Pokud se problémy v F1 nezačnou urychleně řešit a nenastane proces nasměrovaný k její větší popularitě, může to znamenat zánik tohoto odvětví, prohlásil trojnásobný mistr světa Niki Lauda.
Páteční zjevně provokativní materiál v místním časopisu Red Bulletin vydávaném u příležitosti Grand Prix nesl název "Co je v F1 špatného?" Lauda v něm upozorňuje na závažné nedostatky, které je třeba jasně označit. Ačkoliv připouští, že zdaleka ne všechno je v F1 nefunkční, zdůraznil, že se jednoznačně musí zvýšit její akčnost.
"Snaha se musí zaměřit především na diváky a fanoušky, to budou ti hlavná zákazníci. Kdyby F1 zanikla, svět se patrně nepřestane točit, což ale neznamená, že bychom se neměli plně soustředit na to, co od F1 její příznivci očekávají," zdůraznil Lauda.
"Také piloti mi dnes přijdou divní. Žádné vtípky, tváří se hrozně vážně nebo kysele, jako by si pořád hlídali, aby neudělali něco špatně. Fanoušci je chtějí vidět ne jako stroje, ale jako lidské bytosti, které občas chybují," pokračuje Lauda. Přitom je zajímavé, že to byl právě on, kdo v dobách své závodní kariéry několikrát dostal od novinářů nelichotivou cenu "citron", kterou byli oceňováni nejméně přistupní a komunikativní piloti. Jako protějšek se dával "pomeranč".
"Moc času nezbývá, takže chci věřit, že se všichni zasadíme o co nejrychlejší změny, aby naši fanoušci měli pořád důvod chodit na závody nebo se na ně dívat v televizi," míní Lauda. Domnívá se, že neustálé úpravy pravidel vedou F1 do zkázy: "Když to řeknu přehnaně, může být formule 1 »uregulována« k smrti. Jsou limity, za které pilot jít nemůže, proto tvrdím, že nadměrná omezení nejsou dobrá pro jakýkoli sport. Zasadil bych se, aby všechny zbytečné zákazy zmizely. To pochopitelně není totéž, jako udělat ji nebezpečnou," dodává Lauda. Nelze si ovšem nevzpomenout na jeho emotivní prohlášení z roku 1994, kdy po Sennově tragickém skonu v Imole prohlásil, že Formule 1 jako taková nemá smysl a oprávnění existovat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.