Sportovní ředitel týmu Manor Marussia F1 Graeme Lowdon se domnívá, že formule 1 by měla raději hledat řešení, jak udržet při životě stávající týmy než plýtvat úsilím v podobě nouzového "franšízového" plánu.
Velké týmy se sešly u příležitosti Grand Prix Kanady, aby vypracovaly plán na doplnění startovního roštu zákaznickými vozy. Právě to označil Graeme Lowdon za vynakládání sil špatným směrem. Podle něj by se měla formule 1 zaměřit na vlastní ozdravení, aby všechny týmy byly schopny přežít.
"Pozorně jsem si pročetl velké množství dostupných materiálů a komentářů o franšízových a zákaznických vozech. A je mi jasné, že to je jen nouzový plán, nikoli strategie. A už vůbec ne řešení pro F1 jako takovou," domnívá se Lowdon.
"Přirovnal bych to k náhradní pneumatice v autě. Pro klid je dobré ji tam mít, ale budete ji opravdu chtít použít? Jsou zákaznické vozy tím, na čem hodláte vystavět globální podnikání? Upřímně řečeno nechápu, jakou by to pro závodní průmysl mělo hodnotu," pokračuje sportovní ředitel Manoru.
Lowdon rovněž uvedl, že je zklamán skutečností, že v prostředí formule 1 působí skupina řadící se mezi nejchytřejší lidi na světě, takže by měli být schopni pro toto sportovní odvětní najít i nejlepší řešení. Domnívá se, že než pracovat na ukvapené koncepci zákaznických vozů by si zúčastnění měli uvědomit, jaké problémy je ve formuli 1 vyřešit.
"Jedním z největších aktiv formule 1 je její schopnost řešit zásadní problémy: ať jsou technické, obchodní, právní nebo politické. Lidé v F1 jsou opravdu schopní vyřešit převážnou většinu z nich, ale nejdřív musí přesně definovat, v čem ten problém spočívá. Časem pak poznáme, zda jsme nevyplýtvali příliš mnoho času na něco, co ve skutečnosti vůbec nebylo prioritou," obává se Lowdon.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.