FIA tvrdí, že je v jejím zájmu pomoci dodavateli nebo dodavatelům pneumatik vytvořit pro odběratele pocit větší "nejistoty" v závodech. To by byla jedna z cest, jak je zatraktivnit.
S blížícím se rozhodnutím, kdo bude dodavatelem pneumatik pro závodní pole F1 na roky 2017-2019 prezident FIA Jean Todt připouští, že Pirelli díky omezenému počtu testů nemělo vždy ideální pozici. "Bylo by možná zajímavé to srovnat se změnami z dřívějška, kdy se naopak testovalo až moc," připustil Todt. "Nějakou dobu jim trvalo, než si na to zvykli, zvládli to celkem rychle, ale pořád tam ještě je potenciál k dalším krokům vpřed."
Pirelli sice slibovalo, že se postará o dvě zastávky v boxech, ale díky konzervativnějším strategiím letos vidíme stále více závodů s jediným pit-stopem. Todt k tomu dodává, že pokud budoucí dodavatel má poskytnout požadovaný model ku spokojenosti všech, musí být maximálně podpořen už při jeho vytváření. "O zlepšování pneumatik se mluví, jako by to byla lehká záležitost, ale rozhodně musíme zlepšit koordinaci. Nebojme se říci: »Chceme, aby bylo nutné stavět v boxech dvakrát i třikrát«, a když jim to takhle dáme najevo, měli bychom mít jistotu, že na to budou schopní zareagovat," naráží Todt na své dřívější prohlášení, že je poslední dobou v módě kritika a nikoli snaha problémy řešit.
"Stane se, že je rozdíl mezi požadavkem a výsledným produktem. Jsem přesvědčen, že udělat pneumatiky "méně spolehlivé", tak aby se rychleji opotřebovávaly, nebude takovým problémem," dodává Todt.
Výběrové řízení o dodavateli pneumatik na zmíněné období probíhá pod dohledem FIA, ale ta pouze vyhodnotí bezpečnostní a technická kritéria obou uchazečů, konečné rozhodnutí bude provedeno s ohledem na komerční stránku, takže zásadní vliv bude mít v rukou Bernie Ecclestone. "Máme rozdělenou odpovědnost. FIA se postará o bezpečnost a technické záležitosti, poté se věc předá držitelům komerčních práv. Už teď jsem ale přesvědčen, že oba soupeři na "černém poli" jsou schopní se o technickou problematiku řádně postarat a budou přínosem pro další rozvoj F1. Je tedy otázkou, co bude benefitem pro promotéry a týmy po stránce komerční."
Todt ještě reagoval na zveřejněnou podmínku Michelinu, že ho F1 zajímá pouze v případě, že bude moci vyrábět osmnáctipalcová kola: "Musíme prověřit všechny možnosti. Takže budu spoléhat na lidi, kteří jsou dobře obeznámení s 13, 18, 19 i 20 palcovými plášti."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.