Sportovní ředitel týmu Manor Marussia F1 Graeme Lowdon se domnívá, že formule 1 by měla raději hledat řešení, jak udržet při životě stávající týmy než plýtvat úsilím v podobě nouzového "franšízového" plánu.
Velké týmy se sešly u příležitosti Grand Prix Kanady, aby vypracovaly plán na doplnění startovního roštu zákaznickými vozy. Právě to označil Graeme Lowdon za vynakládání sil špatným směrem. Podle něj by se měla formule 1 zaměřit na vlastní ozdravení, aby všechny týmy byly schopny přežít.
"Pozorně jsem si pročetl velké množství dostupných materiálů a komentářů o franšízových a zákaznických vozech. A je mi jasné, že to je jen nouzový plán, nikoli strategie. A už vůbec ne řešení pro F1 jako takovou," domnívá se Lowdon.
"Přirovnal bych to k náhradní pneumatice v autě. Pro klid je dobré ji tam mít, ale budete ji opravdu chtít použít? Jsou zákaznické vozy tím, na čem hodláte vystavět globální podnikání? Upřímně řečeno nechápu, jakou by to pro závodní průmysl mělo hodnotu," pokračuje sportovní ředitel Manoru.
Lowdon rovněž uvedl, že je zklamán skutečností, že v prostředí formule 1 působí skupina řadící se mezi nejchytřejší lidi na světě, takže by měli být schopni pro toto sportovní odvětní najít i nejlepší řešení. Domnívá se, že než pracovat na ukvapené koncepci zákaznických vozů by si zúčastnění měli uvědomit, jaké problémy je ve formuli 1 vyřešit.
"Jedním z největších aktiv formule 1 je její schopnost řešit zásadní problémy: ať jsou technické, obchodní, právní nebo politické. Lidé v F1 jsou opravdu schopní vyřešit převážnou většinu z nich, ale nejdřív musí přesně definovat, v čem ten problém spočívá. Časem pak poznáme, zda jsme nevyplýtvali příliš mnoho času na něco, co ve skutečnosti vůbec nebylo prioritou," obává se Lowdon.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.