Předseda a šéf exekutivy Renaultu Carlos Ghosn tvrdí, že všechny možnosti setrvání automobilky v F1 jsou otevřené. Co se týče budoucnosti v F1, ta je plně v rukou vedení sportovního oddělení.
Už několik týdnů se nesou motoristickým světem spekulace, jak hodlá Renault v této oblasti pokračovat. Smlouva dodavatele motorů pro Red Bull a Toro Rosso vyprší příští rok, ovšem do vztahu dříve dominujícího spřežené nyní zasáhly kritiky zejména ze strany Red Bullu, že Francouzi neodvádí dobře svou práci a motory nejsou na špičkové úrovni.
U příležitosti vyvrcholení série formule-e se Ghosn v Londýně vyjádřil, že další kroky Renaultu jsou stále ještě nejísté. "Když vyvíjíte, vyrábíte a prodáváte motory, velice rychle se zapomene, když jste s nimi vyhrávali, zato každá porážka je vždy dlouze komentována," nepřímo se otřel o kritiky automobilky Ghosn. "V tuhle chvíli jsme žádnou možnost neopustili. Můžeme odejít, můžeme být jen dodavateli nebo se vrátíme s vlastním týmem. Všechny eventuality jsou pořád otevřené. Teď probíhá důkladná analýza, jaký by měly dopad na naši budoucnost."
Ghosn také spojuje další setrvání Renaultu v této oblasti s výhledem na podobu F1, o níž se v poslední době rovněž intenzivně debatuje. "Potřebujeme pochopit, jakou má vedení F1 představu o jejím dalším vývoji, protože to je pro naše rozhodnutí velice důležité. Úloha vedení závodního oddělení je velice důležitá. Není podstatné kdo co dělá, ale exaktní rozhodování, kolik budeme investovat a utrácet."
Pro Ghosna je každé další období závislé na potenciálním návratu investovaných prostředků. "O tom, jakou podporu můžeme očekávat prostřednictvím marketingu, víme, také je tu podíl na televizních právech, i tam musíme mít jistotu, jsou tu lidé, kteří za své vložené peníze chtějí zábavu a aby se jim jejich náklady vrátily. Nese to problémy? Stojí to za to? Pro nás je to účast stovek inženýrů, vynaložené miliony eur a užívání obrovských technických zdrojů. To vše se nám musí vrátit," končí své zamyšlení Ghosn.
Paddockem se ale stále více nesou zvěsti, že Renault pomalu opouští filozofii pouhého dodavatele motorů, nejraději by prý měl vlastní tým, případně by se z F1 stáhl. Musíme ale brát v úvahu skutečnost, že s ohledem na výše řečené se vedení automobilky pečlivě vyhýbá jakémukoli náznaku definitivního rozhodnutí.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.