Monza odmítá sdílet italskou Grand Prix s Imolou

Opuštěná klopená část trati na Monze je oblíbenou atrakcí diváků.
Opuštěná klopená část trati na Monze je oblíbenou atrakcí diváků., foto: Mercedes AMG F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 24. června 2015 17:00
Sdílej:

Zástupci závodního okruhu na Monze odmítají variantu střídání Grand Prix Itálie na jejich trati a na konkurenční Imole. Aby na tuto variantu přistoupili, musela by být ohrožena italská Grand Prix jako taková.

Zástupci okruhu v Imole kontaktovali Bernie Ecclestonea s myšlenkou opět vrátit závody F1 na okruh, který smutně proslul tragickým víkendem v roce 1994 (více zde). Jedním z návrhů bylo, že by obě trati od roku 2017 střídavě pořádaly italskou Grand Prix. Napomohlo by to i hledání nových zdrojů nutných k provozování okruhů. 

Bývalý pilot F1 Ivan Capelli, prezident milánského autoklubu, pod jehož patronaci Monza patří, však prohlásil, že o střídání závodů není ze strany nejčastěji provozovaného okruhu v F1 přílišný zájem. "Ještě jsme neobdrželi žádný oficiální návrh na střídavé pořádání závodu," podotkl Capelli. "Zkušenosti z dřívějška prokazují, že to není nejvhodnější model pořádání Grand Prix. Nefungovalo to ve Španělsku, odezvu to nemělo ani v případě Suzuki a Fuji," dodává Capelli.

"Máme podepsanou smlouvu a chceme udělat všechno, aby její trvání bylo prodlouženo. Jako bývalý pilot a také Ital musím říci, že pokud by neexistovala jiná možnost jak udržet konání Grand Prix v Itálii, budeme muset uvažovat i o této alternativě," připouští bývalý pilot značek Ferrari, Jordan, Leyton House/March, Tyrrell a AGS. "Měli bychom se zamyslet nad nějakým novým řešením, zatím je všechno teprve ve fázi příprav."

Capelli a zástupci okruhu věří, že brzy předloží Ecclestoneovi takové podklady, které ho přesvědčí, aby novou smlouvu s Monzou podepsal. Ivan také věří, že záležitost nebude lhostejná italské vládě a bude na tuto skutečnost adekvátně reagovat.

"Dejme tomu, že Imola se odvolává na podporu politiků, jejichž vztah k podpoře Grand Prix roste," tvrdí Capelli. "Ale jak říkám, chceme se brzy s Ecclestonem sejít a předložit mu naše návrhy a ukázat naše možnosti."

Na okruhu v Monze se zatím odjely s jedinou výjimkou všechny Grand Prix Itálie v rámci oficiálního mistrovství světa F1. Pouze v roce 1980 se závod jel právě v Imole. Monza proslula také některými tragickými nehodami, ať to byl Wolfgang von Trips, Jochen Rindt či Ronnie Peterson, ale rovněž dramatickými závody, mezi něž se bezesporu řadí ročníky 1967 nebo 1971.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.