Boss F1 Bernie Ecclestone reagoval na nedávné úvahy majitele týmu Red Bull Dietricha Mateschitze o odchodu z F1. Dle jeho názoru k ničemu takovému nedojde, protože šlo pouze o emotivní prohlášení.
Dietrich Mateschitz, majitel nápojového koncernu Red Bull, ve čtvrtek v předvečer zahájení závodního víkendu na trati Red Bull Ring prohlásil, že jeho zájem o F1 povážlivě klesá (více zde). Ačkoliv byl jeho výrok označován za momentální frustraci, šéf týmu F1 Christian Horner o den později připustil, že situaci rozhodně nelze brát na lehkou váhu.
Bernie Ecclestone se na rozdíl od Hornera domnívá, že Mateschitzovy "hrozby" nejsou míněny tak vážně, aby vedly k odchodu Red Bullu z F1. Na přímou otázku, zda si myslí, že k tomu dojde, Bernie odpověděl: "Myslím, že ne."
"Pana Mateschitze znám velice dobře. Pokud by chtěl odejít, měl plno příležitostí udělat to v pozici vítěze a ne když se mu nedaří," řekl Ecclestone a vzápětí použil tento příměr. "Neznamená to přece, že když jeho láska k F1 ochladla, že se s ní hned rozvede. Potřebuje tedy najít novou lásku, to je všechno."
Oba zmínění pánové se sešli v pátek v paddocku na Red Bull Ringu. Ecclestone vyjádřil své přesvědčení, že Mateschitzovi nejde primárně o to hodit odpovědnost na výkony motoru. "Jsem přesvědčen, že i Renault situaci chápe. V tomhle směru není podstatné, kolik dostanete peněz," říká Ecclestone a dodává, že je třeba se zaměřit na zásadní problémy a ne hledat chyby tam, kde nejsou. "Red Bull ten zkrátka nepotřebuje nic jiného než konkurenceschopný motor," prohlásil Ecclestone, ale nijak nekomentoval Mateschitzovo prohlášení, že v případě odchodu se necítí svázán kontraktem do roku 2020a odešel by podle svého rozhodnutí.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.