Dva dny po rakouské Grand Prix absolvuje smečka F1 testování na stejné trati. Některé piloty jsme vám už minulý týden představili, budeme vám i průvodci dnešním i zítřejším programem.
Kdo nám tedy v prvním dni druhých sezónních testů nastoupí? Mistrovský Mercedes bude reprezentovat čerstvý vítěz posledního závodu Nico Rosberg. U Lotusu si bude moci spravit aspoň částečně chuť Romain Grosjean, jemuž závodní víkend příliš nevyšel - v poslední části kvalifikace vůbec nenastoupil na trať a v závodě musel svůj vůz odstavit.
Ferrari pošle na Red Bull Ring debutanta, účastníka své závodní akademie, Itala Antonia Fuocca. Nebude to jediný zástupce Ferrari Driver Academy, Fuoccův krajan Raffaele Marciello, oficiální záložní pilot švýcarského týmu Sauber, může se svým kolegou poměřit síly.
V barvách Williamsu a s vozem FW37 se nám opět představí Susie Wolff. Stejně jako ona před měsícem v Barceloně usedne znovu do Red Bull BR11 Francouz Pierre Gasly, který už si v minulosti vyzkoušel i sesterské Toro Rosso.
Zbývá nám v Rakousku úspěšná stáj Force India, do jejího kokpitu se usadí Pascal Wehrlein. O potížích McLarenu se po Alonsově nehodě hodně mluvilo, takže v MP4-30 registrujeme Stoffela Vandoomeho, vycházející hvězdu série GP2 - Belgičan při doprovodném závodě GP Rakouska vyhrál v barvách ART Grand Prix první rozjížďku a v druhé si zajistil druhou pozici za vítězným Rio Haryantem (Campos Racing).
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.