Očekává se tuhý boj o post dodavatele pneumatik do F1 a soupeři si začínají vyměňovat první navštívenky. Pirelli prohlásilo, že se nehodlá chovat jako Michelin a nebude svou účast podmiňovat vlastními pravidly.
Michelin oznámil krátce poté, co potvrdil svou účast v tendru na post dodavatele pneumatik pro F1, že má podmínku v podobě přechodu na osmnáctipalcové pneumatiky (více zde). Zástupci Pirelli naproti tomu tvrdí, že splní pouze to, co se od nich bude vyžadovat. "Budeme se řídit pravidly," dodává k tomu šéf Pirelli Paul Hembery.
"Ta jasně říkají, že od roku 2017 se mění pouze šíře pneu na 420 mm, což budeme respektovat. Žádné podmínky. Nebo by někdo ustoupil novému výrobci motorů, který by si jako podmínku vstupu do F1 kladl zvýšení objemu z 1,6 na 2.4 litru? Pokud vím, regule se nezměnily, takže předpokládám, že strategická skupina F1 trvá na daném rozměru," pokračuje Hembery. Na otázku, zda by Pirelli akceptovalo nový průměr pneumatik, kdyby si to vyžádaly týmy, odpověděl: "Proč by to dělaly? Osmnáctky si dejte na Fiestu a můžete jezdit rallye."
Šéf Pirelli je připraven vzít na vědomí, že strategická skupina může chtít nějaké změny prosadit, proto pokračuje: "FIA ve spolupráci s týmy a promotéry závodu stanoví velikost pneu a její typ. Tak to nyní funguje. Mohou kvůli větší dramatičnosti závodů přijít se změnou průměru třeba na dvacet palců 20 palců, ale nepřijde mi to přirozené. Už šířka 420 mm v motorsportu není příliš běžná. Ale jak jsem řekl, budeme vycházet z toho, co říkají pravidla, a podle toho budou vypadat naše produkty. Chcete průměr 20 palců? Uděláme ho. Chcete, aby pneumatiky vydržely bez výměny celý závod? Postaráme se o to. Stačí říci vaše požadavky a my se podle toho zařídíme. Ale nemáme právo si pravidla určovat. Přijít s nějakým návrhem, to ano. Ale diktovat si podmínky, touto cestou jít rozhodně nechceme," uzavírá Hembery.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.