Očekává se tuhý boj o post dodavatele pneumatik do F1 a soupeři si začínají vyměňovat první navštívenky. Pirelli prohlásilo, že se nehodlá chovat jako Michelin a nebude svou účast podmiňovat vlastními pravidly.
Michelin oznámil krátce poté, co potvrdil svou účast v tendru na post dodavatele pneumatik pro F1, že má podmínku v podobě přechodu na osmnáctipalcové pneumatiky (více zde). Zástupci Pirelli naproti tomu tvrdí, že splní pouze to, co se od nich bude vyžadovat. "Budeme se řídit pravidly," dodává k tomu šéf Pirelli Paul Hembery.
"Ta jasně říkají, že od roku 2017 se mění pouze šíře pneu na 420 mm, což budeme respektovat. Žádné podmínky. Nebo by někdo ustoupil novému výrobci motorů, který by si jako podmínku vstupu do F1 kladl zvýšení objemu z 1,6 na 2.4 litru? Pokud vím, regule se nezměnily, takže předpokládám, že strategická skupina F1 trvá na daném rozměru," pokračuje Hembery. Na otázku, zda by Pirelli akceptovalo nový průměr pneumatik, kdyby si to vyžádaly týmy, odpověděl: "Proč by to dělaly? Osmnáctky si dejte na Fiestu a můžete jezdit rallye."
Šéf Pirelli je připraven vzít na vědomí, že strategická skupina může chtít nějaké změny prosadit, proto pokračuje: "FIA ve spolupráci s týmy a promotéry závodu stanoví velikost pneu a její typ. Tak to nyní funguje. Mohou kvůli větší dramatičnosti závodů přijít se změnou průměru třeba na dvacet palců 20 palců, ale nepřijde mi to přirozené. Už šířka 420 mm v motorsportu není příliš běžná. Ale jak jsem řekl, budeme vycházet z toho, co říkají pravidla, a podle toho budou vypadat naše produkty. Chcete průměr 20 palců? Uděláme ho. Chcete, aby pneumatiky vydržely bez výměny celý závod? Postaráme se o to. Stačí říci vaše požadavky a my se podle toho zařídíme. Ale nemáme právo si pravidla určovat. Přijít s nějakým návrhem, to ano. Ale diktovat si podmínky, touto cestou jít rozhodně nechceme," uzavírá Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.