Španělský pilot stáje Toro Rosso uvedl, že nedávný výrok Nikiho Laudy o chování a přístupu současných jezdců k F1 "naštval" nejen jeho. Naopak je podle nedávného průzkumu mezi fanoušky F1 přesvědčen, že současná generace pilotů má na budoucnost tohoto sportu "velmi pozitivní vliv".
V posledních sezónách se stále častěji ozývají kritické hlasy ohledně samotné koncepce F1 - počínaje problémy ve finanční sféře přes nové, příliš tiché hybridní motory až po malou dramatičnost v závodech, s níž je spjat i názor, že současné vozy je příliš lehké řídit. Lauda měl výhrady i k samotnému postoji pilotů (více zde).
"To, co se děje, se nám nelíbí," vysvětluje Carlos Sainz jr. "Nejsme nijak nadšení, že každý týden někdo přijde s kritikou formule 1. Je to naše práce, naše radost, proto nás netěší, když tento sport stále někdo kritizuje. Chceme se podílet na změnách a ukázat všem, že F1 je životaschopná, že řízení současných vozů, absolvování 70 závodních kol bez jediné chyby, není žádná legrace."
Aby se došlo k určité nápravě, GPDA (Asociace pilotů F1) spustila rozsáhlý průzkum mezi fanoušky a zajímala se o jejich názory na toto sportovní odvětví. Ozvaly se i varující hlasy, mezi nimiž byl například Jacques Villeneuve jr., mistr světa F1 z roku 1997; že by se na vyjádření příznivců F1 neměla přikládat přehnaná pozornost, Sainz jr. naopak věří, že to může být užitečný zdroj poznatků, na jejichž základě je možné úspěšně provést některé změny.
"Po anketě mezi fanoušky už budeme znát jejich postoj. Pak by bylo dobré svolat GPDA a posoudit, jak s nimi naložit. Prostě udělat takovou "příručku" nebo chcete-li itinerář, který by uváděl o co divákům a pilotům jde. To by mohlo tomuto sportu pomoci," dodává Sainz.
Je chvályhodné, že piloti mají zájem poměry v F1 zlepšit, ovšem je skutečností, že zájem o ni klesá v důsledku stále nudnějších závodů a také s ohledem na fakt, že hrozí další oslabení startovního pole. Variant je mnoho - bylo by zajímavé si přečíst názor i našich čtenářů, která z nich by zase postavila F1 na nohy.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.