V Maranellu jsou přesvědčeni, že dlouhá pasáž absolvovaná na měkké směsi může v Rakousku vymazat náskok doposud dominující stáje letošního ročníku F1. To také dává italskému týmu naději, že by opět mohla Mercedes porazit.
Tým rudých ořů finalizuje připravované inovace pro Red Bull Ring; z jeho tábora se nese hlas, že hlavní důraz musí být kladen na schopnost vyvinout na soupeře maximální tlak při stintu na měkkých pneumatikách. Základem tohoto záměru je především úspěšná kvalifikace.
Vettelův závodní inženýr Riccardo Adami jako prioritu Ferrari označil snahu ztížit v nedělním závodě pozici vedoucímu Mercedesu: "Musíme ho zkrátka dostat pod tlak," prohlásil Adami, zvláště když v Kanadě tým nevyužil balíčku zlepšení brzdových a palivových komponentů. "Zaměříme se především na práci s pneumatikami v pátečním tréninku a od toho se bude odvíjet celková strategie na neděli. Nebojím se říci, že kvalifikace bude v jistém smyslu důležitější než závod. Pokud budeme vpředu, můžeme pak uplatnit naši strategii s měkkou směsí."
Ferrari se pokouší všemožnými inovacemi stáhnout odstup od Mercedesu, ve Španělsku to byl balíček aerodynamických změn, další upgradě přišel v Kanadě, ale tam jej piloti nevyužili - Vettelovy šance padly už v tréninku kvůli technickým potížím, Räikkönen chyboval přímo na trati.
Adami potvrdil, že pozornost se nyní soustředí především na vlastnosti podvozku, protože na jeho chování si stěžoval jak Vettel, tak Räikkönen. "Náš vývoj je soustavný, prakticky na každý závod přivezeme nějaké nové komponenty. Zpracováváme připomínky obou pilotů a snažíme se jejich názory promítnout do úprav aerodynamiky a podvozku. Pro nás by bylo velice potěšitelné, kdybychom v následujících závodech byli svědky toho, že tento vývoj přináší ovoce," dodává Adami.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.