Majitel Red Bullu ztrácí zájem o F1

Dietrich Mateschitz v rozhovoru s Adrianem Neweyem.
Dietrich Mateschitz v rozhovoru s Adrianem Neweyem., foto: Red Bull Racing
Robert RoBertino Pavelka 18. června 2015 19:05
Sdílej:

Majitel nápojového koncernu Red Bull Dietrich Mateschitz připustil, že neustálé dohady s Renaultem mají za důsledek pokles jeho zájmu nadále udržet své týmy ve formuli 1.

Mateschitz, který v 22. května oslavil 71. narozeniny, prohlásil v rozhovoru pro Speedweek, že existuje několik faktorů, kvůli kterým je formulí 1 rozčarován. Není vyloučeno, že bude jen otázkou času, kdy o ní ztratí zájem docela. Zároveň naznačil, že je nemilé, když ho takové pocity dostihly zrovna před závodem na domácí půdě. Pokud nedojde k výrazným změnám, je podle něj jen hodně málo důvodů nadále v F1 setrvávat.

Mateschitz pochopitelně mluvil o Renaultu: "Nepřipravili nás jen o čas a peníze, ale také o motivaci a vůli pokračovat. Není podvozek ani pilot, který by dokázal kompenzovat nedostatek výkonu. Bohužel i pravidla týkající se aerodynamiky jsou taková, že designér Adrian Newey nemůže naplno rozvinout svůj talent. Navíc jsme na obou vozech použili už čtyři motory. Takže se zase na startovním roštu propadneme. Kam jinam to může dojít, než k úplné ztrátě motivace?" stěžuje si Mateschitz.

Ačkoliv existuje dohoda s Ecclestonem, že Red Bull setrvá ve formuli 1 do roku 2020, Mateschitz je přesvědčen, že mu v případném odchodu nemůže nikdo a nic zabránit. "Kolik týmů už skončilo navzdory tomu, že měly nějakou smlouvu? Když chce někdo odejít, nepřinutíte ho zůstat. Ani já neumím předpovědět, co se stane za dva nebo tři roky, kdo F1 opustí nebo kdo do ní přijde. Jen teď opravdu nevím, jestli tu zůstanou naše týmy, to bych opravdu nerad předjímal," pokračuje Mateschitz.

V posledních dnech se také objevily zprávy, že Red Bull by se mohl pro příští sezónu spojit s Ferrari. "Nic na tom není. Kromě Renaultu nemáme pro rok 2016 žádnou alternativu," odmítá Mateschitz spekulace. Ačkoliv kontrakt s Renaultem vyprší Red Bullu příští rok, Dietrich tvrdí, že stát se zákazníkem Ferrari by pro tým znamenalo ztrátu jakékoli možnosti bojovat o titul.

"Ano, můžete mít motor, který je dost dobrý na to, abyste porazili soupeře na stejné úrovni. Ale nikdy se nevyrovnáte továrnímu týmu, který vám motory bude dodávat. Se zákaznickým agregátem se titul prostě vyhrát nedá. A když není žádná šance, navíc tu je ono omezení aerodynamiky... pak nemáte chuť pokračovat. Byli bychom jenom komparsem," tvrdí Mateschitz.

"Pořád doufáme, že se Renault zlepší a my zase budeme na vrcholu. Ostatně ne nadarmo se říká, že naděje umírá poslední," dodává majitel týmu, který v F1 pod jménem Red Bull působí od roku 2005.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.