Šéf Mercedesu Toto Wolff opět zdůraznil, že by se lidé uvnitř F1 neměli tuto oblast svými výroky dále devalvovat. Zároveň však připustil, že současný stav, kdy závodům dominuje jeden tým, "není pro F1 nejzdravější".
Wolff vyzval ostatní šéfy týmů F1, aby se společně více zaměřili na pozitiva, která F1 nabízí. "Je to dobrý prodejní artikl. Sice tu je i nemálo kontroverzních faktů, ať na trati nebo mimo ni. Ale pokud odložím dres Mercedesu a rozhlédnu se, co F1 nabízí, pořád si myslím, že je to dobrá podívaná," tvrdí Wolff.
"Ale je skutečně dobré, že vyhrává pouze jeden tým? Je dobré, když je vše předvídatelné? Asi ne. Ovšem podobné případy jsme viděli už i v minulosti," připomíná Wolff sezóny, kdy dominoval jeden tým, ať to byl McLaren, Williams, Ferrari nebo loni Mercedes.
"Myslím, že bychom měli víc mluvit o kladech, ne hledat pouze zápory," naráží Wolff na některé výroky z poslední doby. "Přečetl jsem si několik článků a podle mě jsou naprostým nesmyslem, například srovnávání F1 s Formulí-E. Nechci něco nařizovat, ale myslím, že naší povinností je formuli 1 pomoci. To je můj osobní názor."
Wolff se také vyjádřil k názorům, že stávající vozy jsou příliš pomalé a pro piloty by měli být náročnější co do ovládání. "Hodně se mluví o časech na jedno kolo, stejně tak o tom, že vozy F1 momentálně nejsou dostatečně rychlé. Je třeba si uvědomit, že tyto vozy se standardními pneumatikami jsou teprve na počátku svého vývoje, jezdíme s nimi teprve druhý rok, takže ve velmi raném stadiu nových předpisů. Porovnejte je s finální podobou éry motorů V10 a osmiválců. Pak zjistíte, že jsme na téměř stejných hodnotách," upozorňuje Wolff.
"Rozdíl činí někdy vteřinu, jindy pět desetin, někdy třeba až dvě. Ovšem máme k dispozici vozy těžší o 100 kg a lehčí o padesát nebo šedesát kilogramu paliva. Myslím, že to není k zahození. Pneumatiky jsou standardní a Pirelli je mělo připravit tak, abychom absolvovali jednu nebo dvě zastávky. Odvedli solidní práci. A upřímně ani příliš netuším, jak moc se pneumatiky od loňska změnily. Jejich úkolem bylo vylepšit jejich složení - ostatně pneumatiky jsou jedním z nejdůležitějších faktorů mezi vozem a povrchem trati. Ale neptejte se mě, proč nejsou časy na jedno kolo podle očekávání, to vám neřeknu," uzavřel své zamyšlení Wolff.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.