Poté, co majitel stáje Red Bull Dietrich Mateschitz vyjádřil včera svůj současný vztah k F1, zareagoval Christian Horner prohlášením, že v žádném případě nelze zaručit, že rakouská stáj nadále zůstane ve formuli 1.
Majitel nápojového gigantu Red Bull prohlásil, že za daných okolností ho F1 přestává zajímat (více zde). Horner rozhodně jeho slova nepovažuje za planou hrozbu: "Dietrich veřejná prohlášení často neposkytuje, ale když k tomu dojde, je tomu třeba přikládat velkou důležitost. To co řekne, není jen fráze. Rozhodně je v tomto období hodně frustrovaný."
Na otázku, zda Red Bull ve formuli 1 zůstane Horner odpovídá vyhýbavě, ale logicky: "Nejsem v pozici, abych o tom rozhodoval. Majitelem je pan Mateschitz, proto nejdůležitější bude, co řekne on. Ale doufám, že se to nestane. Musíme najít nějaké řešení. V zájmu samotné F1 je, aby v ní Red Bull zůstal."
Horner si také uvědomuje, že současný upgrade motoru Renault je pro Red Bull jednou z posledních letošních nadějí. "Myslím, že situace rozhodně není lehká. Pokud si promítnete naši ztrátu na Mercedes, tak se domnívám, že ji z 80% tvoří motor, zbytek připadá na podvozek. Vím, že nejjednodušší způsob, jak snížit odstup, je navýšení výkonu motoru. Snažíme se společně s Renaultem postupovat vpřed, ale problémy s motorem nám ubírají nejen čas, ale i energii. A jsme pochopitelně netrpěliví, kdy už bude pohonná jednotka výkonnější."
"Snaha o progres neprobíhá jen na trati, pokračuje i v zákulisí. Věřím, že v následujících dvou týdnech se dopracujeme k zajímavým výsledkům, ty by měly být rozhodující pro druhou polovinu šampionátu a potažmo s tím i pro další rok," uzavírá Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.