Šéf Ferrari vyzval vedení F1, aby zveřejnilo své záměry pro sezónu 2017 a ročníky následující. Dodal, že by bylo ideální, kdyby tak bylo učiněno co nejdříve.
Základem pro požadavek Sergia Marchionneho jsou inovace předložené Strategické skupině F1 minulý měsíc. Mezi hlavní body patří zamýšlené zvýšení rychlosti monopostů o pět až šest vteřin, dále pak snížení hmotnosti, větší hluk motoru, širší přední i zadní spoilery a větší zadní pneumatiky.
"Měl by to být rok významných změn v pravidlech, v novém přístupu ke konstrukci vozů, nahlížení výkonu a aerodynamických vlastností monopostů. Měli bychom spěchat," nabádá Marchionne.
Šéf Ferrari se ještě před Grand Prix Kanady setkal v tamním paddocku s Bernie Ecclestonem a dalšími vlivnými osobnostmi se snahou odstranit z chystaných změn naprosté nesmysly. "Bernie, ostatní týmy a nakonec i já chápeme nutnost správného rozhodnutí pro další rozvoj tohoto sportu. Tvrdit, že moje osoba a další konstruktéři jsou s vývojem v posledních čtyřech nebo pěti letech spokojeni, není pravda. Máme před sebou velký úkol a Ferrari už dalo najevo svou ochotu se na něm podílet," pokračuje Marchionne.
"Hovořil jsem například s Dieterem Zetschem (Daimler), také s Toto Wolffem a Niki Laudou i dalšími. Všichni jsou odhodláni přispět k tomu, aby se do F1 zase vrátily její dřívější atributy. Musím ocenit snahu najít způsob, jak udržet pod kontrolou náklady," vysvětluje Marchionne a uznává, že F1 by měla být především zábavou pro fanoušky.
"Auto by mělo být vrcholem snažení, ale nelze pomíjet jeho spojení s pilotem. Taková kombinace je, nebo by měla být základem tohoto sportu; pokud ne, tak jej zabijeme. Atraktivní podívaná je důležitá pro sponzory, od jejichž podílu se odvíjí mnoho dalších věcí, nemůžeme si dovolit tohle přehlížet. Pokud si to včas neuvědomíme, může nás to dovést ke zkáze," zakončil své úvahy Marchionne.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.