Ten moment si ještě dobře pamatujeme - na konci 49. kola Grand Prix Kanady se pokouší Romain Grosjean předjet o kolo zpět jedoucího Willa Stevense, ale lotus zachytí pravou zadní pneumatikou o levou část předního spoileru manoru. Oba piloti zvládnou kolizi a ještě stačí nasměrovat své vozy do boxů.
Francouzský pilot, kterýdíky kolizi klesl na 11. místo, si přes týmovou komunikaci stěžoval, že ho Stevens trefil. Po závodě si však prohlédl záznam incidentu na videu a sportovně přiznal chybu. Britskému pilotu se ve čtvrtek v místě konání Grand Prix Rakouska omluvil.
"Ano, omluvil jsem se, protože jsem (nelze publikovat)!" vysvětlil Grosjean. "V podstatě jsem si zkazil velkou část závodu, ale jemu jsem zničil spoiler, a i když jeho vůz většinou jezdí vzadu, rozhodně to ode mě nebylo dobré," sypal si Francouz popel na hlavu.
"Šlo o ztrátu koncentrace, povolil jsem v soustředění. Když zdoláváte vůz o kolo zpět, je velice snadné na chvíli vypnout. Najednou jsem se blížil k šikaně a pověstné zdi za ní, takže jsem se honem soustředil na to, abych do ní bezchybně najel. Jakmile jsem viděl záznam té kolize, hned mi došlo »to jsem udělal špatně«. Je třeba se z toho poučit a podobných chyb se vyvarovat," pokračuje Grosjean.
Will Stevens Grosjeanovu omluvu respektuje: "Přijal jsem ji, ostatně byl to závodní incident, ke kterému může dojít. Nejspíš si myslel, že je už o dost velký kus vpředu, ale já byl prostě blíž. Nemyslím si, že by šlo o nějaký úmysl, to mě vůbec nenapadlo. Takže oceňuji, že přišel a omluvil se. Za to si ho budu vážit a na ten incident můžeme zapomenout," komentuje Stevens smířlivý krok soupeře.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.