Šéf Mercedesu Toto Wolff opět zdůraznil, že by se lidé uvnitř F1 neměli tuto oblast svými výroky dále devalvovat. Zároveň však připustil, že současný stav, kdy závodům dominuje jeden tým, "není pro F1 nejzdravější".
Wolff vyzval ostatní šéfy týmů F1, aby se společně více zaměřili na pozitiva, která F1 nabízí. "Je to dobrý prodejní artikl. Sice tu je i nemálo kontroverzních faktů, ať na trati nebo mimo ni. Ale pokud odložím dres Mercedesu a rozhlédnu se, co F1 nabízí, pořád si myslím, že je to dobrá podívaná," tvrdí Wolff.
"Ale je skutečně dobré, že vyhrává pouze jeden tým? Je dobré, když je vše předvídatelné? Asi ne. Ovšem podobné případy jsme viděli už i v minulosti," připomíná Wolff sezóny, kdy dominoval jeden tým, ať to byl McLaren, Williams, Ferrari nebo loni Mercedes.
"Myslím, že bychom měli víc mluvit o kladech, ne hledat pouze zápory," naráží Wolff na některé výroky z poslední doby. "Přečetl jsem si několik článků a podle mě jsou naprostým nesmyslem, například srovnávání F1 s Formulí-E. Nechci něco nařizovat, ale myslím, že naší povinností je formuli 1 pomoci. To je můj osobní názor."
Wolff se také vyjádřil k názorům, že stávající vozy jsou příliš pomalé a pro piloty by měli být náročnější co do ovládání. "Hodně se mluví o časech na jedno kolo, stejně tak o tom, že vozy F1 momentálně nejsou dostatečně rychlé. Je třeba si uvědomit, že tyto vozy se standardními pneumatikami jsou teprve na počátku svého vývoje, jezdíme s nimi teprve druhý rok, takže ve velmi raném stadiu nových předpisů. Porovnejte je s finální podobou éry motorů V10 a osmiválců. Pak zjistíte, že jsme na téměř stejných hodnotách," upozorňuje Wolff.
"Rozdíl činí někdy vteřinu, jindy pět desetin, někdy třeba až dvě. Ovšem máme k dispozici vozy těžší o 100 kg a lehčí o padesát nebo šedesát kilogramu paliva. Myslím, že to není k zahození. Pneumatiky jsou standardní a Pirelli je mělo připravit tak, abychom absolvovali jednu nebo dvě zastávky. Odvedli solidní práci. A upřímně ani příliš netuším, jak moc se pneumatiky od loňska změnily. Jejich úkolem bylo vylepšit jejich složení - ostatně pneumatiky jsou jedním z nejdůležitějších faktorů mezi vozem a povrchem trati. Ale neptejte se mě, proč nejsou časy na jedno kolo podle očekávání, to vám neřeknu," uzavřel své zamyšlení Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.