K současné situaci v královně automobilového sportu se poslední dobou vyjadřuje stále více osobnostní, lhostejno zda jsou to odborníci či obchodníci. Svůj názor vyslovil i předseda CVC Group, která v minulých dnech oznámila svůj záměr odprodat 35,5 % podílu právě na F1.
Donald MacKenzie chápe touhu udělat formuli 1 lepší a připouští, že největší akcionáři by měli mít na změnách zájem. Všechny letošní Grand Prix pečlivě sledoval právě s cílem, aby se mohl do ozdravného procesu rovněž zapojit. Byl také přítomnem zasedání Strategické skupiny F1, které proběhlo 14. května, a některé návrhy ho velice zaujaly. Uznává, že by se F1 měla vydat vstříc fanouškům, ale některé kritiky označil za nespravedlivé.
"Jsem přesvědčen, že její pozice je mnohem lepší, než se někteří lidé domnívají a píší," prohlásil MacKenzie. "Určitě je ale nutné udělat nějaké změny, aby se tento sport stal přitažlivější. Ecclestone, FIA a týmy na tom usilovně pracují, proto věřím že už brzy se dočkáme nějakých vylepšení."
MacKenzie přiznal, že jedním z nejméně populárních opatření pro diváky jsou penalizace za použití určitého počtu komponentů ve voze, zejména jak tomu bylo při Grand Prix Rakouska. "Mně se to také nelíbí. Přijde mi nefér, že za špatný motor nebo mechanickou poruchu je sankciován pilot. Ale tohle má v moci FIA. Jsem si jist, že existuje dobrá vůle skutečně pro fanoušky udělat F1 atraktivní a zajímavou."
Šéf CVC Group se vyjádřil i k jiným bodům, které při mítinku Strategické skupiny zazněly: "Nepředpokládám, že doplňování paliva bude jednou z priorit, spíš potírá snahu udělat auta rychlejší. Dát jim co nejvíc paliva, ne se zase utápět ve strategických manévrech."
MacKenzie také svým způsobem podpořil nedávná prohlášení majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze. Sám je přesvědčen, že Red Bull zase bude prožívat šťastnější chvíle. "Chápu, že je krajně rozladěný tím, kde se jeho tým právě nachází. Ale je to dobrý chlap a já věřím, že se mu podaří zase tým dostat na vítěznou vlnu. Potřebují lepší motor, a nejlepší by bylo, kdyby ho Renault pro ně připravil," pokračuje ve svých představách MacKenzie.
Donald rovněž zopakoval, že CVC nemá zájem poskytovat více finančních prostředků týmům ze středu pole, ale naznačil, že jsou i jiné způsoby, jak jkim pomoci. "Kontrakty jsou podepsány, čímž s nimi souhlasili. Vždy je nemilé, když lidé později mění svůj přístup. Myslím, že malým týmům můžeme vyjít vstříc snížením nákladů, tím by se tento sport opět zatraktivnil a získal víc sponzorů. Prospělo by mu to," končí své zamyšlení MacKenzie.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.