Pokud se problémy v F1 nezačnou urychleně řešit a nenastane proces nasměrovaný k její větší popularitě, může to znamenat zánik tohoto odvětví, prohlásil trojnásobný mistr světa Niki Lauda.
Páteční zjevně provokativní materiál v místním časopisu Red Bulletin vydávaném u příležitosti Grand Prix nesl název "Co je v F1 špatného?" Lauda v něm upozorňuje na závažné nedostatky, které je třeba jasně označit. Ačkoliv připouští, že zdaleka ne všechno je v F1 nefunkční, zdůraznil, že se jednoznačně musí zvýšit její akčnost.
"Snaha se musí zaměřit především na diváky a fanoušky, to budou ti hlavná zákazníci. Kdyby F1 zanikla, svět se patrně nepřestane točit, což ale neznamená, že bychom se neměli plně soustředit na to, co od F1 její příznivci očekávají," zdůraznil Lauda.
"Také piloti mi dnes přijdou divní. Žádné vtípky, tváří se hrozně vážně nebo kysele, jako by si pořád hlídali, aby neudělali něco špatně. Fanoušci je chtějí vidět ne jako stroje, ale jako lidské bytosti, které občas chybují," pokračuje Lauda. Přitom je zajímavé, že to byl právě on, kdo v dobách své závodní kariéry několikrát dostal od novinářů nelichotivou cenu "citron", kterou byli oceňováni nejméně přistupní a komunikativní piloti. Jako protějšek se dával "pomeranč".
"Moc času nezbývá, takže chci věřit, že se všichni zasadíme o co nejrychlejší změny, aby naši fanoušci měli pořád důvod chodit na závody nebo se na ně dívat v televizi," míní Lauda. Domnívá se, že neustálé úpravy pravidel vedou F1 do zkázy: "Když to řeknu přehnaně, může být formule 1 »uregulována« k smrti. Jsou limity, za které pilot jít nemůže, proto tvrdím, že nadměrná omezení nejsou dobrá pro jakýkoli sport. Zasadil bych se, aby všechny zbytečné zákazy zmizely. To pochopitelně není totéž, jako udělat ji nebezpečnou," dodává Lauda. Nelze si ovšem nevzpomenout na jeho emotivní prohlášení z roku 1994, kdy po Sennově tragickém skonu v Imole prohlásil, že Formule 1 jako taková nemá smysl a oprávnění existovat.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.