamtud odjel se stříbrem, což za daných situací nebyla žádná katastrofa. Silverstoně... to už bude něco jiného," slibuje Lewis.
"Neptejte se mě na pocity z loňska, nedokážu je popsat. Když jsem zvedl trofej před mořem fanoušků, bylo to opět po dlouhých šesti letech, navíc ten víkend pro mě nezačal vůbec dobře. Hrdost přes mými fanoušky bude vždy stejná, nic ji nepřekoná. Těší mě, že mám příznivce po celém světě, ale ti domácí jsou vždy na prvním místě. Letos máme fantastické auto - lepší než loni - a Silverstone mu bude vyhovovat. Mám tedy velice dobré předpoklady," usmívá se Hamilton, ovšem také bere na vědomí, že novém miléniu, tedy od roku 2001, vyhrál na Silverstone pouze on (2008, 20014), jinak tu triumfovali samí "cizinci".
Rosberg připouští, že Hamilton bude na domácí trati těžko k poražení, ale to neznamená, že mu cestu k vítězství neztíží. "První místo v Rakousku nemohlo přijít ve vhodnější chvíli. Na rozdíl od mých chyb v kvalifikaci jsem od začátku cítil, že to prostě dokážu, každé další vítězství mě vždy potěší," vrací se o necelé dva týdny zpět Rosberg. "Budu se snažit pomoci týmu připravit vůz na Silverstone co nejlépe, chci opět zaútočit naplno, mám ten okruh opravdu rád. U vozů se zaměříme především na přítlak, můžeme využít i některé zkušenosti nabyté při posledních testech. Nepochybuji o tom, že tu opět budeme na vrcholu."
"Publikum je tu vždycky jedinečné, dokáže připravit skvělou atmosféru. Pochopitelně vím, kdo je pro ně favorit. Proto bych rád, kdybychom jim předvedli strhující bitvu a udrželi je v napětí až do konce závodu," přeje si Rosberg.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.