Poté, co majitel stáje Red Bull Dietrich Mateschitz vyjádřil včera svůj současný vztah k F1, zareagoval Christian Horner prohlášením, že v žádném případě nelze zaručit, že rakouská stáj nadále zůstane ve formuli 1.
Majitel nápojového gigantu Red Bull prohlásil, že za daných okolností ho F1 přestává zajímat (více zde). Horner rozhodně jeho slova nepovažuje za planou hrozbu: "Dietrich veřejná prohlášení často neposkytuje, ale když k tomu dojde, je tomu třeba přikládat velkou důležitost. To co řekne, není jen fráze. Rozhodně je v tomto období hodně frustrovaný."
Na otázku, zda Red Bull ve formuli 1 zůstane Horner odpovídá vyhýbavě, ale logicky: "Nejsem v pozici, abych o tom rozhodoval. Majitelem je pan Mateschitz, proto nejdůležitější bude, co řekne on. Ale doufám, že se to nestane. Musíme najít nějaké řešení. V zájmu samotné F1 je, aby v ní Red Bull zůstal."
Horner si také uvědomuje, že současný upgrade motoru Renault je pro Red Bull jednou z posledních letošních nadějí. "Myslím, že situace rozhodně není lehká. Pokud si promítnete naši ztrátu na Mercedes, tak se domnívám, že ji z 80% tvoří motor, zbytek připadá na podvozek. Vím, že nejjednodušší způsob, jak snížit odstup, je navýšení výkonu motoru. Snažíme se společně s Renaultem postupovat vpřed, ale problémy s motorem nám ubírají nejen čas, ale i energii. A jsme pochopitelně netrpěliví, kdy už bude pohonná jednotka výkonnější."
"Snaha o progres neprobíhá jen na trati, pokračuje i v zákulisí. Věřím, že v následujících dvou týdnech se dopracujeme k zajímavým výsledkům, ty by měly být rozhodující pro druhou polovinu šampionátu a potažmo s tím i pro další rok," uzavírá Horner.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.