Prezident FIA už v minulých dnech široce komentoval názory nejen pilotů, ale i odborníků a šéfů týmů F1. Nemůže však zastřít fakt, že diskuse o F1 se značně přiostřila a ozvaly se dokonce komentáře, že se královna motoristického sportu ocitá na scestí.
Konkrétně ostré výpady od týmů nesnáší Francouz v čele Automobilové federace nejlépe. Domnívá se, že by měly spíš zmírnit kritické hlasy a o to víc se zaměřit na získání konkurenceschopnosti svých vozů, což by posloužilo F1 mnohem více. "Když se vlastně nic neděje, nikdo se na náš sport nebude koukat," komentoval Todt nedávné reakce a výzvy.
"Není snad potřeba dlouze vysvětlovat, že odliv diváků bude mít negativní dopad na přítomnost a aktivity sponzorů. Každá velká společnost se rozmyslí, aby vkládala peníze do motoristického sportu - určitě si řeknou: »Proč bych sem měl investovat, když zde diváci nejsou spokojeni?«. Tato situace pochopitelně bude odrazovat také nové zájemce ze strany závodních týmů. Jestliže zaregistrujete mizející harmonii, tak určitě přehodnotíte svou účast," neříká Todt nic nového.
Na příkladu Williamsu vysvětluje, že když se někdo zaměří na progres, může dojít k dobrým výsledkům: "Kde byli před dvěma lety? Dle mého názoru přehodnotili situaci, přístup a týmovou organizaci. Nešlo o nějaké finanční hazardování nebo přísun obrovských sum, jenom prostě zvýšili důraz na práci. Pochopitelně, peníze jsou také důležité, ale tvrdit, že je vše jen otázkou financí? Stačí si připomenout, kolik bylo v F1 špičkových výrobců s velkým rozpočtem, kteří během osmi deseti let nedokázali vyhrát ani jeden závod. Tak jim došla trpělivost a odešli."
Todt však chápe, že vítězství je silnou motivací. "Pokud investujete značné částky a nic nevyhrajete, tak to může plno lidí odradit. Jde o to překonat pocit zklamání a najít cestu, jak dojít k úspěchu. Takže by asi bylo lepší místo nářků »Podívejte, jaká je to nuda« zvýšit úsilí, aby se úroveň soupeřů vyrovnala. Obdivuji ty, kteří konkurenceschopní zůstali, měli by tím příkladem působit i na ostatní. Většinou má tým větší zájem dosáhnout stejné úrovně jako ostatní, ale nesmíme zapomínat, že ztráta motivace, bojovnosti a zklamání jako takové jsou spíš projevem individuálním. A nesmíme zapomenout, že i tým tvoří individuality," dodává Todt.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.