Italský závodník Antonio Fuoco, v současné době absolvující sezónu v sérii GP3, dostal minulý týden nabídku z Maranella k testům na Red Bull Ringu. Mladík z Ferrari Driver Academy odkroužil na trati 71 kol a zakončil svůj "snový den" havárií.
Ital byl jedním ze dvou pilotů, kteří v nepříznivém počasí odkroužili instalační kolo a poté museli dlouho čekat na další pokračování testů. Fuoco si svého monopostu užil mnohemn více odpoledne, ale poté v první zatáčce havaroval (více zde). "Testování Ferrari bylo naplněním mého dětského snu, ale teď chci ještě víc," vyjádřil své pocity Fuoco.
"Bohužel, udělal jsem velkou chybu v první zatáčce, zadní část vozu mi ustřelila a už jsem ho nedostal znovu pod kontrolu, takže jsem narazil bokem do bariéry. Ale domnívám se, že do té doby jsem odváděl dobrou práci," zhodnotil svůj výkon devatenáctiletý mladík.
"Každé kolo jsem se snažil jet rychleji, chyba přišla v zatáčce, kde po najetí na obrubník už kola znovu nezabrala. V jiné části okruhu by to možná vyšlo. Každopádně je to zkušenost, která mi při dalších jízdách určitě pomůže." O podřazení Ital nemluvil, ačkoliv bylo zřejmé, že zadní kola se zablokovala právě z tohoto důvodu. Ostatně přímí svědci u zatáčky Castrol potvrzují, že Ital měl na zmíněném místě dvakrát problémy udržet vůz na trati.
"Chci dodat, že incident neměl nic společného s horší ovladatelností vozu. Okamžitě jsem se s ním sžil, proto jsem také postupně mohl zrychlovat, přítlak mi umožňoval se s ním dobře vypořádat," popisoval Fuoco své zkušenosti. "Proto mě mrzí, že jsem nemohl testy dokončit, částečně kvůli své chybě, a pak na tom mělo podíl špatné počasí. Na nehodu pochopitelně nemohu být pyšný, ale takové věci se prostě stávají."
Zatímco mechanici v boxech byli značně rozladění, k vozu u bariéry se vydali v oficiálním vozu požárníků dva mechanici s plachtou, aby skryli havarovaný vůz před dotěrnými zraky. Fuoco byl mezitím posádkou Medical caru prohlédnut a poté ve voze putoval zpět do boxů.
Pak už na místo dorazil odtahový vůz a Ferrari SF15-T vyrazilo na nepříliš lichotivou cestu do boxů. Poté, co se "odlepilo" od zdi bylo patrné, že k nárazu došlo.
Mexičan Esteban Guttiérez dnes absolvoval testy v plném rozsahu a v závěru jízd se vyšvihl na druhé místo v klasifikaci.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.