FIA tvrdí, že je v jejím zájmu pomoci dodavateli nebo dodavatelům pneumatik vytvořit pro odběratele pocit větší "nejistoty" v závodech. To by byla jedna z cest, jak je zatraktivnit.
S blížícím se rozhodnutím, kdo bude dodavatelem pneumatik pro závodní pole F1 na roky 2017-2019 prezident FIA Jean Todt připouští, že Pirelli díky omezenému počtu testů nemělo vždy ideální pozici. "Bylo by možná zajímavé to srovnat se změnami z dřívějška, kdy se naopak testovalo až moc," připustil Todt. "Nějakou dobu jim trvalo, než si na to zvykli, zvládli to celkem rychle, ale pořád tam ještě je potenciál k dalším krokům vpřed."
Pirelli sice slibovalo, že se postará o dvě zastávky v boxech, ale díky konzervativnějším strategiím letos vidíme stále více závodů s jediným pit-stopem. Todt k tomu dodává, že pokud budoucí dodavatel má poskytnout požadovaný model ku spokojenosti všech, musí být maximálně podpořen už při jeho vytváření. "O zlepšování pneumatik se mluví, jako by to byla lehká záležitost, ale rozhodně musíme zlepšit koordinaci. Nebojme se říci: »Chceme, aby bylo nutné stavět v boxech dvakrát i třikrát«, a když jim to takhle dáme najevo, měli bychom mít jistotu, že na to budou schopní zareagovat," naráží Todt na své dřívější prohlášení, že je poslední dobou v módě kritika a nikoli snaha problémy řešit.
"Stane se, že je rozdíl mezi požadavkem a výsledným produktem. Jsem přesvědčen, že udělat pneumatiky "méně spolehlivé", tak aby se rychleji opotřebovávaly, nebude takovým problémem," dodává Todt.
Výběrové řízení o dodavateli pneumatik na zmíněné období probíhá pod dohledem FIA, ale ta pouze vyhodnotí bezpečnostní a technická kritéria obou uchazečů, konečné rozhodnutí bude provedeno s ohledem na komerční stránku, takže zásadní vliv bude mít v rukou Bernie Ecclestone. "Máme rozdělenou odpovědnost. FIA se postará o bezpečnost a technické záležitosti, poté se věc předá držitelům komerčních práv. Už teď jsem ale přesvědčen, že oba soupeři na "černém poli" jsou schopní se o technickou problematiku řádně postarat a budou přínosem pro další rozvoj F1. Je tedy otázkou, co bude benefitem pro promotéry a týmy po stránce komerční."
Todt ještě reagoval na zveřejněnou podmínku Michelinu, že ho F1 zajímá pouze v případě, že bude moci vyrábět osmnáctipalcová kola: "Musíme prověřit všechny možnosti. Takže budu spoléhat na lidi, kteří jsou dobře obeznámení s 13, 18, 19 i 20 palcovými plášti."
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.