Generální ředitel Renault Sport F1 Cyril Abiteboul vyzval zástupce týmu Infiniti Red Bull, aby ukončili mediální útoky na francouzskou značku, protože znemožňuje jakýkoli pokus o opětovné nastolení důvěry.
Abiteboul se k Renaultu vrátil v září 2014 a byl velice překvapen diametrálně odlišnou atmosférou. Po 11 letech spolupráce odešel v roce 2012 ke stáji Caterham, kde zastával post týmového šéfa. Jak Abiteboul uvedl, čtyři roky dominantního partnerství se stájí Red Bull vystřídalo 18 měsíců nepříjemností, tlaku a bolesti, které se vážou k novému motoru pro F1.
Díky tomu Renault čelil neustálé kritice ze strany Christiana Hornera a poradce týmu dr. Helmuta Marka - podle jejich názoru Abiteboul negativně ovlivňuje snahu problémy řešit.
"Když se nacházíte v pozici, která vás neuspokojuje a nefunguje, budete chtít věci změnit. Myslím, že zásadní je nyní opět najít důvěru v sebe samotné. Porovnávám současnost s rokem 2005, kdy jsme připravili motor, který dobyl šampionát. Vzpomínám, jaká jsme tehdy museli udělat rozhodnutí ve všech směrech," uvedl Abiteboul.
"Když jsme se nyní pokoušeli cokoli urychlit, negativně se to v různých směrech projevilo na trati. Je to začarovaný kruh, který musíme rozetnout. Podaří se nám to jen tak, že budeme vítězit v malých bitvách, upevňovat ztracenou důvěru, ať v nás samotných či v lidech v široké infrastruktuře. To je právě jeden z problémů ve vztahu k Red Bullu," vysvětluje Abiteboul.
"Pokud nejde o jeden tým, ale spojenectví, je vždy obtížnější ztracenou důvěru navázat. Právě na téhle věci intenzivě pracujeme. Naší snahou je dosáhnout toho, aby nás Red Bull podporoval místo toho, aby nás hanil. Negativní komentáře z úvodu sezóny k tomu rozhodně nevedly, pak se těžko v budoucnu dočkáme nějakého úspěchu. Oni to vědí stejně dobře jako my," rozvíjí Abiteboul dále ožehavé téma.
Na druhou stranu je Abiteboulovi jasné, že hodně urovnání vztahů napomůže nový agregát. "Nastane doba, kdy musíte přestat nahánět vlak, který už dávno ujel, a počkat si na další. I proto jsem po návratu k Renaultu řekl, že dostihnout Mercedes nepůjde během jedné zimy. Taková je situace, ale Red Bull takovou pravdu slyšel jen velmi nerad. Pokusili se nás přimět k urychlení práce, ale tím se všechno jenom zhoršilo. Je nutné, abychom si navzájem věřili, jeden druhém se snažili porozumět a vybudovali si opět příznivé ovzduší," končí své úvahy Abiteboul.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.