Boss F1 Bernie Ecclestone reagoval na nedávné úvahy majitele týmu Red Bull Dietricha Mateschitze o odchodu z F1. Dle jeho názoru k ničemu takovému nedojde, protože šlo pouze o emotivní prohlášení.
Dietrich Mateschitz, majitel nápojového koncernu Red Bull, ve čtvrtek v předvečer zahájení závodního víkendu na trati Red Bull Ring prohlásil, že jeho zájem o F1 povážlivě klesá (více zde). Ačkoliv byl jeho výrok označován za momentální frustraci, šéf týmu F1 Christian Horner o den později připustil, že situaci rozhodně nelze brát na lehkou váhu.
Bernie Ecclestone se na rozdíl od Hornera domnívá, že Mateschitzovy "hrozby" nejsou míněny tak vážně, aby vedly k odchodu Red Bullu z F1. Na přímou otázku, zda si myslí, že k tomu dojde, Bernie odpověděl: "Myslím, že ne."
"Pana Mateschitze znám velice dobře. Pokud by chtěl odejít, měl plno příležitostí udělat to v pozici vítěze a ne když se mu nedaří," řekl Ecclestone a vzápětí použil tento příměr. "Neznamená to přece, že když jeho láska k F1 ochladla, že se s ní hned rozvede. Potřebuje tedy najít novou lásku, to je všechno."
Oba zmínění pánové se sešli v pátek v paddocku na Red Bull Ringu. Ecclestone vyjádřil své přesvědčení, že Mateschitzovi nejde primárně o to hodit odpovědnost na výkony motoru. "Jsem přesvědčen, že i Renault situaci chápe. V tomhle směru není podstatné, kolik dostanete peněz," říká Ecclestone a dodává, že je třeba se zaměřit na zásadní problémy a ne hledat chyby tam, kde nejsou. "Red Bull ten zkrátka nepotřebuje nic jiného než konkurenceschopný motor," prohlásil Ecclestone, ale nijak nekomentoval Mateschitzovo prohlášení, že v případě odchodu se necítí svázán kontraktem do roku 2020a odešel by podle svého rozhodnutí.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.