Okouzlen a překvapen, to jsou slova Marco Wittmanna, který se při středečních testech na Red Bull Ringu posadil poprvé do vozu F1 a vůbec nepatřil jen ke komparsistům na konci přítomné devítky.
Úřadující šampion prestižní německé série DTM dostal možnost posadit se do monopostu Toro Rosso vlastně jako určitou formu odměny za získaný titul. Bylo vidět, že si pětadvacetiletý Němec chce užít příležitost jak nejvíc je to možné - absolvoval nejvyšší počet kol, které někdo odkroužil za jediný den. Jeho 158 okruhů překonal pouze Pascal Wehrlein, jenže ten se po trati proháněl po oba dny - a byl lepší pouze o 23 okruhů.
"Byl to neuvěřitelný zážitek, jsem jako u vytržení," zpovídal se Wittmann. "Překvapil mě především výkon motoru. Je jasné, jak asi dopadne srovnání s DTM, na kterou jsem zvyklý, tady je cítit tu obrovskou energii. Každé z těch 158 kol bylo zvláštní a fantastické," přidal své postřehy i na vlastních webových stránkách.
Rodák z Fürthu byl nakonec velmi úspěšný - ze všech pilotů, kteří se na Red Bull Ringu představili, byl čtvrtý nejrychlejší a na prvního Nico Rosberga ztratil méně než jednu vteřinu. Musíme ale také připustit, že ve středu měl pro svůj debut podstatně lepší podmínky. Jediné, co mu činilo určité potíže, byla únava a pochopitelná bolest za krkem, protože na podobné zatížení není zvyklý. Wittmann si ale nechce stěžovat, je nadšený z příležitosti, které se mu u Toro Rosso dostalo.
"Po celý den jsem neměl žádné potíže, takže i díky tomu jsem najel tolik kol. Sám se sebou jsem spokojen a doufám, že tým má podobné pocity. Ještě jednou musím poděkovat všem, co mi tenhle zážitek umožnili, ať to je BMW Motorsport, Red Bull či Toro Rosso," dodává Wittmann.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.