Očekává se tuhý boj o post dodavatele pneumatik do F1 a soupeři si začínají vyměňovat první navštívenky. Pirelli prohlásilo, že se nehodlá chovat jako Michelin a nebude svou účast podmiňovat vlastními pravidly.
Michelin oznámil krátce poté, co potvrdil svou účast v tendru na post dodavatele pneumatik pro F1, že má podmínku v podobě přechodu na osmnáctipalcové pneumatiky (více zde). Zástupci Pirelli naproti tomu tvrdí, že splní pouze to, co se od nich bude vyžadovat. "Budeme se řídit pravidly," dodává k tomu šéf Pirelli Paul Hembery.
"Ta jasně říkají, že od roku 2017 se mění pouze šíře pneu na 420 mm, což budeme respektovat. Žádné podmínky. Nebo by někdo ustoupil novému výrobci motorů, který by si jako podmínku vstupu do F1 kladl zvýšení objemu z 1,6 na 2.4 litru? Pokud vím, regule se nezměnily, takže předpokládám, že strategická skupina F1 trvá na daném rozměru," pokračuje Hembery. Na otázku, zda by Pirelli akceptovalo nový průměr pneumatik, kdyby si to vyžádaly týmy, odpověděl: "Proč by to dělaly? Osmnáctky si dejte na Fiestu a můžete jezdit rallye."
Šéf Pirelli je připraven vzít na vědomí, že strategická skupina může chtít nějaké změny prosadit, proto pokračuje: "FIA ve spolupráci s týmy a promotéry závodu stanoví velikost pneu a její typ. Tak to nyní funguje. Mohou kvůli větší dramatičnosti závodů přijít se změnou průměru třeba na dvacet palců 20 palců, ale nepřijde mi to přirozené. Už šířka 420 mm v motorsportu není příliš běžná. Ale jak jsem řekl, budeme vycházet z toho, co říkají pravidla, a podle toho budou vypadat naše produkty. Chcete průměr 20 palců? Uděláme ho. Chcete, aby pneumatiky vydržely bez výměny celý závod? Postaráme se o to. Stačí říci vaše požadavky a my se podle toho zařídíme. Ale nemáme právo si pravidla určovat. Přijít s nějakým návrhem, to ano. Ale diktovat si podmínky, touto cestou jít rozhodně nechceme," uzavírá Hembery.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.