Dlouho to ve středečních testech vypadalo, že Ferrari se bude ostudně krčit na konci pole účastníků. Ale do závěru jízd chybělo ještě 62 minut, kdy se rudý Ferrari posunul hodně dopředu - až za průběžně vedoucího Rosberga.
Mexičan po skončení jízd uvedl, že jeho hlavním cílem neměla být honba za nejlepším časem, ale testování nových materiálů v prototypech Pirelli a také ověřování aerodynamických inovací.
"Opravdu jsem měl z dneška velice dobrý pocit, mohl jsem zvyšovat tlak na ostatní a jet opravdu rychle, pro mě to byl veskrze pozitivní dojem," hodnotil svůj výkon Guttiérez. "Šlo především o testy pneumatik a prověření některých aerodynamických sekcí, abychom mohli pokračovat úspěšně v nastoupené cestě."
Esteban se během svého pobytu na Red Bull Ringu nevyhnul ani drobnému zaváhání. Na rozdíl od předchozí nehody Antonia Fuocca však pouze vyjel na štěrkové lože, ze kterého se dokázal vrátit zpět na trať. "Měl jsem tam jeden nepříjemný okamžik, kdy jsem jel až příliš na limitu ve snaze prověřit některé funkce vozu. Ale vůz zůstal nepoškozen, dopadlo to dobře," popisoval kritický okamžik Guttiérez.
Také testpilot Ferrari je vděčný za všechny příležitosti, kdy může usednout do kokpitu. Doufá, že jeho poznatky přispějí k dalšímu zlepšení Scuderie Ferrari. "Vždy je to úžasné, sedět za volantem F1, a pokaždé děkuji týmu, že tu možnost mám. Z odvedené práce mám velice dobrý pocit, získali jsme během testů velké množstí dat, které teď půjdou do Maranella na analýzu," dodává Esteban.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.