Bývalý manažer několika týmů a úspěšný provozovatel stáje Brawn GP 1, v jejichž barvách získal Jenson Button titul mistra světa, má být spasitelem F1 a pomoci vytvořit taková pravidla, která ji zase přiblíží lidem.
Ross Brawn by mohl být tím, komu dají šéfové jednotlivých týmů důvěru, aby pomohl s přestavbou F1. V minulých dnech se ozvalo hned několik velmi kritických hlasů na adresu F1 jako takové, velkou debatu vyvolalo prohlášení majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze o demotivaci, přidal se i Christian Horner s výzvou, že je třeba provést zásadní změny.
Právě Horner je tím, kdo předpokládá, že se Brawn své role může výborně zhostit. Je mimo všechny zájmové skupiny a má schopnosti k tomu, aby napomohl k ozdravnému procesu F1. "Výsledkem SWG (Sport Working Group - Sportovní komise) jsou většinou sankce na startovním roštu, ale začínají být příliš složité. Záležitostí TWG (Technical Working Group - technická komise) jsou technické otázky ohledně motorů. Podněty těchto dvou skupin by měly být předloženy co nejdříve týmům," domnívá se Horner. "Bude potřeba někdo jako Ross Brawn, nezávislý a nestranný člověk, který rozumí problematice a bude mít zájem vypracovat specifikaci, jak by měla vypadat auta a technické předpisy."
Horner se obrátil na Bernie Ecclestonea a prezidenta FIA Jeana Todta, aby se chopili iniciativy a předložili své vize nové F1 týmům, místo toho, aby jen schvalovali nebo zamítali návrhy. "Víme, že Strategická skupina F1 je v této době nepružná, za tím si stojím. Opakuji to znovu, majitel komerčních práv a řídící orgán F1 musejí dát hlavy dohromady a říci jasně, čím má F1 být," apeluje Horner. "Pak je třeba tyto návrhy položit na stůl před zástupce týmů a říci: »Takhle bude produkt zvaný F1 vypadat, tady jsou pravidla a tady máte přihlášku." pokračuje Horner.
Šéf týmu Red Bull si je vědom, že změny potřebují souhlas týmů, ale domnívá se, že je také v zájmu všech, aby se F1 stala opět divácky a potažmo s tím i komerčně úspěšnější. "Nelze čekat až na rok 2017, se změnami je třeba začít hned. Nesmíme čekat a chlácholit se tím, že je dost času. Budeme muset všichni spojit své síly. Nesmíme se bát toho, že se ukáží naše silné i slabé stránky. Jde přece o to, aby z toho vzešel dobrý produkt pro všechny," uzavírá Horner.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.