Sportovní ředitel týmu Manor Marussia F1 Graeme Lowdon se domnívá, že formule 1 by měla raději hledat řešení, jak udržet při životě stávající týmy než plýtvat úsilím v podobě nouzového "franšízového" plánu.
Velké týmy se sešly u příležitosti Grand Prix Kanady, aby vypracovaly plán na doplnění startovního roštu zákaznickými vozy. Právě to označil Graeme Lowdon za vynakládání sil špatným směrem. Podle něj by se měla formule 1 zaměřit na vlastní ozdravení, aby všechny týmy byly schopny přežít.
"Pozorně jsem si pročetl velké množství dostupných materiálů a komentářů o franšízových a zákaznických vozech. A je mi jasné, že to je jen nouzový plán, nikoli strategie. A už vůbec ne řešení pro F1 jako takovou," domnívá se Lowdon.
"Přirovnal bych to k náhradní pneumatice v autě. Pro klid je dobré ji tam mít, ale budete ji opravdu chtít použít? Jsou zákaznické vozy tím, na čem hodláte vystavět globální podnikání? Upřímně řečeno nechápu, jakou by to pro závodní průmysl mělo hodnotu," pokračuje sportovní ředitel Manoru.
Lowdon rovněž uvedl, že je zklamán skutečností, že v prostředí formule 1 působí skupina řadící se mezi nejchytřejší lidi na světě, takže by měli být schopni pro toto sportovní odvětní najít i nejlepší řešení. Domnívá se, že než pracovat na ukvapené koncepci zákaznických vozů by si zúčastnění měli uvědomit, jaké problémy je ve formuli 1 vyřešit.
"Jedním z největších aktiv formule 1 je její schopnost řešit zásadní problémy: ať jsou technické, obchodní, právní nebo politické. Lidé v F1 jsou opravdu schopní vyřešit převážnou většinu z nich, ale nejdřív musí přesně definovat, v čem ten problém spočívá. Časem pak poznáme, zda jsme nevyplýtvali příliš mnoho času na něco, co ve skutečnosti vůbec nebylo prioritou," obává se Lowdon.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.