Zpráva o možném odprodeji 35,5 % vlastnických práv F1 společností CVC Group rozpoutala dohady, kdo ještě bude usilovat o získání vlivu v této motoristické oblasti. Podle posledních zpráv se objevují další potenciální kupci.
Jako první padla jména Stephena Rosse a společnosti Qatar. Ale Bernie Ecclestone připouští, že ve hře jsou ještě další "tři nebo čtyři" subjekty, které projevily o komerční práva zájem. Podle novin Sunday Times se o ně ucházejí vysílací stanice Sky (která před čtyřmi lety začala přenášet všechny závody Grand Prix) a americký miliardář John Malone, jemuž patří společnost Liberty Global. Pro média učinily oba subjekty prohlášení, že došlo pouze k neformálnímu jednání s CVC. Na scéně se však objevila další movitá osobnost, Kanaďan Lawrence Stroll, obchodník, který dal vzniknout oděvní firmě Tommy Hilfiger a řetězci luxusních prodejen Michael Kors. Také on rovněž přiznal nezávazné kontakty ohledně možné koupě práv. Je určitě zajímavé, že jeho šestnáctiletý syn Lance je členem jezdecké akademie Ferrari.
"CVC Group najala investičně bankovní společnost Goldman Sachs, aby všechny případné nabídky prověřila," dodávají k zájemcům Sunday News. List však pokračuje, že CVC Group zároveň projevila zájem o investice do formule-e, jejíž závod v uplynulém víkendu jel v Londýně. Vzápěti Donald McKenzie (CVC) uvedl, že "... svůj zájem zrevidovali z důvodu potenciálních problémů s evropskými orgány pro hospodářskou soutěž."
Olej do ohně přilil také sir Richard Branson, majitel společnosti Virgin, který ve formuli 1 také nějaký čas pobyl. Podle něj se v krátké době problémy formule 1 prohloubí natolik, že ji předstihne co do sledovanosti a popularity nejen formule-e, ale s ohledem na úspěchy i sportovní vozy. Tuto myšlenku ale odmítá prezident FIA Jean Todt: "Je naprostý nesmysl si myslet, že by si tyto dvě oblasti mohly konkurovat. F1 je natolik fascinující, proto mě překvapuje, proč se najednou objevuje tolik negativ. Kam zmizelo to nadšení udělat něco lépe?" říká Todt.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.