Dlouho to ve středečních testech vypadalo, že Ferrari se bude ostudně krčit na konci pole účastníků. Ale do závěru jízd chybělo ještě 62 minut, kdy se rudý Ferrari posunul hodně dopředu - až za průběžně vedoucího Rosberga.
Mexičan po skončení jízd uvedl, že jeho hlavním cílem neměla být honba za nejlepším časem, ale testování nových materiálů v prototypech Pirelli a také ověřování aerodynamických inovací.
"Opravdu jsem měl z dneška velice dobrý pocit, mohl jsem zvyšovat tlak na ostatní a jet opravdu rychle, pro mě to byl veskrze pozitivní dojem," hodnotil svůj výkon Guttiérez. "Šlo především o testy pneumatik a prověření některých aerodynamických sekcí, abychom mohli pokračovat úspěšně v nastoupené cestě."
Esteban se během svého pobytu na Red Bull Ringu nevyhnul ani drobnému zaváhání. Na rozdíl od předchozí nehody Antonia Fuocca však pouze vyjel na štěrkové lože, ze kterého se dokázal vrátit zpět na trať. "Měl jsem tam jeden nepříjemný okamžik, kdy jsem jel až příliš na limitu ve snaze prověřit některé funkce vozu. Ale vůz zůstal nepoškozen, dopadlo to dobře," popisoval kritický okamžik Guttiérez.
Také testpilot Ferrari je vděčný za všechny příležitosti, kdy může usednout do kokpitu. Doufá, že jeho poznatky přispějí k dalšímu zlepšení Scuderie Ferrari. "Vždy je to úžasné, sedět za volantem F1, a pokaždé děkuji týmu, že tu možnost mám. Z odvedené práce mám velice dobrý pocit, získali jsme během testů velké množstí dat, které teď půjdou do Maranella na analýzu," dodává Esteban.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.