Majitel nápojového koncernu Red Bull Dietrich Mateschitz připustil, že neustálé dohady s Renaultem mají za důsledek pokles jeho zájmu nadále udržet své týmy ve formuli 1.
Mateschitz, který v 22. května oslavil 71. narozeniny, prohlásil v rozhovoru pro Speedweek, že existuje několik faktorů, kvůli kterým je formulí 1 rozčarován. Není vyloučeno, že bude jen otázkou času, kdy o ní ztratí zájem docela. Zároveň naznačil, že je nemilé, když ho takové pocity dostihly zrovna před závodem na domácí půdě. Pokud nedojde k výrazným změnám, je podle něj jen hodně málo důvodů nadále v F1 setrvávat.
Mateschitz pochopitelně mluvil o Renaultu: "Nepřipravili nás jen o čas a peníze, ale také o motivaci a vůli pokračovat. Není podvozek ani pilot, který by dokázal kompenzovat nedostatek výkonu. Bohužel i pravidla týkající se aerodynamiky jsou taková, že designér Adrian Newey nemůže naplno rozvinout svůj talent. Navíc jsme na obou vozech použili už čtyři motory. Takže se zase na startovním roštu propadneme. Kam jinam to může dojít, než k úplné ztrátě motivace?" stěžuje si Mateschitz.
Ačkoliv existuje dohoda s Ecclestonem, že Red Bull setrvá ve formuli 1 do roku 2020, Mateschitz je přesvědčen, že mu v případném odchodu nemůže nikdo a nic zabránit. "Kolik týmů už skončilo navzdory tomu, že měly nějakou smlouvu? Když chce někdo odejít, nepřinutíte ho zůstat. Ani já neumím předpovědět, co se stane za dva nebo tři roky, kdo F1 opustí nebo kdo do ní přijde. Jen teď opravdu nevím, jestli tu zůstanou naše týmy, to bych opravdu nerad předjímal," pokračuje Mateschitz.
V posledních dnech se také objevily zprávy, že Red Bull by se mohl pro příští sezónu spojit s Ferrari. "Nic na tom není. Kromě Renaultu nemáme pro rok 2016 žádnou alternativu," odmítá Mateschitz spekulace. Ačkoliv kontrakt s Renaultem vyprší Red Bullu příští rok, Dietrich tvrdí, že stát se zákazníkem Ferrari by pro tým znamenalo ztrátu jakékoli možnosti bojovat o titul.
"Ano, můžete mít motor, který je dost dobrý na to, abyste porazili soupeře na stejné úrovni. Ale nikdy se nevyrovnáte továrnímu týmu, který vám motory bude dodávat. Se zákaznickým agregátem se titul prostě vyhrát nedá. A když není žádná šance, navíc tu je ono omezení aerodynamiky... pak nemáte chuť pokračovat. Byli bychom jenom komparsem," tvrdí Mateschitz.
"Pořád doufáme, že se Renault zlepší a my zase budeme na vrcholu. Ostatně ne nadarmo se říká, že naděje umírá poslední," dodává majitel týmu, který v F1 pod jménem Red Bull působí od roku 2005.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.