Středeční test zakončil úřadující šampion GP2 na šestém místě s odstupem 1,351 vteřiny na prvního Rosberga. Vyjevil také své plány do budoucna, v nichž hraje prim angažmá v F1 pro příští sezónu.
Syn bývalého pilota F1 Jonathana Palmera už pro stáj Lotus absolvoval kromě testů i čtyři trénínky před Grand Prix v roli třetího pilota. S šancemi, které od týmu dostal, je spokojen. Zároveň však potvrdil, že nechce strávit další rok čekáním na místo v nějakém týmu F1, kde by se mohl setkávat se svými kolegy v závodech Grand Prix.
"Jsem rád, že mám tuto příležitost. Je důležité strávit v kokpitu co nejvíc času, kolik jen bude možné. Těší mě, že jsem ho měl tolik k dispozici, můžu tak pracovat na mém zlepšování," říká Palmer. "Ale v příštím roce už nehodlám být třetím pilotem. Chci závodit. Teď jsem samozřejmě rád, že jsem ze všech třetích jezdců na trati nejčastěji."
Palmer připouští, že seriózní debaty o závodní budoucnosti v Lotusu ještě nezačaly. Zároveň ale odmítl i skutečnost, že by se poohlížel po možnostech jinde. "Lotusu jsem dal najevo, že bych rád hájil jeho barvy. S nikým jiným zatím nejednám, protože jsem až doposud pracoval jen s tímto týmem. Hledat práci jinde, na to je ještě příliš brzy."
Palmer se domnívá, že rozhovory o případném angažmá začnou až během letní přestávky, jak to je ostatně obvyklé. "Počítám s tím, že za měsíc či dva se tohle téma dostane na přetřes. Teď mi jde o to vykonávat dobře práci, která je ode mě vyžadována. Ač mě čeká dlouhá cesta, chci každého přesvědčit, co je v mých silách," dodává Palmer.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.