Šéf Ferrari vyzval vedení F1, aby zveřejnilo své záměry pro sezónu 2017 a ročníky následující. Dodal, že by bylo ideální, kdyby tak bylo učiněno co nejdříve.
Základem pro požadavek Sergia Marchionneho jsou inovace předložené Strategické skupině F1 minulý měsíc. Mezi hlavní body patří zamýšlené zvýšení rychlosti monopostů o pět až šest vteřin, dále pak snížení hmotnosti, větší hluk motoru, širší přední i zadní spoilery a větší zadní pneumatiky.
"Měl by to být rok významných změn v pravidlech, v novém přístupu ke konstrukci vozů, nahlížení výkonu a aerodynamických vlastností monopostů. Měli bychom spěchat," nabádá Marchionne.
Šéf Ferrari se ještě před Grand Prix Kanady setkal v tamním paddocku s Bernie Ecclestonem a dalšími vlivnými osobnostmi se snahou odstranit z chystaných změn naprosté nesmysly. "Bernie, ostatní týmy a nakonec i já chápeme nutnost správného rozhodnutí pro další rozvoj tohoto sportu. Tvrdit, že moje osoba a další konstruktéři jsou s vývojem v posledních čtyřech nebo pěti letech spokojeni, není pravda. Máme před sebou velký úkol a Ferrari už dalo najevo svou ochotu se na něm podílet," pokračuje Marchionne.
"Hovořil jsem například s Dieterem Zetschem (Daimler), také s Toto Wolffem a Niki Laudou i dalšími. Všichni jsou odhodláni přispět k tomu, aby se do F1 zase vrátily její dřívější atributy. Musím ocenit snahu najít způsob, jak udržet pod kontrolou náklady," vysvětluje Marchionne a uznává, že F1 by měla být především zábavou pro fanoušky.
"Auto by mělo být vrcholem snažení, ale nelze pomíjet jeho spojení s pilotem. Taková kombinace je, nebo by měla být základem tohoto sportu; pokud ne, tak jej zabijeme. Atraktivní podívaná je důležitá pro sponzory, od jejichž podílu se odvíjí mnoho dalších věcí, nemůžeme si dovolit tohle přehlížet. Pokud si to včas neuvědomíme, může nás to dovést ke zkáze," zakončil své úvahy Marchionne.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.