Generální ředitel Renault Sport F1 Cyril Abiteboul vyzval zástupce týmu Infiniti Red Bull, aby ukončili mediální útoky na francouzskou značku, protože znemožňuje jakýkoli pokus o opětovné nastolení důvěry.
Abiteboul se k Renaultu vrátil v září 2014 a byl velice překvapen diametrálně odlišnou atmosférou. Po 11 letech spolupráce odešel v roce 2012 ke stáji Caterham, kde zastával post týmového šéfa. Jak Abiteboul uvedl, čtyři roky dominantního partnerství se stájí Red Bull vystřídalo 18 měsíců nepříjemností, tlaku a bolesti, které se vážou k novému motoru pro F1.
Díky tomu Renault čelil neustálé kritice ze strany Christiana Hornera a poradce týmu dr. Helmuta Marka - podle jejich názoru Abiteboul negativně ovlivňuje snahu problémy řešit.
"Když se nacházíte v pozici, která vás neuspokojuje a nefunguje, budete chtít věci změnit. Myslím, že zásadní je nyní opět najít důvěru v sebe samotné. Porovnávám současnost s rokem 2005, kdy jsme připravili motor, který dobyl šampionát. Vzpomínám, jaká jsme tehdy museli udělat rozhodnutí ve všech směrech," uvedl Abiteboul.
"Když jsme se nyní pokoušeli cokoli urychlit, negativně se to v různých směrech projevilo na trati. Je to začarovaný kruh, který musíme rozetnout. Podaří se nám to jen tak, že budeme vítězit v malých bitvách, upevňovat ztracenou důvěru, ať v nás samotných či v lidech v široké infrastruktuře. To je právě jeden z problémů ve vztahu k Red Bullu," vysvětluje Abiteboul.
"Pokud nejde o jeden tým, ale spojenectví, je vždy obtížnější ztracenou důvěru navázat. Právě na téhle věci intenzivě pracujeme. Naší snahou je dosáhnout toho, aby nás Red Bull podporoval místo toho, aby nás hanil. Negativní komentáře z úvodu sezóny k tomu rozhodně nevedly, pak se těžko v budoucnu dočkáme nějakého úspěchu. Oni to vědí stejně dobře jako my," rozvíjí Abiteboul dále ožehavé téma.
Na druhou stranu je Abiteboulovi jasné, že hodně urovnání vztahů napomůže nový agregát. "Nastane doba, kdy musíte přestat nahánět vlak, který už dávno ujel, a počkat si na další. I proto jsem po návratu k Renaultu řekl, že dostihnout Mercedes nepůjde během jedné zimy. Taková je situace, ale Red Bull takovou pravdu slyšel jen velmi nerad. Pokusili se nás přimět k urychlení práce, ale tím se všechno jenom zhoršilo. Je nutné, abychom si navzájem věřili, jeden druhém se snažili porozumět a vybudovali si opět příznivé ovzduší," končí své úvahy Abiteboul.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.