Týmy musí podpořit dodavatele pneu

Jean Todt je poslední dobou na roztrhání.
Jean Todt je poslední dobou na roztrhání., foto: Red Bull Racing
Robert RoBertino Pavelka 26. června 2015 15:00
Sdílej:

FIA tvrdí, že je v jejím zájmu pomoci dodavateli nebo dodavatelům pneumatik vytvořit pro odběratele pocit větší "nejistoty" v závodech. To by byla jedna z cest, jak je zatraktivnit.

S blížícím se rozhodnutím, kdo bude dodavatelem pneumatik pro závodní pole F1 na roky 2017-2019 prezident FIA Jean Todt připouští, že Pirelli díky omezenému počtu testů nemělo vždy ideální pozici. "Bylo by možná zajímavé to srovnat se změnami z dřívějška, kdy se naopak testovalo až moc," připustil Todt. "Nějakou dobu jim trvalo, než si na to zvykli, zvládli to celkem rychle, ale pořád tam ještě je potenciál k dalším krokům vpřed."

Pirelli sice slibovalo, že se postará o dvě zastávky v boxech, ale díky konzervativnějším strategiím letos vidíme stále více závodů s jediným pit-stopem. Todt k tomu dodává, že pokud budoucí dodavatel má poskytnout požadovaný model ku spokojenosti všech, musí být maximálně podpořen už při jeho vytváření. "O zlepšování pneumatik se mluví, jako by to byla lehká záležitost, ale rozhodně musíme zlepšit koordinaci. Nebojme se říci: »Chceme, aby bylo nutné stavět v boxech dvakrát i třikrát«, a když jim to takhle dáme najevo, měli bychom mít jistotu, že na to budou schopní zareagovat," naráží Todt na své dřívější prohlášení, že je poslední dobou v módě kritika a nikoli snaha problémy řešit. 

"Stane se, že je rozdíl mezi požadavkem a výsledným produktem. Jsem přesvědčen, že udělat pneumatiky "méně spolehlivé", tak aby se rychleji opotřebovávaly, nebude takovým problémem," dodává Todt.

Výběrové řízení o dodavateli pneumatik na zmíněné období probíhá pod dohledem FIA, ale ta pouze vyhodnotí bezpečnostní a technická kritéria obou uchazečů, konečné rozhodnutí bude provedeno s ohledem na komerční stránku, takže zásadní vliv bude mít v rukou Bernie Ecclestone. "Máme rozdělenou odpovědnost. FIA se postará o bezpečnost a technické záležitosti, poté se věc předá držitelům komerčních práv. Už teď jsem ale přesvědčen, že oba soupeři na "černém poli" jsou schopní se o technickou problematiku řádně postarat a budou přínosem pro další rozvoj F1. Je tedy otázkou, co bude benefitem pro promotéry a týmy po stránce komerční."

Todt ještě reagoval na zveřejněnou podmínku Michelinu, že ho F1 zajímá pouze v případě, že bude moci vyrábět osmnáctipalcová kola: "Musíme prověřit všechny možnosti. Takže budu spoléhat na lidi, kteří jsou dobře obeznámení s 13, 18, 19 i 20 palcovými plášti."

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.