Prezident FIA už v minulých dnech široce komentoval názory nejen pilotů, ale i odborníků a šéfů týmů F1. Nemůže však zastřít fakt, že diskuse o F1 se značně přiostřila a ozvaly se dokonce komentáře, že se královna motoristického sportu ocitá na scestí.
Konkrétně ostré výpady od týmů nesnáší Francouz v čele Automobilové federace nejlépe. Domnívá se, že by měly spíš zmírnit kritické hlasy a o to víc se zaměřit na získání konkurenceschopnosti svých vozů, což by posloužilo F1 mnohem více. "Když se vlastně nic neděje, nikdo se na náš sport nebude koukat," komentoval Todt nedávné reakce a výzvy.
"Není snad potřeba dlouze vysvětlovat, že odliv diváků bude mít negativní dopad na přítomnost a aktivity sponzorů. Každá velká společnost se rozmyslí, aby vkládala peníze do motoristického sportu - určitě si řeknou: »Proč bych sem měl investovat, když zde diváci nejsou spokojeni?«. Tato situace pochopitelně bude odrazovat také nové zájemce ze strany závodních týmů. Jestliže zaregistrujete mizející harmonii, tak určitě přehodnotíte svou účast," neříká Todt nic nového.
Na příkladu Williamsu vysvětluje, že když se někdo zaměří na progres, může dojít k dobrým výsledkům: "Kde byli před dvěma lety? Dle mého názoru přehodnotili situaci, přístup a týmovou organizaci. Nešlo o nějaké finanční hazardování nebo přísun obrovských sum, jenom prostě zvýšili důraz na práci. Pochopitelně, peníze jsou také důležité, ale tvrdit, že je vše jen otázkou financí? Stačí si připomenout, kolik bylo v F1 špičkových výrobců s velkým rozpočtem, kteří během osmi deseti let nedokázali vyhrát ani jeden závod. Tak jim došla trpělivost a odešli."
Todt však chápe, že vítězství je silnou motivací. "Pokud investujete značné částky a nic nevyhrajete, tak to může plno lidí odradit. Jde o to překonat pocit zklamání a najít cestu, jak dojít k úspěchu. Takže by asi bylo lepší místo nářků »Podívejte, jaká je to nuda« zvýšit úsilí, aby se úroveň soupeřů vyrovnala. Obdivuji ty, kteří konkurenceschopní zůstali, měli by tím příkladem působit i na ostatní. Většinou má tým větší zájem dosáhnout stejné úrovně jako ostatní, ale nesmíme zapomínat, že ztráta motivace, bojovnosti a zklamání jako takové jsou spíš projevem individuálním. A nesmíme zapomenout, že i tým tvoří individuality," dodává Todt.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.