Do stále sílící debaty o budoucnosti finského pilota v barvách Ferrari promluvil také jeho týmový kolega Sebastian Vettel. Především prohlásil, že posledním Kimiho neúspěchům nelze přikládat zbytečně velký význam.
Čtyřnásobný mistr světa v reakci na některá prohlášení uvedl, že má zájem na udržení Icemana v týmu. Jedním z posledních kritiků Räikkönenových výkonů byl například David Coulthard - ten dokonce vyzval Ferrari, aby si hledalo za Icemana náhradu (článek zde).
Ferrari deklaruje, že ohledně Kimiho budoucnosti nehodlá pospíchat a přijímat unáhlená rozhodnutí, kdo by měl v příštím roce jezdit po Vettelově boku. Sám německý pilot tvrdí, že k žádné změně není důvod. "S Kimim jsem spokojený," vyjádřil se během mediální kampaně Ferrari v Maďarsku Vettel. "Už jsem to říkal několikrát, máme k sobě obrovský respekt, ale jednáme spolu na rovinu, mezi námi nedochází k žádným komplikacím."
Vettel se rovněž vrací k posledním závodům, v nichž měl Iceman problémy: v Kanadě udělal chybu ve vracečce Epingle du Casino, v Rakousku skončil po kolizi s Alonsem v polovině prvního kola. "V posledních závodech to u něj bylo tak trochu nahoru dolů, což se v F1 okamžitě stává předmětem kritiky. Ale podívejte na mě - měl jsem čtyři fenomenální roky a pak jeden, v němž se toho hodně změnilo, spousta věcí nefungovala a také jsem udělal hodně chyb, také jsem za to slízl svoje. Teď už je to zase jiné," láme hroty kritiky směrem ke svému kolegovi Vettel.
"Pokud si uvědomíte svou roli, pak jsou některé věci méně podstatné. Kimi si to uvědomuje velice dobře a také ví, co chce. Proto také máme dobré vztahy," dodává Sebastian. Nadále je přesvědčen, že spolupráce s Räikkönenem dovede Ferrari na dosah dosud neohrožených Mercedesů.
"Srovnejte současnou situaci s minulým rokem, kde bylo Ferrari tehdy a kde jsme teď. Pochopitelně to není jednoduché, protože Mercedes je jedním z nejlepších týmů, ale jestliže se na ně dotahujeme, znamená to, že pracujeme lépe než oni. Musíme teď hlavně smazat deficit z minulosti, kdy pracovali usilovněji zase oni," říká Vettel.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.