Šéf Ferrari vyzval vedení F1, aby zveřejnilo své záměry pro sezónu 2017 a ročníky následující. Dodal, že by bylo ideální, kdyby tak bylo učiněno co nejdříve.
Základem pro požadavek Sergia Marchionneho jsou inovace předložené Strategické skupině F1 minulý měsíc. Mezi hlavní body patří zamýšlené zvýšení rychlosti monopostů o pět až šest vteřin, dále pak snížení hmotnosti, větší hluk motoru, širší přední i zadní spoilery a větší zadní pneumatiky.
"Měl by to být rok významných změn v pravidlech, v novém přístupu ke konstrukci vozů, nahlížení výkonu a aerodynamických vlastností monopostů. Měli bychom spěchat," nabádá Marchionne.
Šéf Ferrari se ještě před Grand Prix Kanady setkal v tamním paddocku s Bernie Ecclestonem a dalšími vlivnými osobnostmi se snahou odstranit z chystaných změn naprosté nesmysly. "Bernie, ostatní týmy a nakonec i já chápeme nutnost správného rozhodnutí pro další rozvoj tohoto sportu. Tvrdit, že moje osoba a další konstruktéři jsou s vývojem v posledních čtyřech nebo pěti letech spokojeni, není pravda. Máme před sebou velký úkol a Ferrari už dalo najevo svou ochotu se na něm podílet," pokračuje Marchionne.
"Hovořil jsem například s Dieterem Zetschem (Daimler), také s Toto Wolffem a Niki Laudou i dalšími. Všichni jsou odhodláni přispět k tomu, aby se do F1 zase vrátily její dřívější atributy. Musím ocenit snahu najít způsob, jak udržet pod kontrolou náklady," vysvětluje Marchionne a uznává, že F1 by měla být především zábavou pro fanoušky.
"Auto by mělo být vrcholem snažení, ale nelze pomíjet jeho spojení s pilotem. Taková kombinace je, nebo by měla být základem tohoto sportu; pokud ne, tak jej zabijeme. Atraktivní podívaná je důležitá pro sponzory, od jejichž podílu se odvíjí mnoho dalších věcí, nemůžeme si dovolit tohle přehlížet. Pokud si to včas neuvědomíme, může nás to dovést ke zkáze," zakončil své úvahy Marchionne.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.