Majitel nápojového koncernu Red Bull Dietrich Mateschitz připustil, že neustálé dohady s Renaultem mají za důsledek pokles jeho zájmu nadále udržet své týmy ve formuli 1.
Mateschitz, který v 22. května oslavil 71. narozeniny, prohlásil v rozhovoru pro Speedweek, že existuje několik faktorů, kvůli kterým je formulí 1 rozčarován. Není vyloučeno, že bude jen otázkou času, kdy o ní ztratí zájem docela. Zároveň naznačil, že je nemilé, když ho takové pocity dostihly zrovna před závodem na domácí půdě. Pokud nedojde k výrazným změnám, je podle něj jen hodně málo důvodů nadále v F1 setrvávat.
Mateschitz pochopitelně mluvil o Renaultu: "Nepřipravili nás jen o čas a peníze, ale také o motivaci a vůli pokračovat. Není podvozek ani pilot, který by dokázal kompenzovat nedostatek výkonu. Bohužel i pravidla týkající se aerodynamiky jsou taková, že designér Adrian Newey nemůže naplno rozvinout svůj talent. Navíc jsme na obou vozech použili už čtyři motory. Takže se zase na startovním roštu propadneme. Kam jinam to může dojít, než k úplné ztrátě motivace?" stěžuje si Mateschitz.
Ačkoliv existuje dohoda s Ecclestonem, že Red Bull setrvá ve formuli 1 do roku 2020, Mateschitz je přesvědčen, že mu v případném odchodu nemůže nikdo a nic zabránit. "Kolik týmů už skončilo navzdory tomu, že měly nějakou smlouvu? Když chce někdo odejít, nepřinutíte ho zůstat. Ani já neumím předpovědět, co se stane za dva nebo tři roky, kdo F1 opustí nebo kdo do ní přijde. Jen teď opravdu nevím, jestli tu zůstanou naše týmy, to bych opravdu nerad předjímal," pokračuje Mateschitz.
V posledních dnech se také objevily zprávy, že Red Bull by se mohl pro příští sezónu spojit s Ferrari. "Nic na tom není. Kromě Renaultu nemáme pro rok 2016 žádnou alternativu," odmítá Mateschitz spekulace. Ačkoliv kontrakt s Renaultem vyprší Red Bullu příští rok, Dietrich tvrdí, že stát se zákazníkem Ferrari by pro tým znamenalo ztrátu jakékoli možnosti bojovat o titul.
"Ano, můžete mít motor, který je dost dobrý na to, abyste porazili soupeře na stejné úrovni. Ale nikdy se nevyrovnáte továrnímu týmu, který vám motory bude dodávat. Se zákaznickým agregátem se titul prostě vyhrát nedá. A když není žádná šance, navíc tu je ono omezení aerodynamiky... pak nemáte chuť pokračovat. Byli bychom jenom komparsem," tvrdí Mateschitz.
"Pořád doufáme, že se Renault zlepší a my zase budeme na vrcholu. Ostatně ne nadarmo se říká, že naděje umírá poslední," dodává majitel týmu, který v F1 pod jménem Red Bull působí od roku 2005.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.