Renault dále zvažuje své možnosti

Můžeme z F1 úplně odejít, nevylučuje Carlos Ghosn ani krajní možnost.
Můžeme z F1 úplně odejít, nevylučuje Carlos Ghosn ani krajní možnost., foto: Lotus F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 29. června 2015 10:35
Sdílej:

Předseda a šéf exekutivy Renaultu Carlos Ghosn tvrdí, že všechny možnosti setrvání automobilky v F1 jsou otevřené. Co se týče budoucnosti v F1, ta je plně v rukou vedení sportovního oddělení.

Už několik týdnů se nesou motoristickým světem spekulace, jak hodlá Renault v této oblasti pokračovat. Smlouva dodavatele motorů pro Red Bull a Toro Rosso vyprší příští rok, ovšem do vztahu dříve dominujícího spřežené nyní zasáhly kritiky zejména ze strany Red Bullu, že Francouzi neodvádí dobře svou práci a motory nejsou na špičkové úrovni. 

U příležitosti vyvrcholení série formule-e se Ghosn v Londýně vyjádřil, že další kroky Renaultu jsou stále ještě nejísté. "Když vyvíjíte, vyrábíte a prodáváte motory, velice rychle se zapomene, když jste s nimi vyhrávali, zato každá porážka je vždy dlouze komentována," nepřímo se otřel o kritiky automobilky Ghosn. "V tuhle chvíli jsme žádnou možnost neopustili. Můžeme odejít, můžeme být jen dodavateli nebo se vrátíme s vlastním týmem. Všechny eventuality jsou pořád otevřené. Teď probíhá důkladná analýza, jaký by měly dopad na naši budoucnost."

Ghosn také spojuje další setrvání Renaultu v této oblasti s výhledem na podobu F1, o níž se v poslední době rovněž intenzivně debatuje. "Potřebujeme pochopit, jakou má vedení F1 představu o jejím dalším vývoji, protože to je pro naše rozhodnutí velice důležité. Úloha vedení závodního oddělení je velice důležitá. Není podstatné kdo co dělá, ale exaktní rozhodování, kolik budeme investovat a utrácet."

Pro Ghosna je každé další období závislé na potenciálním návratu investovaných prostředků. "O tom, jakou podporu můžeme očekávat prostřednictvím marketingu, víme, také je tu podíl na televizních právech, i tam musíme mít jistotu, jsou tu lidé, kteří za své vložené peníze chtějí zábavu a aby se jim jejich náklady vrátily. Nese to problémy? Stojí to za to? Pro nás je to účast stovek inženýrů, vynaložené miliony eur a užívání obrovských technických zdrojů. To vše se nám musí vrátit," končí své zamyšlení Ghosn. 

Paddockem se ale stále více nesou zvěsti, že Renault pomalu opouští filozofii pouhého dodavatele motorů, nejraději by prý měl vlastní tým, případně by se z F1 stáhl. Musíme ale brát v úvahu skutečnost, že s ohledem na výše řečené se vedení automobilky pečlivě vyhýbá jakémukoli náznaku definitivního rozhodnutí.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.