Brazilský pilot reagoval na komentáře Kimi Räikkönena a Niki Laudy a prohlásil, že je přesvědčen o dostatečném nebezpeční, které svým aktérům v kokpitech poskytuje formule 1.
Finský pilot Ferrari minulý týden prohlásil, že mu vozy F1 připadají nudné a mohly by být rychlejší (čtětě zde). V pondělí jeho názor na "nebezpečnější a rizikovější formuli" podpořil bývalý pilot a trojnásobný šampion F1 Niki Lauda (více zde). Současný pilot Williamsu Felipe Massa sice souhlasí, že by vozy mohly být rychlejší, ale jinak se mu zdají nebezpečné až dost.
Brazilec se domnívá, že aby byla F1 divácky zajímavější ji ještě není nutno činit více nebezpečnou. "Pokud Kimi a Niki říkají, že formule 1 potřebuje větší nebezpečí, nemohu s nimi souhlasit," tvrdí Massa. "Ano, něco je třeba z měnit, aby se závody staly atraktivnější. Formule 1 prošla mnoha změnami, ale někdy byly vlastně k ničemu. Chápu, že bude zajímavé, když monoposty zrychlí. Jenže auta mohou být o pět vteřin rychlejší, předjížděcích manévrů bude ještě méně a lidé budou zase nespokojeni," varuje vítěz 11 Grand Prix a vicemistr světa (2008).
"Nemám nic proti tomu, když bude auto rychlé, ale změny musí být "inteligentní". Protože jenom zvýšení rychlosti nemusí vůbec nic řešit, jestli budete v jednom kole oproti dřívějšku o tři vteřiny rychlejší, tak u televziní obrazovky to stejně nikdo nepozná. Lidé chtěji vidět souboje, předjíždění, výměnu pozic. Zkrátka závodění, a nejvíc se musí změnit právě v této oblasti," končí svou úvahu Massa.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.