Dva dny po rakouské Grand Prix absolvuje smečka F1 testování na stejné trati. Některé piloty jsme vám už minulý týden představili, budeme vám i průvodci dnešním i zítřejším programem.
Kdo nám tedy v prvním dni druhých sezónních testů nastoupí? Mistrovský Mercedes bude reprezentovat čerstvý vítěz posledního závodu Nico Rosberg. U Lotusu si bude moci spravit aspoň částečně chuť Romain Grosjean, jemuž závodní víkend příliš nevyšel - v poslední části kvalifikace vůbec nenastoupil na trať a v závodě musel svůj vůz odstavit.
Ferrari pošle na Red Bull Ring debutanta, účastníka své závodní akademie, Itala Antonia Fuocca. Nebude to jediný zástupce Ferrari Driver Academy, Fuoccův krajan Raffaele Marciello, oficiální záložní pilot švýcarského týmu Sauber, může se svým kolegou poměřit síly.
V barvách Williamsu a s vozem FW37 se nám opět představí Susie Wolff. Stejně jako ona před měsícem v Barceloně usedne znovu do Red Bull BR11 Francouz Pierre Gasly, který už si v minulosti vyzkoušel i sesterské Toro Rosso.
Zbývá nám v Rakousku úspěšná stáj Force India, do jejího kokpitu se usadí Pascal Wehrlein. O potížích McLarenu se po Alonsově nehodě hodně mluvilo, takže v MP4-30 registrujeme Stoffela Vandoomeho, vycházející hvězdu série GP2 - Belgičan při doprovodném závodě GP Rakouska vyhrál v barvách ART Grand Prix první rozjížďku a v druhé si zajistil druhou pozici za vítězným Rio Haryantem (Campos Racing).
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.