Ten moment si ještě dobře pamatujeme - na konci 49. kola Grand Prix Kanady se pokouší Romain Grosjean předjet o kolo zpět jedoucího Willa Stevense, ale lotus zachytí pravou zadní pneumatikou o levou část předního spoileru manoru. Oba piloti zvládnou kolizi a ještě stačí nasměrovat své vozy do boxů.
Francouzský pilot, kterýdíky kolizi klesl na 11. místo, si přes týmovou komunikaci stěžoval, že ho Stevens trefil. Po závodě si však prohlédl záznam incidentu na videu a sportovně přiznal chybu. Britskému pilotu se ve čtvrtek v místě konání Grand Prix Rakouska omluvil.
"Ano, omluvil jsem se, protože jsem (nelze publikovat)!" vysvětlil Grosjean. "V podstatě jsem si zkazil velkou část závodu, ale jemu jsem zničil spoiler, a i když jeho vůz většinou jezdí vzadu, rozhodně to ode mě nebylo dobré," sypal si Francouz popel na hlavu.
"Šlo o ztrátu koncentrace, povolil jsem v soustředění. Když zdoláváte vůz o kolo zpět, je velice snadné na chvíli vypnout. Najednou jsem se blížil k šikaně a pověstné zdi za ní, takže jsem se honem soustředil na to, abych do ní bezchybně najel. Jakmile jsem viděl záznam té kolize, hned mi došlo »to jsem udělal špatně«. Je třeba se z toho poučit a podobných chyb se vyvarovat," pokračuje Grosjean.
Will Stevens Grosjeanovu omluvu respektuje: "Přijal jsem ji, ostatně byl to závodní incident, ke kterému může dojít. Nejspíš si myslel, že je už o dost velký kus vpředu, ale já byl prostě blíž. Nemyslím si, že by šlo o nějaký úmysl, to mě vůbec nenapadlo. Takže oceňuji, že přišel a omluvil se. Za to si ho budu vážit a na ten incident můžeme zapomenout," komentuje Stevens smířlivý krok soupeře.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.