Španělský pilot stáje Toro Rosso uvedl, že nedávný výrok Nikiho Laudy o chování a přístupu současných jezdců k F1 "naštval" nejen jeho. Naopak je podle nedávného průzkumu mezi fanoušky F1 přesvědčen, že současná generace pilotů má na budoucnost tohoto sportu "velmi pozitivní vliv".
V posledních sezónách se stále častěji ozývají kritické hlasy ohledně samotné koncepce F1 - počínaje problémy ve finanční sféře přes nové, příliš tiché hybridní motory až po malou dramatičnost v závodech, s níž je spjat i názor, že současné vozy je příliš lehké řídit. Lauda měl výhrady i k samotnému postoji pilotů (více zde).
"To, co se děje, se nám nelíbí," vysvětluje Carlos Sainz jr. "Nejsme nijak nadšení, že každý týden někdo přijde s kritikou formule 1. Je to naše práce, naše radost, proto nás netěší, když tento sport stále někdo kritizuje. Chceme se podílet na změnách a ukázat všem, že F1 je životaschopná, že řízení současných vozů, absolvování 70 závodních kol bez jediné chyby, není žádná legrace."
Aby se došlo k určité nápravě, GPDA (Asociace pilotů F1) spustila rozsáhlý průzkum mezi fanoušky a zajímala se o jejich názory na toto sportovní odvětví. Ozvaly se i varující hlasy, mezi nimiž byl například Jacques Villeneuve jr., mistr světa F1 z roku 1997; že by se na vyjádření příznivců F1 neměla přikládat přehnaná pozornost, Sainz jr. naopak věří, že to může být užitečný zdroj poznatků, na jejichž základě je možné úspěšně provést některé změny.
"Po anketě mezi fanoušky už budeme znát jejich postoj. Pak by bylo dobré svolat GPDA a posoudit, jak s nimi naložit. Prostě udělat takovou "příručku" nebo chcete-li itinerář, který by uváděl o co divákům a pilotům jde. To by mohlo tomuto sportu pomoci," dodává Sainz.
Je chvályhodné, že piloti mají zájem poměry v F1 zlepšit, ovšem je skutečností, že zájem o ni klesá v důsledku stále nudnějších závodů a také s ohledem na fakt, že hrozí další oslabení startovního pole. Variant je mnoho - bylo by zajímavé si přečíst názor i našich čtenářů, která z nich by zase postavila F1 na nohy.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.