Bývalý manažer několika týmů a úspěšný provozovatel stáje Brawn GP 1, v jejichž barvách získal Jenson Button titul mistra světa, má být spasitelem F1 a pomoci vytvořit taková pravidla, která ji zase přiblíží lidem.
Ross Brawn by mohl být tím, komu dají šéfové jednotlivých týmů důvěru, aby pomohl s přestavbou F1. V minulých dnech se ozvalo hned několik velmi kritických hlasů na adresu F1 jako takové, velkou debatu vyvolalo prohlášení majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze o demotivaci, přidal se i Christian Horner s výzvou, že je třeba provést zásadní změny.
Právě Horner je tím, kdo předpokládá, že se Brawn své role může výborně zhostit. Je mimo všechny zájmové skupiny a má schopnosti k tomu, aby napomohl k ozdravnému procesu F1. "Výsledkem SWG (Sport Working Group - Sportovní komise) jsou většinou sankce na startovním roštu, ale začínají být příliš složité. Záležitostí TWG (Technical Working Group - technická komise) jsou technické otázky ohledně motorů. Podněty těchto dvou skupin by měly být předloženy co nejdříve týmům," domnívá se Horner. "Bude potřeba někdo jako Ross Brawn, nezávislý a nestranný člověk, který rozumí problematice a bude mít zájem vypracovat specifikaci, jak by měla vypadat auta a technické předpisy."
Horner se obrátil na Bernie Ecclestonea a prezidenta FIA Jeana Todta, aby se chopili iniciativy a předložili své vize nové F1 týmům, místo toho, aby jen schvalovali nebo zamítali návrhy. "Víme, že Strategická skupina F1 je v této době nepružná, za tím si stojím. Opakuji to znovu, majitel komerčních práv a řídící orgán F1 musejí dát hlavy dohromady a říci jasně, čím má F1 být," apeluje Horner. "Pak je třeba tyto návrhy položit na stůl před zástupce týmů a říci: »Takhle bude produkt zvaný F1 vypadat, tady jsou pravidla a tady máte přihlášku." pokračuje Horner.
Šéf týmu Red Bull si je vědom, že změny potřebují souhlas týmů, ale domnívá se, že je také v zájmu všech, aby se F1 stala opět divácky a potažmo s tím i komerčně úspěšnější. "Nelze čekat až na rok 2017, se změnami je třeba začít hned. Nesmíme čekat a chlácholit se tím, že je dost času. Budeme muset všichni spojit své síly. Nesmíme se bát toho, že se ukáží naše silné i slabé stránky. Jde přece o to, aby z toho vzešel dobrý produkt pro všechny," uzavírá Horner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.