Okouzlen a překvapen, to jsou slova Marco Wittmanna, který se při středečních testech na Red Bull Ringu posadil poprvé do vozu F1 a vůbec nepatřil jen ke komparsistům na konci přítomné devítky.
Úřadující šampion prestižní německé série DTM dostal možnost posadit se do monopostu Toro Rosso vlastně jako určitou formu odměny za získaný titul. Bylo vidět, že si pětadvacetiletý Němec chce užít příležitost jak nejvíc je to možné - absolvoval nejvyšší počet kol, které někdo odkroužil za jediný den. Jeho 158 okruhů překonal pouze Pascal Wehrlein, jenže ten se po trati proháněl po oba dny - a byl lepší pouze o 23 okruhů.
"Byl to neuvěřitelný zážitek, jsem jako u vytržení," zpovídal se Wittmann. "Překvapil mě především výkon motoru. Je jasné, jak asi dopadne srovnání s DTM, na kterou jsem zvyklý, tady je cítit tu obrovskou energii. Každé z těch 158 kol bylo zvláštní a fantastické," přidal své postřehy i na vlastních webových stránkách.
Rodák z Fürthu byl nakonec velmi úspěšný - ze všech pilotů, kteří se na Red Bull Ringu představili, byl čtvrtý nejrychlejší a na prvního Nico Rosberga ztratil méně než jednu vteřinu. Musíme ale také připustit, že ve středu měl pro svůj debut podstatně lepší podmínky. Jediné, co mu činilo určité potíže, byla únava a pochopitelná bolest za krkem, protože na podobné zatížení není zvyklý. Wittmann si ale nechce stěžovat, je nadšený z příležitosti, které se mu u Toro Rosso dostalo.
"Po celý den jsem neměl žádné potíže, takže i díky tomu jsem najel tolik kol. Sám se sebou jsem spokojen a doufám, že tým má podobné pocity. Ještě jednou musím poděkovat všem, co mi tenhle zážitek umožnili, ať to je BMW Motorsport, Red Bull či Toro Rosso," dodává Wittmann.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.