Kolem Maxe Verstappena je občas pěkně život - hodně se debatovalo a vlastně ještě občas hodnotí, zda s ohledem na svůj věk má vůbec právo jezdit v tak prestižní kategorii, jakou je F1. Verstappen má na věc osobitý názor a netají se ani s dalšími ambicemi.
Sedmnáctiletý jinoch se rozhodně při své první sezóně v F1 nechce nechat rozptylovat některými okolními vlivy. Na jednu stranu jeho výkon rozhodně vyvolal pozornost, ale také se dočkal nejedné kritiky, zejména za závodní incident s Romainem Grosjeanem v Monacu. V rozhovoru s Bernie Ecclestonem pro oficiální web F1 Verstappen prohlásil, že hodlá udělat všechno pro to, aby jeho kariéra ve formuli 1 byla co nejdelší.
Například na otázku, jestli dal přednost večeri s bossem F1 místo okouzlující dívky, Max okamžitě opáčil: "Stoprocentně ano!
Těžko se v F1 od někoho naučíte něco nového, ale Bernie je jiný případ. To on vtiskl F1 její ráz a je to jeden z nejúspěšnějších byznysmenů na světě. Pro mě je moje kariéra důležitější než jakákoli dívka. Máte jen jednu možnost - a já ji chci a hodlám využít," odhodlaně tvrdí Verstappen.
Rozhovor se točil také kolem omezení podpůrných prostředků pro piloty, k nimž se Verstappen vyjádřil negativně (čtěte zde). Zároveň dodal, že své mládí jako překážku v dalším růstu své kariéry nevidí. Odborný tisk totiž spekuloval, zda dokáže ustát po celou sezónu nejen tlak týkající se jeho výsledků, ale i fyzickou zátěž. Připomínají, že Holanďan je pořád o téměř dva roky mladší než všichni piloti, kteří se dokázali kvalifikovat do nějakého závodu formule 1, a jen Španěl Fernando Alonso a Argentinec Esteban Tuero absolvovali úvodní sezónu celou. Maxovi také chybí ještě sedm bodů do překonání svého otce Jose, ovšem ten se na rozdíl od svého syna dvakrát podíval na stupně vítězů. Ale kdo ví, třeba už bude Jos Verstappen zanedlouho poražen i v této kategorii.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.