Pokud se problémy v F1 nezačnou urychleně řešit a nenastane proces nasměrovaný k její větší popularitě, může to znamenat zánik tohoto odvětví, prohlásil trojnásobný mistr světa Niki Lauda.
Páteční zjevně provokativní materiál v místním časopisu Red Bulletin vydávaném u příležitosti Grand Prix nesl název "Co je v F1 špatného?" Lauda v něm upozorňuje na závažné nedostatky, které je třeba jasně označit. Ačkoliv připouští, že zdaleka ne všechno je v F1 nefunkční, zdůraznil, že se jednoznačně musí zvýšit její akčnost.
"Snaha se musí zaměřit především na diváky a fanoušky, to budou ti hlavná zákazníci. Kdyby F1 zanikla, svět se patrně nepřestane točit, což ale neznamená, že bychom se neměli plně soustředit na to, co od F1 její příznivci očekávají," zdůraznil Lauda.
"Také piloti mi dnes přijdou divní. Žádné vtípky, tváří se hrozně vážně nebo kysele, jako by si pořád hlídali, aby neudělali něco špatně. Fanoušci je chtějí vidět ne jako stroje, ale jako lidské bytosti, které občas chybují," pokračuje Lauda. Přitom je zajímavé, že to byl právě on, kdo v dobách své závodní kariéry několikrát dostal od novinářů nelichotivou cenu "citron", kterou byli oceňováni nejméně přistupní a komunikativní piloti. Jako protějšek se dával "pomeranč".
"Moc času nezbývá, takže chci věřit, že se všichni zasadíme o co nejrychlejší změny, aby naši fanoušci měli pořád důvod chodit na závody nebo se na ně dívat v televizi," míní Lauda. Domnívá se, že neustálé úpravy pravidel vedou F1 do zkázy: "Když to řeknu přehnaně, může být formule 1 »uregulována« k smrti. Jsou limity, za které pilot jít nemůže, proto tvrdím, že nadměrná omezení nejsou dobrá pro jakýkoli sport. Zasadil bych se, aby všechny zbytečné zákazy zmizely. To pochopitelně není totéž, jako udělat ji nebezpečnou," dodává Lauda. Nelze si ovšem nevzpomenout na jeho emotivní prohlášení z roku 1994, kdy po Sennově tragickém skonu v Imole prohlásil, že Formule 1 jako taková nemá smysl a oprávnění existovat.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.