Pokud se problémy v F1 nezačnou urychleně řešit a nenastane proces nasměrovaný k její větší popularitě, může to znamenat zánik tohoto odvětví, prohlásil trojnásobný mistr světa Niki Lauda.
Páteční zjevně provokativní materiál v místním časopisu Red Bulletin vydávaném u příležitosti Grand Prix nesl název "Co je v F1 špatného?" Lauda v něm upozorňuje na závažné nedostatky, které je třeba jasně označit. Ačkoliv připouští, že zdaleka ne všechno je v F1 nefunkční, zdůraznil, že se jednoznačně musí zvýšit její akčnost.
"Snaha se musí zaměřit především na diváky a fanoušky, to budou ti hlavná zákazníci. Kdyby F1 zanikla, svět se patrně nepřestane točit, což ale neznamená, že bychom se neměli plně soustředit na to, co od F1 její příznivci očekávají," zdůraznil Lauda.
"Také piloti mi dnes přijdou divní. Žádné vtípky, tváří se hrozně vážně nebo kysele, jako by si pořád hlídali, aby neudělali něco špatně. Fanoušci je chtějí vidět ne jako stroje, ale jako lidské bytosti, které občas chybují," pokračuje Lauda. Přitom je zajímavé, že to byl právě on, kdo v dobách své závodní kariéry několikrát dostal od novinářů nelichotivou cenu "citron", kterou byli oceňováni nejméně přistupní a komunikativní piloti. Jako protějšek se dával "pomeranč".
"Moc času nezbývá, takže chci věřit, že se všichni zasadíme o co nejrychlejší změny, aby naši fanoušci měli pořád důvod chodit na závody nebo se na ně dívat v televizi," míní Lauda. Domnívá se, že neustálé úpravy pravidel vedou F1 do zkázy: "Když to řeknu přehnaně, může být formule 1 »uregulována« k smrti. Jsou limity, za které pilot jít nemůže, proto tvrdím, že nadměrná omezení nejsou dobrá pro jakýkoli sport. Zasadil bych se, aby všechny zbytečné zákazy zmizely. To pochopitelně není totéž, jako udělat ji nebezpečnou," dodává Lauda. Nelze si ovšem nevzpomenout na jeho emotivní prohlášení z roku 1994, kdy po Sennově tragickém skonu v Imole prohlásil, že Formule 1 jako taková nemá smysl a oprávnění existovat.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.