Stříbrné šípy zvládly bez problémů Grand Prix Rakouska, Ferrari místo očekávaného útoku neobhájilo díky problémům v depu a havárii Räikkönena ještě před polovinou prvního kola ani stupně vítězů. Přesto u Mercedesu nepanuje klid.
Z tábora dominantního týmu loňské a letošní sezóny přicházejí zprávy, že obavy z možného nástupu Ferrari nabírají na intenzitě - dokonce se mluví o vážném ohrožení nadvlády německé stáje.
Potvrdil to šéf týmu Toto Wolff, který popsal náladu jako paranoidní, neboť rostou obavy, že by italská stáj mohla velice rychle náskok stáhnout. "Nemůžeme a ani nesmíme si dovolit usnout na vavřínech. Pokud jen trochu polevíme ve vývoji vozu, může se klidně stát, že sejdeme z vítězné cesty. Potřebujeme, aby tým pořád cítil tlak. Aby byl stále připraven. Protože Ferrari se všemi prostředky, které má k dispozici, může jednoho dne nastolit situaci, že nebudeme už schopni vyhrávat," varuje Wolff.
"Netvrdím, že se to stane dnes, zítra nebo z dneška na zítřek. Ale pokud nebudeme stále ve střehu, taková situace se může pozvolna stát skutečností. Máme oči a vidíme, jak se Ferrari lepší a jde výkonnostně nahoru. Stačilo je pozorovat v pátek a sobotu ráno, kdy prostě byli lepší," pokračuje Wolff.
Při této příležitosti připomíná rok 2013. "Vidím určité paralely. Tehdy jsme měli také tak úspěšné závody, ale nakonec jsme nedokázali krátkodobou převahu udržet. Proto přiznávám, že stoupající forma Ferrari mě rozhodně naplňuje obavami," končí své vysvětlení Wolff.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.