Finský pilot si je vědom síly svého monopostu a očekává těsný duel s Ferrari, který by podle něj mohl skončit vítězstvím Williamsu v souboji "zbytku světa".
Valtteri si v Kanadě připsal první letošní stupně vítězů - a vloni na Red Bull Ringu vůbec první pódium ve své kariéře. Dle vlastních slov zůstává oběma nohama na zemi a předpokládá, že Mercedesy nadále budou mimo dosah. Jiné to je ve vztahu k Ferrari, Fin je přesvědčen, že nové aktualizace Williamsu dávají jemu a Massovi šanci zdolat vozy z Maranella. Změny u britského týmu se týkají především spodku vozu a zadního křídla.
"Loni jsme tu prožili asi nejlepší víkend celé sezóny. Auto na trati skvěle sedělo, zdejší profil mu padl jako ulitý. Proč by to tedy letos nemohlo dopadnout stejně?" usmívá se Bottas. "Mercedes je od začátku sezóny o kus vpředu, snad ještě víc než loni, takže zopakovat výsledek z kvalifikace před rokem bude nesmírně těžké, ale nikdy nevíte dopředu, co se stane," připomíná Valtteri loňskou Grand Prix, kde Williamsy opanovaly první řadu.
"V pátek ty aktualizace chceme vyzkoušet, abychom zjistili, co si můžeme dovolit, jak jsme letos silní. Poslední závod byl velkou motivací, teď víme, že můžeme udělat velice dobrý výsledek. Tak to cítím. Měl by to být i náš cíl v Rakousku, a pokud naše aktualizace budou dobře fungovat, můžeme se měřit s Ferrari. Celý tým v to věří a jsme přesvědčeni, že na závodní dráze pro ně budeme opravdu rovnocennými soupeři," dodává Bottas.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.