Generální ředitel Renault Sport F1 Cyril Abiteboul vyzval zástupce týmu Infiniti Red Bull, aby ukončili mediální útoky na francouzskou značku, protože znemožňuje jakýkoli pokus o opětovné nastolení důvěry.
Abiteboul se k Renaultu vrátil v září 2014 a byl velice překvapen diametrálně odlišnou atmosférou. Po 11 letech spolupráce odešel v roce 2012 ke stáji Caterham, kde zastával post týmového šéfa. Jak Abiteboul uvedl, čtyři roky dominantního partnerství se stájí Red Bull vystřídalo 18 měsíců nepříjemností, tlaku a bolesti, které se vážou k novému motoru pro F1.
Díky tomu Renault čelil neustálé kritice ze strany Christiana Hornera a poradce týmu dr. Helmuta Marka - podle jejich názoru Abiteboul negativně ovlivňuje snahu problémy řešit.
"Když se nacházíte v pozici, která vás neuspokojuje a nefunguje, budete chtít věci změnit. Myslím, že zásadní je nyní opět najít důvěru v sebe samotné. Porovnávám současnost s rokem 2005, kdy jsme připravili motor, který dobyl šampionát. Vzpomínám, jaká jsme tehdy museli udělat rozhodnutí ve všech směrech," uvedl Abiteboul.
"Když jsme se nyní pokoušeli cokoli urychlit, negativně se to v různých směrech projevilo na trati. Je to začarovaný kruh, který musíme rozetnout. Podaří se nám to jen tak, že budeme vítězit v malých bitvách, upevňovat ztracenou důvěru, ať v nás samotných či v lidech v široké infrastruktuře. To je právě jeden z problémů ve vztahu k Red Bullu," vysvětluje Abiteboul.
"Pokud nejde o jeden tým, ale spojenectví, je vždy obtížnější ztracenou důvěru navázat. Právě na téhle věci intenzivě pracujeme. Naší snahou je dosáhnout toho, aby nás Red Bull podporoval místo toho, aby nás hanil. Negativní komentáře z úvodu sezóny k tomu rozhodně nevedly, pak se těžko v budoucnu dočkáme nějakého úspěchu. Oni to vědí stejně dobře jako my," rozvíjí Abiteboul dále ožehavé téma.
Na druhou stranu je Abiteboulovi jasné, že hodně urovnání vztahů napomůže nový agregát. "Nastane doba, kdy musíte přestat nahánět vlak, který už dávno ujel, a počkat si na další. I proto jsem po návratu k Renaultu řekl, že dostihnout Mercedes nepůjde během jedné zimy. Taková je situace, ale Red Bull takovou pravdu slyšel jen velmi nerad. Pokusili se nás přimět k urychlení práce, ale tím se všechno jenom zhoršilo. Je nutné, abychom si navzájem věřili, jeden druhém se snažili porozumět a vybudovali si opět příznivé ovzduší," končí své úvahy Abiteboul.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.