Stále více se přetřásá možné předčasné ukončení spolupráce mezi týmem Red Bull a dodavatelem motorů Renault. Ještě nedávno takřka neporazitelný tým vidí za výrazným poklesem výkonnosti nedostatky v pohonných jednotkách poskytovaných francouzským výrobcem.
Ochlazení vztahů mezi smluvními partnery, kteří se v minulosti mohli pyšnit šňůrou čtyř titulů mistra světa a triumfu v Poháru konstruktérů, nadále trvá - mohou k tomu přispět i zprávy, že tým se sídlem v Milton Keynes vyjednává s Ferrari (s motory tohoto výrobce ostatně Red Bull absolvoval sezónu 2006, než se dal dohromady s Renaultem). Tým a francouzská automobilka mají uzavřenou smlouvu i na rok 2016, ale už se vyskytly i názory, že by mohlo dojít k předčasnému vypovězení. Jak už jsme uvedli, důvodem může být snaha Renaultu se opět vrátit na scénu F1 s vlastním týmem, ovšem zcela ještě není vyloučena ani možnost, že by se Francouzi z formule 1 stáhli docela.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko už se vyjádřil ohledně případných dodávek (více čtěte zde). Zakladatel stáje Dietrich Mateschitz však zatím podobné spekulace odmítl, na druhou stranu přiznal, že letošní slabé výsledky se určitě odrazí i ve finanční stránce týmu a proto dojde k přezkoumání smlouvy mezi Red Bullem a Renault. Agentury s odvoláním na německý Bild uvádějí, že "krizová schůzka" obou zůčastněných stran je naplánována na čvrtek 25. června.
"Renault nám předloží výsledky svých posledních testů a vysvětlí nám, jaké plány má do budoucna," uvádí Marko. "My se podle toho rozhodneme, co bude dál. Za sebe ale mohu říci, že naše současné vztahy s Renaultem jsou, mírně řečeno, velmi napjaté."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.