Kolem Maxe Verstappena je občas pěkně život - hodně se debatovalo a vlastně ještě občas hodnotí, zda s ohledem na svůj věk má vůbec právo jezdit v tak prestižní kategorii, jakou je F1. Verstappen má na věc osobitý názor a netají se ani s dalšími ambicemi.
Sedmnáctiletý jinoch se rozhodně při své první sezóně v F1 nechce nechat rozptylovat některými okolními vlivy. Na jednu stranu jeho výkon rozhodně vyvolal pozornost, ale také se dočkal nejedné kritiky, zejména za závodní incident s Romainem Grosjeanem v Monacu. V rozhovoru s Bernie Ecclestonem pro oficiální web F1 Verstappen prohlásil, že hodlá udělat všechno pro to, aby jeho kariéra ve formuli 1 byla co nejdelší.
Například na otázku, jestli dal přednost večeri s bossem F1 místo okouzlující dívky, Max okamžitě opáčil: "Stoprocentně ano!
Těžko se v F1 od někoho naučíte něco nového, ale Bernie je jiný případ. To on vtiskl F1 její ráz a je to jeden z nejúspěšnějších byznysmenů na světě. Pro mě je moje kariéra důležitější než jakákoli dívka. Máte jen jednu možnost - a já ji chci a hodlám využít," odhodlaně tvrdí Verstappen.
Rozhovor se točil také kolem omezení podpůrných prostředků pro piloty, k nimž se Verstappen vyjádřil negativně (čtěte zde). Zároveň dodal, že své mládí jako překážku v dalším růstu své kariéry nevidí. Odborný tisk totiž spekuloval, zda dokáže ustát po celou sezónu nejen tlak týkající se jeho výsledků, ale i fyzickou zátěž. Připomínají, že Holanďan je pořád o téměř dva roky mladší než všichni piloti, kteří se dokázali kvalifikovat do nějakého závodu formule 1, a jen Španěl Fernando Alonso a Argentinec Esteban Tuero absolvovali úvodní sezónu celou. Maxovi také chybí ještě sedm bodů do překonání svého otce Jose, ovšem ten se na rozdíl od svého syna dvakrát podíval na stupně vítězů. Ale kdo ví, třeba už bude Jos Verstappen zanedlouho poražen i v této kategorii.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.