K současné situaci v královně automobilového sportu se poslední dobou vyjadřuje stále více osobnostní, lhostejno zda jsou to odborníci či obchodníci. Svůj názor vyslovil i předseda CVC Group, která v minulých dnech oznámila svůj záměr odprodat 35,5 % podílu právě na F1.
Donald MacKenzie chápe touhu udělat formuli 1 lepší a připouští, že největší akcionáři by měli mít na změnách zájem. Všechny letošní Grand Prix pečlivě sledoval právě s cílem, aby se mohl do ozdravného procesu rovněž zapojit. Byl také přítomnem zasedání Strategické skupiny F1, které proběhlo 14. května, a některé návrhy ho velice zaujaly. Uznává, že by se F1 měla vydat vstříc fanouškům, ale některé kritiky označil za nespravedlivé.
"Jsem přesvědčen, že její pozice je mnohem lepší, než se někteří lidé domnívají a píší," prohlásil MacKenzie. "Určitě je ale nutné udělat nějaké změny, aby se tento sport stal přitažlivější. Ecclestone, FIA a týmy na tom usilovně pracují, proto věřím že už brzy se dočkáme nějakých vylepšení."
MacKenzie přiznal, že jedním z nejméně populárních opatření pro diváky jsou penalizace za použití určitého počtu komponentů ve voze, zejména jak tomu bylo při Grand Prix Rakouska. "Mně se to také nelíbí. Přijde mi nefér, že za špatný motor nebo mechanickou poruchu je sankciován pilot. Ale tohle má v moci FIA. Jsem si jist, že existuje dobrá vůle skutečně pro fanoušky udělat F1 atraktivní a zajímavou."
Šéf CVC Group se vyjádřil i k jiným bodům, které při mítinku Strategické skupiny zazněly: "Nepředpokládám, že doplňování paliva bude jednou z priorit, spíš potírá snahu udělat auta rychlejší. Dát jim co nejvíc paliva, ne se zase utápět ve strategických manévrech."
MacKenzie také svým způsobem podpořil nedávná prohlášení majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze. Sám je přesvědčen, že Red Bull zase bude prožívat šťastnější chvíle. "Chápu, že je krajně rozladěný tím, kde se jeho tým právě nachází. Ale je to dobrý chlap a já věřím, že se mu podaří zase tým dostat na vítěznou vlnu. Potřebují lepší motor, a nejlepší by bylo, kdyby ho Renault pro ně připravil," pokračuje ve svých představách MacKenzie.
Donald rovněž zopakoval, že CVC nemá zájem poskytovat více finančních prostředků týmům ze středu pole, ale naznačil, že jsou i jiné způsoby, jak jkim pomoci. "Kontrakty jsou podepsány, čímž s nimi souhlasili. Vždy je nemilé, když lidé později mění svůj přístup. Myslím, že malým týmům můžeme vyjít vstříc snížením nákladů, tím by se tento sport opět zatraktivnil a získal víc sponzorů. Prospělo by mu to," končí své zamyšlení MacKenzie.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.