Ten moment si ještě dobře pamatujeme - na konci 49. kola Grand Prix Kanady se pokouší Romain Grosjean předjet o kolo zpět jedoucího Willa Stevense, ale lotus zachytí pravou zadní pneumatikou o levou část předního spoileru manoru. Oba piloti zvládnou kolizi a ještě stačí nasměrovat své vozy do boxů.
Francouzský pilot, kterýdíky kolizi klesl na 11. místo, si přes týmovou komunikaci stěžoval, že ho Stevens trefil. Po závodě si však prohlédl záznam incidentu na videu a sportovně přiznal chybu. Britskému pilotu se ve čtvrtek v místě konání Grand Prix Rakouska omluvil.
"Ano, omluvil jsem se, protože jsem (nelze publikovat)!" vysvětlil Grosjean. "V podstatě jsem si zkazil velkou část závodu, ale jemu jsem zničil spoiler, a i když jeho vůz většinou jezdí vzadu, rozhodně to ode mě nebylo dobré," sypal si Francouz popel na hlavu.
"Šlo o ztrátu koncentrace, povolil jsem v soustředění. Když zdoláváte vůz o kolo zpět, je velice snadné na chvíli vypnout. Najednou jsem se blížil k šikaně a pověstné zdi za ní, takže jsem se honem soustředil na to, abych do ní bezchybně najel. Jakmile jsem viděl záznam té kolize, hned mi došlo »to jsem udělal špatně«. Je třeba se z toho poučit a podobných chyb se vyvarovat," pokračuje Grosjean.
Will Stevens Grosjeanovu omluvu respektuje: "Přijal jsem ji, ostatně byl to závodní incident, ke kterému může dojít. Nejspíš si myslel, že je už o dost velký kus vpředu, ale já byl prostě blíž. Nemyslím si, že by šlo o nějaký úmysl, to mě vůbec nenapadlo. Takže oceňuji, že přišel a omluvil se. Za to si ho budu vážit a na ten incident můžeme zapomenout," komentuje Stevens smířlivý krok soupeře.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.