Ačkoliv brazilský pilot považoval hrozící srážku s Mauriziem Arrivabenem v pit lane při prvním tréninku za nebezpečný moment, později už o inkriminovaném okamžiku s šéfem Ferrari vtipkoval.
Arrivabene sestoupil z pitwall a přecházel boxovou uličku ve chvíli, kdy Massa opouštěl garáž. Felipemu se podařilo prudkým zabržděním zabránit srážce. Později si s Mauriziem na dané téma dokonce zažertovali.
"Myslím, že nebezpečné to bylo především pro něj. Ale zastavil jsem a pak jsme se tomu zasmáli," popisuje situaci Massa. "Říkal jsem mu, ať je rád, že jsem v tom autě seděl já; být to někdo jiný, mohl už být zraněn." (snímky najdete zde).
Před čtyřiceti lety došlo při GP Holandska v zandvoortském depu k podobné situaci, ale při závodě. Poté, co ustal déšť, prakticky všichni piloti v boxech měnili pneumatiky. Tehdejší sportovní ředitel Ferrari Luca di Montezemolo, známý svou roztržitostí, chtěl přeběhnout ke zdi depa, ale nevšiml si Petersona, který vyrazil s novými pneumatikami do uličky.
Následoval náraz, Luca padl na zem, ale vzápětí se s bolestmi zvedl a odkulhal do garáže Ferrari. Tam si nechal ošetřit zlomenou nohu a na židli trůnil až do konce závodu, odmítl odvoz do nemocnice. Zlé jazyky tvrdily, že to udělal jen proto, aby vyčinil Laudovi za pozdní přechod na suché pneumatiky - Hunt byl v depu dřív a GP Holandska sice těsně, ale přesto vyhrál.
Massa se ještě vrátil k vyhlídkám do dalšího dne a krátce zhodnotil dnešní výkon. "Pokud se podíváte na naše časy na kolo, nejsou nic moc, ale jsme teprve na začátku. Důležité je, co jsme si na autě vyzkoušeli. Zdá se, že všechno funguje jak má, tak teď už jenom být zítra zase o něco lepší," dodává Massa.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.