Italský závodník Antonio Fuoco, v současné době absolvující sezónu v sérii GP3, dostal minulý týden nabídku z Maranella k testům na Red Bull Ringu. Mladík z Ferrari Driver Academy odkroužil na trati 71 kol a zakončil svůj "snový den" havárií.
Ital byl jedním ze dvou pilotů, kteří v nepříznivém počasí odkroužili instalační kolo a poté museli dlouho čekat na další pokračování testů. Fuoco si svého monopostu užil mnohemn více odpoledne, ale poté v první zatáčce havaroval (více zde). "Testování Ferrari bylo naplněním mého dětského snu, ale teď chci ještě víc," vyjádřil své pocity Fuoco.
"Bohužel, udělal jsem velkou chybu v první zatáčce, zadní část vozu mi ustřelila a už jsem ho nedostal znovu pod kontrolu, takže jsem narazil bokem do bariéry. Ale domnívám se, že do té doby jsem odváděl dobrou práci," zhodnotil svůj výkon devatenáctiletý mladík.
"Každé kolo jsem se snažil jet rychleji, chyba přišla v zatáčce, kde po najetí na obrubník už kola znovu nezabrala. V jiné části okruhu by to možná vyšlo. Každopádně je to zkušenost, která mi při dalších jízdách určitě pomůže." O podřazení Ital nemluvil, ačkoliv bylo zřejmé, že zadní kola se zablokovala právě z tohoto důvodu. Ostatně přímí svědci u zatáčky Castrol potvrzují, že Ital měl na zmíněném místě dvakrát problémy udržet vůz na trati.
"Chci dodat, že incident neměl nic společného s horší ovladatelností vozu. Okamžitě jsem se s ním sžil, proto jsem také postupně mohl zrychlovat, přítlak mi umožňoval se s ním dobře vypořádat," popisoval Fuoco své zkušenosti. "Proto mě mrzí, že jsem nemohl testy dokončit, částečně kvůli své chybě, a pak na tom mělo podíl špatné počasí. Na nehodu pochopitelně nemohu být pyšný, ale takové věci se prostě stávají."
Zatímco mechanici v boxech byli značně rozladění, k vozu u bariéry se vydali v oficiálním vozu požárníků dva mechanici s plachtou, aby skryli havarovaný vůz před dotěrnými zraky. Fuoco byl mezitím posádkou Medical caru prohlédnut a poté ve voze putoval zpět do boxů.
Pak už na místo dorazil odtahový vůz a Ferrari SF15-T vyrazilo na nepříliš lichotivou cestu do boxů. Poté, co se "odlepilo" od zdi bylo patrné, že k nárazu došlo.
Mexičan Esteban Guttiérez dnes absolvoval testy v plném rozsahu a v závěru jízd se vyšvihl na druhé místo v klasifikaci.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.