K současné situaci v královně automobilového sportu se poslední dobou vyjadřuje stále více osobnostní, lhostejno zda jsou to odborníci či obchodníci. Svůj názor vyslovil i předseda CVC Group, která v minulých dnech oznámila svůj záměr odprodat 35,5 % podílu právě na F1.
Donald MacKenzie chápe touhu udělat formuli 1 lepší a připouští, že největší akcionáři by měli mít na změnách zájem. Všechny letošní Grand Prix pečlivě sledoval právě s cílem, aby se mohl do ozdravného procesu rovněž zapojit. Byl také přítomnem zasedání Strategické skupiny F1, které proběhlo 14. května, a některé návrhy ho velice zaujaly. Uznává, že by se F1 měla vydat vstříc fanouškům, ale některé kritiky označil za nespravedlivé.
"Jsem přesvědčen, že její pozice je mnohem lepší, než se někteří lidé domnívají a píší," prohlásil MacKenzie. "Určitě je ale nutné udělat nějaké změny, aby se tento sport stal přitažlivější. Ecclestone, FIA a týmy na tom usilovně pracují, proto věřím že už brzy se dočkáme nějakých vylepšení."
MacKenzie přiznal, že jedním z nejméně populárních opatření pro diváky jsou penalizace za použití určitého počtu komponentů ve voze, zejména jak tomu bylo při Grand Prix Rakouska. "Mně se to také nelíbí. Přijde mi nefér, že za špatný motor nebo mechanickou poruchu je sankciován pilot. Ale tohle má v moci FIA. Jsem si jist, že existuje dobrá vůle skutečně pro fanoušky udělat F1 atraktivní a zajímavou."
Šéf CVC Group se vyjádřil i k jiným bodům, které při mítinku Strategické skupiny zazněly: "Nepředpokládám, že doplňování paliva bude jednou z priorit, spíš potírá snahu udělat auta rychlejší. Dát jim co nejvíc paliva, ne se zase utápět ve strategických manévrech."
MacKenzie také svým způsobem podpořil nedávná prohlášení majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze. Sám je přesvědčen, že Red Bull zase bude prožívat šťastnější chvíle. "Chápu, že je krajně rozladěný tím, kde se jeho tým právě nachází. Ale je to dobrý chlap a já věřím, že se mu podaří zase tým dostat na vítěznou vlnu. Potřebují lepší motor, a nejlepší by bylo, kdyby ho Renault pro ně připravil," pokračuje ve svých představách MacKenzie.
Donald rovněž zopakoval, že CVC nemá zájem poskytovat více finančních prostředků týmům ze středu pole, ale naznačil, že jsou i jiné způsoby, jak jkim pomoci. "Kontrakty jsou podepsány, čímž s nimi souhlasili. Vždy je nemilé, když lidé později mění svůj přístup. Myslím, že malým týmům můžeme vyjít vstříc snížením nákladů, tím by se tento sport opět zatraktivnil a získal víc sponzorů. Prospělo by mu to," končí své zamyšlení MacKenzie.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.