Očekává se tuhý boj o post dodavatele pneumatik do F1 a soupeři si začínají vyměňovat první navštívenky. Pirelli prohlásilo, že se nehodlá chovat jako Michelin a nebude svou účast podmiňovat vlastními pravidly.
Michelin oznámil krátce poté, co potvrdil svou účast v tendru na post dodavatele pneumatik pro F1, že má podmínku v podobě přechodu na osmnáctipalcové pneumatiky (více zde). Zástupci Pirelli naproti tomu tvrdí, že splní pouze to, co se od nich bude vyžadovat. "Budeme se řídit pravidly," dodává k tomu šéf Pirelli Paul Hembery.
"Ta jasně říkají, že od roku 2017 se mění pouze šíře pneu na 420 mm, což budeme respektovat. Žádné podmínky. Nebo by někdo ustoupil novému výrobci motorů, který by si jako podmínku vstupu do F1 kladl zvýšení objemu z 1,6 na 2.4 litru? Pokud vím, regule se nezměnily, takže předpokládám, že strategická skupina F1 trvá na daném rozměru," pokračuje Hembery. Na otázku, zda by Pirelli akceptovalo nový průměr pneumatik, kdyby si to vyžádaly týmy, odpověděl: "Proč by to dělaly? Osmnáctky si dejte na Fiestu a můžete jezdit rallye."
Šéf Pirelli je připraven vzít na vědomí, že strategická skupina může chtít nějaké změny prosadit, proto pokračuje: "FIA ve spolupráci s týmy a promotéry závodu stanoví velikost pneu a její typ. Tak to nyní funguje. Mohou kvůli větší dramatičnosti závodů přijít se změnou průměru třeba na dvacet palců 20 palců, ale nepřijde mi to přirozené. Už šířka 420 mm v motorsportu není příliš běžná. Ale jak jsem řekl, budeme vycházet z toho, co říkají pravidla, a podle toho budou vypadat naše produkty. Chcete průměr 20 palců? Uděláme ho. Chcete, aby pneumatiky vydržely bez výměny celý závod? Postaráme se o to. Stačí říci vaše požadavky a my se podle toho zařídíme. Ale nemáme právo si pravidla určovat. Přijít s nějakým návrhem, to ano. Ale diktovat si podmínky, touto cestou jít rozhodně nechceme," uzavírá Hembery.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.