Zástupci závodního okruhu na Monze odmítají variantu střídání Grand Prix Itálie na jejich trati a na konkurenční Imole. Aby na tuto variantu přistoupili, musela by být ohrožena italská Grand Prix jako taková.
Zástupci okruhu v Imole kontaktovali Bernie Ecclestonea s myšlenkou opět vrátit závody F1 na okruh, který smutně proslul tragickým víkendem v roce 1994 (více zde). Jedním z návrhů bylo, že by obě trati od roku 2017 střídavě pořádaly italskou Grand Prix. Napomohlo by to i hledání nových zdrojů nutných k provozování okruhů.
Bývalý pilot F1 Ivan Capelli, prezident milánského autoklubu, pod jehož patronaci Monza patří, však prohlásil, že o střídání závodů není ze strany nejčastěji provozovaného okruhu v F1 přílišný zájem. "Ještě jsme neobdrželi žádný oficiální návrh na střídavé pořádání závodu," podotkl Capelli. "Zkušenosti z dřívějška prokazují, že to není nejvhodnější model pořádání Grand Prix. Nefungovalo to ve Španělsku, odezvu to nemělo ani v případě Suzuki a Fuji," dodává Capelli.
"Máme podepsanou smlouvu a chceme udělat všechno, aby její trvání bylo prodlouženo. Jako bývalý pilot a také Ital musím říci, že pokud by neexistovala jiná možnost jak udržet konání Grand Prix v Itálii, budeme muset uvažovat i o této alternativě," připouští bývalý pilot značek Ferrari, Jordan, Leyton House/March, Tyrrell a AGS. "Měli bychom se zamyslet nad nějakým novým řešením, zatím je všechno teprve ve fázi příprav."
Capelli a zástupci okruhu věří, že brzy předloží Ecclestoneovi takové podklady, které ho přesvědčí, aby novou smlouvu s Monzou podepsal. Ivan také věří, že záležitost nebude lhostejná italské vládě a bude na tuto skutečnost adekvátně reagovat.
"Dejme tomu, že Imola se odvolává na podporu politiků, jejichž vztah k podpoře Grand Prix roste," tvrdí Capelli. "Ale jak říkám, chceme se brzy s Ecclestonem sejít a předložit mu naše návrhy a ukázat naše možnosti."
Na okruhu v Monze se zatím odjely s jedinou výjimkou všechny Grand Prix Itálie v rámci oficiálního mistrovství světa F1. Pouze v roce 1980 se závod jel právě v Imole. Monza proslula také některými tragickými nehodami, ať to byl Wolfgang von Trips, Jochen Rindt či Ronnie Peterson, ale rovněž dramatickými závody, mezi něž se bezesporu řadí ročníky 1967 nebo 1971.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.