Sportovní ředitel týmu Manor Marussia F1 Graeme Lowdon se domnívá, že formule 1 by měla raději hledat řešení, jak udržet při životě stávající týmy než plýtvat úsilím v podobě nouzového "franšízového" plánu.
Velké týmy se sešly u příležitosti Grand Prix Kanady, aby vypracovaly plán na doplnění startovního roštu zákaznickými vozy. Právě to označil Graeme Lowdon za vynakládání sil špatným směrem. Podle něj by se měla formule 1 zaměřit na vlastní ozdravení, aby všechny týmy byly schopny přežít.
"Pozorně jsem si pročetl velké množství dostupných materiálů a komentářů o franšízových a zákaznických vozech. A je mi jasné, že to je jen nouzový plán, nikoli strategie. A už vůbec ne řešení pro F1 jako takovou," domnívá se Lowdon.
"Přirovnal bych to k náhradní pneumatice v autě. Pro klid je dobré ji tam mít, ale budete ji opravdu chtít použít? Jsou zákaznické vozy tím, na čem hodláte vystavět globální podnikání? Upřímně řečeno nechápu, jakou by to pro závodní průmysl mělo hodnotu," pokračuje sportovní ředitel Manoru.
Lowdon rovněž uvedl, že je zklamán skutečností, že v prostředí formule 1 působí skupina řadící se mezi nejchytřejší lidi na světě, takže by měli být schopni pro toto sportovní odvětní najít i nejlepší řešení. Domnívá se, že než pracovat na ukvapené koncepci zákaznických vozů by si zúčastnění měli uvědomit, jaké problémy je ve formuli 1 vyřešit.
"Jedním z největších aktiv formule 1 je její schopnost řešit zásadní problémy: ať jsou technické, obchodní, právní nebo politické. Lidé v F1 jsou opravdu schopní vyřešit převážnou většinu z nich, ale nejdřív musí přesně definovat, v čem ten problém spočívá. Časem pak poznáme, zda jsme nevyplýtvali příliš mnoho času na něco, co ve skutečnosti vůbec nebylo prioritou," obává se Lowdon.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.