Bývalý pracovník Mercedesu Bob Bell zakotvil od letošního června v zatím nejslabší stáji letošního startovního pole Manor. Její pilot Will Stevens doufá, že jeho služby přinesou týmu zásadní zlepšení.
Bell působil u Mercedesu jako technický ředitel a krátce poté přijal post konzultanta u Renaultu (více zde). U Manoru bude společně s ním působit šéfdesignér Luca Furbatto, jehož bývalým pracovištěm bylo Toro Rosso. Hlavním inženýrem Manoru se stal už minulý měsíc Gianluco Pisanello.
Pilot Will Stevens všechny personální změny vítá a vidí v nich důkaz, že tým může nastartovat tolik očekávaný progres. "Všichni nově příchozí jsou zajímavé osobnosti a mají hodně zkušeností nasbírané v různých týmech. To je přesně to, co právě nyní potřebujeme. Musíme nabrat správný směr, proto je pozitivní, že k Manoru přicházejí právě lidé jako Bob."
Stevens si je velmi dobře věnom Bellových kvalit: "Jeho velké zkušenosti nás mohou posunout na docela jinou úroveň. Podle mého je jeho angažmá důkazem, že se věci ubírají správným směrem. Tým má velké ambice a vytýčený směr, kterým se chce ubírat, ale je jasné, že změny nenastanou přes noc."
K výkonu v kanadské Grand Prix ještě Stevens podotýká: "Vědeli jsme, že letošní ročník je jen začátkem dlouhé cesty, která rozhodně nebude lehká, ale musíme věřit v pokrok, už jenom představa případného zlepšení je lákavá."
Ačkoliv Manor spolehlivě okupuje chvost závodního pole, Stevens spoléhá na Bellovu pomoc a doufá, že se ve své první sezóně dopracuje k lepším výsledkům: "Jsem přesvědčen, že od něj tým načerpá tolik informací, kolik jen bude možné. To samé platí i pro mě. Vždyť Bob pracoval předtím v týmu mistrů světa, takže jsem si jist, že nám jeho znalosti významně pomohou."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.